|

ترفند های خانگی برای رفع جوش؛ با اینا بدون فیلتر صورتت از آینه هم صاف تر میشه عشق کنی

جوش صورت یکی از معضلاتی هست که مرد و زن فرقی نداره و هر کسی میتونه دچار اون بشه و ازش رنج ببره که با یه سری از ترفندها حل شدنیه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سن نوجوونی واقعا سن بدیه و جالبه که چندین سال هم طول میکشه جدا از این اخلاق و اعصاب آدم یه جوری میشه تو ظاهر هم انقدری تغییر میکنه و یهویی این تغییرات جلو میرن و که آدم باورش نمیشه که داره هی بزرگ و بزرگ تر میشه و الان فکرش رو باید درگیره چه چیزی کنه قیافه ای که حسابی پاچیده از جوش های مختلف، دماغی که عین لوستر شده تو صورت و داره به آدم دهن کجی میکنه یا هورمون های لعنتی که احساسات مختلف تو آدم ایجاد میکنن و یهو آدم فاز برمیداره که کلا بره تو قیافه و باهمه سرد برخورد کنه یهو فاز برمیداره که بگه و بخنده و خودشو آدم شاد و شنگولی نشون بده که خب امیدوارم فاز همه دومی باشه تو این سن چون تغییرات چهره به خودیه خودش اذیت کننده هست و آدم رو تا افسردگی میبره و اگر هورمون ها بچه های خوبی باشن در این زمینه و مود آدم رو شاد نگه دارن واقعا باید ازشون تشکر کرد.

اما برسیم به یه مسئله که تو نوجوونی خودش رو نشون میده و انقد کنه هست که تا سالیان سال بعد از نوجوونی و تو جوونی هم آدم رو ول نمیکنه  و خیلی ها را عصبانی و سرخورده میکنه که این مورد ناراحت کننده جوش صورت هست که یکی از بدترین مسائلی هست که هر کسی چه زن و چه مرد میتونه اون رو تجربه کنه و باهاش دست و پنجه نرم کنه و جالبه که هیچ کس هم قرار نیست که به این مزاحم چرکی عادت کنه و باهاش کنار بیاد چرا که تو اصلی ترین جزء بدن ما یعنی صورت خودش رو نشون میده و یه ویترین پر از چاله و چوله برای ما میسازه ولی شنیدین میگن که وقتی با مسائلی که خیل اذیتت میکنن کنار بیای و دیگه روشون زوم نکنی و تمرکزت رو برداری ازشون احتمال برطرف شدن اون مسائل خیلی بیشتر هست! مثلا میگن وقتی سردرد دارید اگر روش تمرکز نکنید زودتر خوب میشه، حالا ما میخواهیم تمرکزهای جزئی روی جوش صورت رو با چندتا ترفند خونگی بهتون یاد بدیم که البته در صورت جواب نگرفتن حتما با یه دکتر پوست مشورت کنید. به این موضوع هم دقت کنید که در انجام این ترفندها باید استمرار داشته باشید تا نتیجه ی دلخواهتون رو بگیرید، پس بریم که داشته باشیم این ترفندهای معجزه آسا رو.

جوش1331

استفاده از یخ برای از بین بردن جوش

یکی از اولین اقداماتی که میتونید برای مقابله با جوش هاتون انجام بدید، استفاده از یخ هستش چرا که یخ در مواردی که جوش های شما هنوز کامل عفونی نشده و به قول گفتنی چرکش رو بیرون نریخته، باعث کاهش التهاب اون ها میشه و از طرف دیگه با منقبض کردن غدد چربی که باعث جوش هستن اون ها رو تشویق میکنه که چربی اضافی و میکروب های داخل جوش رو از پوست به سمت بیرون سرریز کنن. برای استفاده از یخ برای این منظور هم کافیه که یخ رو داخل یه تیکه پارچه بذارید و به مدت چند ثانیه روی اون بخشی که میخواد جوش بزنه قرار بدید و چندین مرتبه این کار رو در طول روز و به دفعات چند روز انجام بدید تا تاثیرش رو ببینید.

جوش964964

ترمیم جای جوش با روغن زیتون

روغن زیتون خاصیت تسکین دهندگی داره و به علت داشتن آنتی اکسیدان، آهن و ویتامین های مختلف میتونه باعث ترمیم و تسکین جای جوش روی پوست شما بشه، جهت استفاده از این روغن برای این کار کافیه که قبل از رفتن به رختخواب، یه مقدار روغن زیتون بردارید و اون رو به صورتتون خصوصا روی جوش هاتون بمالید و خوب ماساژ بدید و این کار رو تا زمانی که حس کنید روغن به خوبی جذب پوستتون شده انجام بدید، حالا یه پارچه ی تمیز و یا حوله رو بردارید و اون رو با آب گرم خیس کنید و بعد بذاریدش روی صورتتون تا بخار موجود در اون جذب پوست بشه و بعد از گذشت یکی الی دو دقیقه با آب معمولی صورتتون رو بشورید.

جوش844

استفاده از روغن درخت چای برای از بین بردن سریع جوش ها

در ابتدای امر بگیم که درسته روغن درخت چای خیلی سریع جوش رو از بین میبره ولی اگر پوست حساسی دارید نباید از اون استفاده کنید. روغن درخت چای خاصیت خیلی قوی در درمان التهاب و و ضد عفونی کردن پوست داره و تحقیقات صورت گرفته ثابت کرده که مالیدن اون روی پوستتون میتونه در کم شدن آکنه تاثیر بسزایی بذاره. برای استفاده از این روغن جهت این کار کافیه که یه تیکه پنبه بردارید  و اون رو آغشته به این روغن کنید و بعد روی جوش هاتون بمالید و اجازه بدید که یه ربع تا بیست دقیقه باقی بمونه و بعد صورتتون رو بشورید. یه راه دیگه هم برای استفاده از این روغن میتونه مخلوط کردن چند قطره از اون با یه قاشق ژل آلوئه ورا باشه که اون رو باید روی جوش ها و نواحی موردنظرتون بمالید و بعد از بیست دقیقه بشوریدش.

جوش46465

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی