|

زود از کوره در میری و فشنگی جنگ به پا میکنی؟ بسه دیگه وقتشه کنترل خشم رو یاد بگیری!

کنترل خشم یکی از مهم ترین و اساسی ترین مهارت هایی هست که هر کسی نیازمند آموختن اون تو زندگیه تا تعاملات و ارتباطات خوبی توی زندگیش ایجاد کنه

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی از افراد هستن که هیجانات بالایی دارن و توی ابراز این هیجانات هم بسیار تکانشی و ناگهانی عمل میکنن و یا بیش از حد معمول به یه مسئله واکنش نشون میدن مثلا دیدی که میگن فلانی اشکش دم مشکشه و این افراد برای کوچک ترین مسائلی که براشون به وجود میاد شروع میکنن به گریه کردن، یا یه عده هم خیلی زود یه سری چیزها بهشون برمیخوره و آدم در معاشرت باهاشون همش مراقبه که یه موقع به طرف برنخوره و به قدری جانب احتیاط رو رعایت میکنه که کلا گیج میشه و مدام از خوش میپرسه که وای یعنی الان ناراحت شد؟! حالا در بین این افراد یه عده هم هستن که خیلی زود از کوره درمیرن و عصبانی میشن که یه جوری واکنش نشون میدن که آدم از خودش میپرسه چشه این؟! اصلا موضوع به این وخامتی که این داره نشونش میده نبود و اصلا نیازی هم به این همه خشونت نیست!

اگر دقت کرده باشید حتی بعضی از این افراد در هنگام بروز خشم و عصبانیتشون از خودشون رفتارهای پرخطری مثل شکستن وسایل و امثالهم نشون میدن و شاید حتی به خودشون و یا دیگران آسیب بزنن و بعد از همه ی این ها خودشون هم خیلی ناراحت میشن، خب این موضوع که باید برای مهار و کنترل خشمشون به یه تراپیست مراجعه کنن، کاملا امر واضحی هست ولی در این بین میتونن کتاب هم مطالعه کنن چرا که کتاب های خوب و کاربردی بسیاری برای کنترل خشم وجود داره که میتونه برای هر کسی با هر دوز خشمی موثر واقع بشه برای هموار تر شدن مسیر کنترل خشم به اون ها کمک کنه که ما در این مقاله سعی کردیم یه کتاب رو براتون معرفی کنیم که توصیه میکنیم اگر خودتون و یا فری از اطرافیانتون با این موضوع دست و پنجه نرم میکنید حتما این کتاب رو بخونید چرا که رسیدگی نکردن به بروز خشمتون میتونه به تدریج باعث آزرده شدن آدم ها از شما و کنار گذاشته شدنتون توسط اون ها بشه، پس با ما همراه باشید.

خشم+55

درباره کتاب ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی

این کتاب که به قلم مارشال بی. روزنبرگ به تحریر در اومده جزء بهترین و پرفروش‌‌ترین کتاب‌‌ها در زمینه کنترل خشم محسوب میشه؛ این کتاب به سی زبان دنیا ترجمه شده و  بیشتر از یه میلیون نسخه از این کتاب تا به امروز در سراسر جهان فروخته شده. این کتاب راه حل هایی برای نزدیک‌ شدن اشخاص به یکدیگر در یک جامعه ارائه می‌کنه و میشه گفت که تمرکز نویسنده روی چهار مولفه مشاهده، احساس، نیاز و تقویت مثبت‌‌اندیشی تو زندگی هستش، همچنین روزنبرگ داخل این کتاب برای احساس صمیمیت بیشتر بین افراد با افکار گوناگون داخل یه جامعه، از چهار عنصر آگاهی (مورد پذیرش واقع شدن دانش افراد در یک اجتماع در حین مکالمه)، زبان (درک سخن های جاری توسط افراد در مکالمه)، ارتباط (احترام گذاشتن به افکار و اعتقادات فرد مقابل حتی در صورت تناقض و مخالفت با اون ها) و ابزار نفوذ (همکاری و مشارکت در گفتگو و اجازه دادن به بیان افکار توسط طرف مقابل و شنیدن اونها) رونمایی میکنه.

خشم646

به طور کلی سخن نویسنده در این کتاب احترام به عقاید، افکار و فرصت‌دادن به دیگران برای افکار بیان اون هاست که مسلما در بیشون تفاوت های اخلاقی و رفتاری زیادی با ما وجود خواهد داشت که با درک این تفاوت ها به نوعی همدلی در جامعه خواهیم رسید. به این صورت افراد در یه اجتماع (چه خانواده، چه محیط کار و چه جامعه) می‌تونن با یکدیگر در تعامل باشن و صمیمیت و همدلی بین اونها روز به روز افزایش خواهد یافت. با به‌ کارگیری توصیه‌های نویسنده این کتاب و پذیرش و درک تفاوت های فردی افراد جامعه و قبول وجود نظرات مخالف با ما میتونیم از خشم افسار گسیخته دوری کنیم. امیدواریم با تهیه و خوندن این کتاب به مقصود خودتون که کنترل خشم بی مهابا هست برسید.

خشم446

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی