|

رفع خارش پوست بدون داروی شیمایی؛با این گیاهان خونگی از شرخارش خلاص شووو!

الان وقتشه داروهای شیمایی رو کنار بزاریم و سراغ روغن های خونگی خودمون بریم

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز _ خارش پوست احساسی است که همه‌ی ما آن را تجربه کرده‌ایم. زمانی که پوستمان دچار خارش می‌شود، اول کاری که به ذهنمان می‌رسد، خاریدن آن است. و یا استفاده از گیاهان خونگی است. که داروی گیاهی در هر خونه ای است .اما اگر این احساس خارش دائمی باشد، همه چیز فرق می‌کند. گاهی اوقات خارش مداوم پوست باعث باقی ماندن اسکار یا جای زخم می‌شود. اینکه هر چند وقت یک بار دچار خارش شوید طبیعی است، اما اگر احساس خارش بیشتر از حالت عادی طول بکشد، نگران‌کننده می‌شود ممکن است خارش را در بعضی از قسمت‌های بدن مثل دست و پا یا کل بدن احساس کنید‌. این احساس با تغییرات واضحی مثل قرمزی و لکه، برآمدگی یا تاول، پوسته‌پوسته شدن و خشکی پوست همراه است. درمان گیاهی خارش پوست یکی از روش‌های ایمن و بدون عوارض جهت درمان و رفع خارش پوست و جلوگیری از قرمزی و پوسته پوسته شدن سطح پوست بدن است. بخاطر همان بیشتر افراد از داروهای گیاهی استفاده میکنند.

2

روغن های ضد خارش پوستی

روغن درخت چای

روغن درخت چای یکی از محبوب ترین روغن های گیاهی به خصوص در میان کسانی که تازه به استفاده از روغن ها روی آورده اند، است. می توان از روغن درخت چای برای رفع عفونت های مختلف استفاده کرد. روغن درخت چای ضد باکتری و ضد قارچ است و توانایی درمان جای زخم را نیز دارد. این روغن تحریکات پوستی از هر نوع را تسکین می دهد. روغن درخت چای یک روغن درمانگر برای کسانی است که از خارش های پوستی رنج می برند. 

7

روغن دارچین

روغن دارچین نه تنها به دلیل بویی که دارد بلکه به دلیل گستردگی فواید آن نیز شناخته می شود. روغن دارچین خاصیت ضد باکتریایی، ضد سرطانی و ضد التهابی دارد. دارچین با خواصی که دارد سیستم ایمنی را تقویت می کند و به همین دلیل می تواند با بیماری های انگلی نیز مبارزه کند. دقیقاً به همین دلیل است که در هنگام مقابله با خارش پوستی نیز مفید است. خواص ضد التهابی روغن دارچین به جلوگیری از هر نوع مشکلات پوستی کمک می کند. همچنین می توانید کمی از اسانس دارچین را نیز در یک دیفیوزر بریزید و عطر آن را در تمام اتاق پخش کنید.

8

روغن پونه کوهی

یک مطالعه نشان می دهد که روغن پونه کوهی توانایی مبارزه با باکتری ها را دارد. بنابراین، شما می توانید از روغن پونه کوهی برای جلوگیری از عفونت های پوستی و یا التهابات و خارش نیز استفاده کنید. همچنین این روغن حساسیت پوستی را تسکین می دهد و حتی اگر خارش پوست ناشی از واکنش آلرژیک باشد، روغن پونه کوهی می تواند برای درمان آن مفید باشد.

9

روغن نعناع فلفلی

روغن نعناع فلفلی به دلیل بویی که دارد بسیار محبوب است. این روغن ترکیبات اثر بخشی برای پوست دارد. وقتی نوبت به خارش پوست می رسد، نعناع فلفلی اثر خنک کنندگی خوبی دارد و همین امر باعث التیام پوست می شود.  روغن نعناع فلفلی حساسیت پوست را آرام کرده و التهاب را از بین می برد. حتی اگر خارش ناشی از واکنش آلرژیک باشد، روغن نعناع فلفلی می تواند مفید باشد.

11

روغن اوکالیپتوس

درخت اوکالیپتوس به دلیل استفاده چوب آن در ساخت کاغذ معروف است. اما این تنها دلیل مفید بودن آن نیست. روغن اکالیپتوس از برگ درخت اوکالیپتوس استخراج می شود. این روغن گیاهی ضد التهاب، ضد قارچ و ضد باکتری است. روغن اکالیپتوس می تواند دردی که پس از خراشیدن طولانی مدت پوست احساس می کنید را کاهش دهد و همچنین به روند بهبود آن نیز کمک کند.

12

روغن بادرنجبویه

روغن بادرنجبویه دارای عطر و بوی دلنشینی است. این روغن، رشد میکروب ها را مهار کرده و با عفونت های میکروبی و قارچی مبارزه می کند و بدین صورت خارش پوست را کاهش می دهد. گیاه بادرنجبویه به دلیل اثرات آرام بخشی که دارد نیز مشهور است. بنابراین در صورت تمایل قبل از خواب، می توانید از آن استفاده کنید تا خواب بهتری داشته باشید. 

13

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس یکی از محبوب ترین روغن های گیاهی است. روغن اسطوخودوس، به دلیل عطر بینظیر و فواید بی شمارش، بسیار در بین عموم محبوب است. روغن اسطوخودوس برای درمان های پوستی مانند آکنه نیز مفید است. این روغن بیشتر به دلیل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی قوی که دارد شناخته شده است. بنابراین، مقداری از این روغن را به پوست خود بمالید و اجازه دهید تا با التهابات پوستی مقابله کند.

14

روغن بابونه

روغن بابونهغلظت بالایی از ازولن داشته که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. بنابراین، روغن بابونه پوست خشک و حساس را تسکین می دهد. اغلب از این ماده در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود. می توان روزانه از ترکیب روغن بابونه با چند روغن دیگر استفاده کرد تا پوست را مرطوب و سالم نگه دارد.

15

روغن آرگان 

روغن آرگان یکی از پر خاصیت ترین روغن ها برای پوست است که بسیار در میان مردم محبوب است. روغن آرگان حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی و سرشار از ویتامین های E ، A ، امگا 3 و امگا 6 است. این ترکیبات در کنار هم این روغن را به یک محصول پوستی فوق العاده، به خصوص برای آرامش و رفع خارش پوست تبدیل کرده است.

16

روغن آلوئه ورا 

روغن آلوورا حاصل روغن گیری از گیاه دارویی پر خاصیت آلوئه ورا است. روغن آلوئه ورا سرشار از ویتامین های C و E، مواد معدنی، اسید آمینه و آنتی اکسیدان است که تاثیر فوق العاده ای بر روی التهابات و رفع خارش پوستی دارد.

17برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی