|

دیگه به هیچ وجه با کفشای کثیف نرو سرقرار؛ با این ترفندا یه جوری برقشون بنداز در حد نو

کفش ها مهم ترین بخش از استایل هر کسی هستن که در نگاه اول توجه به سمت اون ها جلب میشه که به این دلیل باید همیشه تمیز و شیک به نظر برسن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگر دقت کرده باشید همیشه میگن که کفش ها مهم ترین جزء از استایل شما محسوب میشن و در اولین دیدار با هر کسی که دارید حتما باید کفش هاتون تمیز و خوب به نظر برسه. اما فقط به خاطر این موضوع نیست که باید کفش ها خوب باشن چون پاهای شما قلب دومتون محسوب میشه و باید حسابی مواظبشون باشید تا در فشار قرار نگیرن، شما تصور کنید کل وزن بدن ما هر چند کیلو باشیم روی پاهامون میفته و اگر به اون ها اهمیت ندیم ممکن هست که فعالیت های روزمره مون به تعویق بیفته و یا دچار اختلال بشه حالا به نظرتون یه کفش خوب چه ویژگی هایی داره؟ کفی اون باید قابل تعویض باشه و به اندازه ی کافی نرم باشه تا جلوی شوک ناشی از ضربات مقاوت کنه، حدود یک و نیم تا سه سانتیمتر پاشنه داشته باشه، برای این که به پا فشار نیاد باید سطح داخلی کفش صاف و یکنواخت باشه، رویه ی کفش باید طوری باشه تبادل هوا انجام بشه تا پا داخل کفش عرق نکنه، جعبه پنجه یعنی قسمت جلویی کفش باید طوری باشه که همه ی انگشت ها در اون راحت جا بشن و… پس شما باید در انتخاب کفش حتی برای قرار گذاشتن با یه نفر هم به این موضوعات در خصوص کفشتون اهمیت بدید و از یه سری ترفند هم برای ست کردن اون ها با باقیه استایلتون استفاده کنید.

تا اینجا راجبه نحوه ی انتخاب کفش مناسب گفتیم ولی حالا فکر کنید که شما یه کمد پر از کفش‌های جورواجور مجلسی، اسپرت، ورزشی، چرم، لژدار و ... دارید و یه روز بسته به لباستون تصمیم می‌گیرید یکی از این کفش‌ها رو بپوشید، مطمئناً اگر کفش انتخابی شما کثیف باشه میلی به پوشیدن اون ندارید و میدونید که اگر بپوشیدش مسلما کل استایلتون کثیف دیده میشه و زیر سوال میره بنابراین هر کسی ترجیحش کفشی با ظاهر آراسته و تمیز هستش، بنابراین اولین قدمتون تمیز کردن اون ها باید باشه اما همه ی کفش ها یه جنس نیستن که برای همشون ترفند و راهکارهای یکسانی برای شستشو باشه بنابراین ما در طول این مقاله سعی کردیم چند تا از ترفندها و روش های شستشوی کفش های مختلف رو براتون شرح بدیم، پس با ما همراه باشید.

کفش665

تمیز کردن کفش های چرم

برای شستن کفش چرم، اندازه ی مساوی از آب سرد و سرکه سفید رو باهم ترکیب کنید و قبل از استعمال اون برای کفش با یه پارچه، گرد و خاک کفش رو پاک کنید بعد دستمال رو درون محلول خیس کنید و آب اضافه ی دستمال رو بگیرید و اون رو روی سطح کفش بکشید تا همه لکه‌ها، به ویژه‌ سفیدک های نمکی روی کفش از بین برن، بعد به کفش اجازه بدید تا کاملا خشک بشه. برای برق انداختن کفش های چرمی هم از واکس های مخصوص و برای چرم مصنوعی از وازلین و یا شیشه پا کن میتونید استفاده کنید.

کفش1666

 شستن کتانی سفید

برای شستن کتونی های سفید راهکارهای زیادی هست که چندتا از اون ها رو براتون میگیم؛ میتونید برای شستن کتونی های سفید از از سفید کننده رقیق شده با آب استفاده کنید، به اینصورت که یه پیمانه سفید کننده رو با پنج پیمانه آب مخلوط کنید ( دقت کنید این مقدار رو رعایت کنید چون بیش از حد شدن سفیدکننده لکه ها رو روی کفش تثبیت میکنه) بعد مسواک رو به این محلول آغشته کنید و خیلی ملایم روی قسمت‌های کثیف شده کتونی بکشید و در نهایت هم کفش رو با آب ولرم آبکشی کنید. استفاده از سرکه ی رقیق شده هم میتونه برای ازبین بردن لکه های کم و سطحی مناسبه، همچنین شما میتونید برای این منظور از خمیردندون کمک بگیرید چرا که خمیر دندون به عنوان یه ماده قابل دسترس و کاربردی برای شستن کتونی سفید محسوب میشه، فقط کافیه که یه مقدار خمیر دندون سفید رنگ نه ترکیبی رو روی کفش سفید قرار بمالید و شروع کنید با مسواک اون رو پخش کنید و در نهایت هم کفش رو بشورید.

کفش56464 - Copy

شستن کفش پارچه ای

چهار لیوان آب گرم رو با یک چهارم پیمانه سرکه سفید ترکیب کنید و یه قاشق چای خوری مایع ظرفشویی رو به اونها اضافه کنید و با کمک یه دستمال یا مسواک این محلول رو روی سطح کفشتون بمالید. اگر هم لژ یا پنجه کفش‌تون از جنس حصیری هستش مسواک یا پارچه که درون این محلول آغشته میکنید رو در یه جهت بافت حصیری بکشید تا از هم وا نره و پرز پرز هم نشه چون این جنس بافت ها بسیار حساس هستند، بعد از این که کفش لژدار و حصیری رو با این مایع پاک کردید، یه دستمال تمیز رو با آب خیس کنید و به آرومی روی سطح کفش بکشید حالا کفش شما تمیز و آبکشی شده.

کفش664

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی