|

ترفندایی برای جلوگیری از ترک خوردن تخم مرغ آبپز؛ با اینا دیگه تخم مرغات مزه ی آب نمیده

ترک خوردن تخم مرغ در حین آبپز کردن اون میتونه یکی از اتفاق هایی باشه که اعصاب آدم رو به کلی بهم میریزه ولی با این ترفندها این مشکل حل میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری چیزها هست تو زندگی روزمره که شاید به نظر خیلی ساده بیاد ولی یه مدت تبدیل به یه معضل میشه و اعصاب آدم رو خرد میکنه مثلا خیال کنید که از بیرون خسته و کوفته رسیدید خونه بعد از یه روز سخت و خسته کننده و خیلی هم گشنه تون هستن مسلما پختن تخم مرغ آبپز میتونه یکی از راحت ترین راه ها برای رفع سریع گرسنگی باشه چرا که خیلی راحت تخم مرغ رو میندازید تویه آب و بعد میرید یه دستی به سر و روتون میکشید و لباس هاتون رو عوض میکنید و یکم اینور و اونور تخم مرغتون حاضره و میتونید خیلی راحت بشینید جلوی تلویزیون و با سس و نعنای خشک شده اون رو میل کنید ولی فکر کنید که تنها چیزی که در دسترس دارید همون تخم مرغ هست و فرصت نکردید که برید خرید و از بد روزگار وقتی همون تخم مرغ رو هم میندازید تویه آب ترک برمیداره و و کل محتویاتش میریزه داخل آب و اینجوری میشه که بعد از یه خستگی شدید حالا باید گشنگی رو هم بهش اضافه کنید و تنها راهتون سفارش دادن غذا از بیرون هست و اگر هم آخرای ماه باشه و پولتون کم باشه که دیگه اصلا آخره بدشانسیه.

اما نگران نباشید چون برای ترک نخوردن تخم مرغ تو آب یه سری از ترفندها و نکات هست که با رعایت اون ها میتونید تخم مرغ رو با موفقیت داخل آب بندازید و یعد از یه شنای چند دقیقه که تو آب داره خیلی شیک و راحت برش دارید بعد از سرد شدن پوسته بشکنیدش و یه تخم مرغ خوش قیافه داشته باشید که ترک خوردن باعث نشده که آب بره داخلش، بنابراین این ترفندها رو بدونید و اقدام به عملی کردن اون ها کنید تا با صحنه ی دلخراش ترک خوردن اون مواجه نشدید، حالا دیگه وقت رو هدر ندیم و بریم برای دونستن این ترفندهای کاربردی.

تخم مرغ496

رسوندن تخم مرغ به دمای محیط قبل از جوشوندن اون

در بعضی از مواقع پیش میاد که حالا به خاطره گرسنگی و یا عجله و کمبود وقت شما میخواهید که خیلی سریع تخم مرغتون رو آبپز کنید و خیلی ریلکس میرید سره وقت تخم مرغ و اون رو از یخچال درمیارید و بدون معطلی میذاریدش روی حرارت و اینجوری میشه که به پوسته ی تخم مرغ شوک دمایی وارد میشه و به خاطره منبسط شدن میشکنه چرا که تو این موقعیت فشار وارده به پوسته خیلی زیاده و طبیعتا مقاوت اون هم در برابر این فشار خیلی کم هست. بنابراین چاره در این مواقع چیه؟ شما باید یه مقدار به تخم مرغ زمان بدید تا هم دمای محیط بشه و میتونید برای این کار اون رو لایه دستمال بپیچید و یا زیر آب گرم قرار بدید.

تخم مرغ6464

تخم مرغ رو توی آب جوش نذارید

وقتی آب در حال جوشیدن هست مسلما دمای اون بالائه و تخم مرغ با قرار گرفتن ناگهانی داخل اون ممکن هست که بشکنه و این به خاطره تفاوت دمایی هست، البته که هر کسی روش خودش رو داره برای آبپز کردن این غذا مثلا بعضی ها عادت دارن که از همون ابتدا تخم مرغ و آب رو همزمان باهم داخل ظرف و روی حرارت بذارن ولی بعضی ها هم مایل هستن که اول صبر کنن که آب جوش بیاد و بعد از اون تخم مرغ رو به آب اضافه کنن، حالا برای افرادی که با روش اول تخم مرغ رو آبپز میکنن باید بگیم که بهتره ظرفتون رو جهت انجام این کار با آب سرد و آب مصرفی از شیر پر کنید تا تخم مرغ و آب متناسب با هم دماشون بالا بره، و افرادی هم که با روش دوم راحت تر هستن بهتره که قبل از گذاشتن تخم مرغ تو آب جوش اون رو زیر آب گرم بگیرن تا دماش بالاتر از دمای محیط و نزدیک به آب جوش بشه.

تخم مرغ46464

آب رو اندازه ی یه بند انگشت بالاتر از تخم مرغ ها پر کنید نه بیشتر

انجام این ترفند میتونه خیلی راحت و ساده از ترک خوردن تخم مرغ جلوگیری کنه چرا که با رعایت این قانون و ریختن این مقدار آب داخل ظرف محتوی تخم مرغ ها باعث میشید که اون ها در صورت بخار آب به دیواره های ظرف کوبیده نشن و نه به خاطره کم بودن آب روی اون شناور بمونن. یه مورد دیگه هم میتونید در این خصوص اون رو لحاظ کنید این هست که تخم مرغ هاتون رو کف ظرف موردنظرتون بچینید و بعد ظرف اون ها رو با سه سانتی متر آب پر کنید و باقی آب رو از کناره های ظرف خیلی آروم و آهسته به اون اضافه کنید تا تخم مرغ ها در اثر برخورد با هم نشکنن.

تخم مرغ4644

اضافه کردن نمک یا سرکه

ریختن یه قاشق نمک داخل آب موجود تو ظرف برای آبپز کردن تخم مرغ میتونه باعث بشه که اون سریع تر بپزه و حتی نشتی های موجود تو پوسته ی اون بسته بشن که این موضوع میتونه به ترک نخوردن تخم مرغ هم به طور چشمگیری کمک کنه و علاوه بر این ها هم بعد از پخت پوست تخم مرغ هاتون خیلی راحت تر جدا میشه. همچنین شما میتونید برای جلوگیری از شکستن تخم مرغ ها در ابتدای کار چند قاشق سرکه به آب اضافه کنید و بعد اون رو روی حرارت بذارید، حتی وقتی هم که در وسط پروسه متوجه شدید که تخم مرغ هاتون ترک خوردن اضافه کردن سرکه میتونه باعث بشه که ترک اون ها بسته بشه و یا شدتش بیشتر نشه.

تخم مرغ446

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی