|

ترفندهایی برای تشخیص طلای واقعی؛ با اینا برا خودت یه پا شیمیدان میشی و حلبی شناس

شاید قبل از این برای تشخیص این که کادویی که گرفتید طلای اصله میرفتید پیش طلافروش ولی با این ترفندا و تو خونه میشه این موضوع رو تشخیص داد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یادتون میاد یه زمانی بود که وقتی یه خانومی از آقا قهر میکرد آقا برای آشتی کنون یه تیکه طلا برای خانوم میخرید و اینجوری قضیه حل و فصل میشد الان دیگه این حرکت رو تنها میتونیم توی فیلم ها ببینیم چرا که کسی از این پول ها داره که اینجوری رمانتیک بازی دربیاره و خانومی هم میتونه تا هر وقت که عشقش کشید و به نظرش صلاح بود قهر کنه و قهر بمونه چرا که آقایی جیبش قده این رمانتیک بازیا قد نمیده و البته که اگر شمایی که در حال خوندن این مطلب هستید خانومید و براتون یه همچین مشکلی پیش اومد حتما در حد یه شاخه گل رو دریافت کنید و بعد آشتی کنید چون دیگه دست خالی هم خیلی بده! انگار که الکی الکی اون ادا و اطوارو اومدید و اشک های عزیزتون رو جاری کردید بالاخره که قد یه گل میارزیده این اشک حالا اگر اوضاع جیب آقایی هم خوبه مراعات رو بیخیال بشید و حتما یه کادوی خوب هم بگیرید که دنیا دو روزه!

اما اگر حالا آقا خواست یه موقع ازتون معذرت خواهی بکنه و جهت این معذرتخواهی هم یه گردنبند براتون خریده بود و گفت که طلاست ولی شما بهش شک کردید چیکار باید بکنید؟ اصلا مورد بوده که خونواده ی دوماد یه عالمه طلا برای عروس برده بودن و پزش رو میدادن و منتشو میزدن در حالی که همه ی طلاها فیک و تقلبی بودن! برای اینجور مواقع باید چیکار کرد وقتی شک دارید که طلایی که مقابلتون هست طلا نیست و حلبیه و شرایط رفتن پیش یه طلافروش رو هم ندارید میتونید از یه سری از ترفندهای خوب و کاربردی برای تشخیص و آشکار کردن این موضوع کمک بگیرید که این ترفندها آسون و خونگی هستن و وسایل موردنیاز شما برای تست کردن اون ها اغلب در دسترستون قرار داره، بنابراین وقت رو هدر ندیم و بریم سراغ این ترفندهای فوق العاده و برملا کننده ی واقعیت.

طلا6616

تشخیص اصالت طلا با الکل

طلای واقعی و اصل در برخورد با بسیاری از مایعات خاص، رنگ خودش رو از دست نمیده، درحالی که خیلی از فلزات وجود دارن که اینطوری نیستن و خیلی سریع تغییر رنگ میدن. حالا یکی از موادی که طلا در برخورد با اون تغییر رنگی توش رخ نمیده الکل هست؛ برای تست طلا با این مایع کافیه که طلای مدنظرتون رو چند روز داخل یه ظرف حاوی الکل که درش رو گذاشتید قرار بدید و بعد از این او رو از ظرف دربیارید و بررسی کنید که هیچ تغییر رنگی توی اون رخ نداده باشه این در حالتی هست که اگر طلا تقلبی باشه به مرور زمان که در الکل قرار میگیره تغییر رنگ خواهد داد. نکته ای در خصوص این روش وجود داره این هست که اگر ناخالصی طلا زیاد باشه و خیلی زود و در عرض چندین ساعت تغییر رنگ رو در اون میبینید و اگر ناخالصی نسبت به طلای اصل استفاده شده کمتر باشه در طی یک یا چند روز این تغییر رنگ رو مشاهده میکنید.

طلا464464

تست اصالت طلا با وایتکس

مقصود ما از تشخیص طلا با کمک وایتکس بهره گیری از اسید هست، اما از اونجایی که اسید میتونه به شکل مستقیم به قطعه ی فلزی و یا خود فرد آسیب بزنه به جای تست اصالت و تشخیص طلای اصل با اسید میشه از مواد اسیدی نظیر وایتکس کمک گرفت، چرا که وقتی شما یه مایع اسیدی و یا وایتکس رو روی طلا ی مدنظرتون بریزید باید به رنگ قرمز، قهوها یا یا سبز تغییر رنگ بده که در این صورت بدله و این موضوع بیشتر در خصوص شمش طلا عمل میکنه و ولی در کل استفاده از مواد اسیدی برای تشخیص طلاتون رو پیشنهاد نمیکنیم چرا که امکان داره به طلاتون آسیب وارد بشه.

طلا6464+6

تست اصالت طلا با کمک آبلیمو

آبلیمو یکی دیگه از موادیه که دارای خاصیت اسیدیه و به همین علت استفاده آبلیمو تو منزل برای تشخیص دادن طلای اصل از تقلبی میتونه یکی از راه های آسون و مطمئن باشه چرا که تقریبا همه ی فلزها به استثنایه طلا با اسید ها وارد واکنش میشن در اثر این واکنش تغییر رنگ میدن و به همین علت وقتی شما یه قطعه طلا رو داخل آبلیمو میندازید نباید هیچ تغییر رنگی تو اون به وجود بیاد که این در صورتیه که طلای تقلبی خیلی زود دچار تغییر رنگ میشه.

طلا46464

تست اصالت طلا با استفاده از سوزاندن اون

مقصود از تشخیص طلای اصل با سوزوندن اون بهره گیری از حرارت هسش؛ یعنی اگر شما طلای مورد نظرتون رو مقابل یه شعله ی ثابت مثل شعله ی فندک حدود یه دقیقه نگه دارید در صورت اصل بودن طلا نباید تغییر رنگ بده و در صورتی که تقلبی باشه بعد از گذشت این مدت زمان تغییر رنگ میده و سیاه میشه، جالبه که این رو هم در خصوص طلا بدونید که این فلز در مقابل شعله و حرارت روشن تر هم میشه حتی.

طلا446

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی