|

تشخیص دادن نقره اصل از بدل | با این ترفندا دیگه کسی عمرا بتونه سرتو کلاه بذاره !

تشخیص دادن نقره اصل از بدل میتونه با یه سری از ترفندهای خونگی به راحتی هر چه تمام تر انجام بشه که در طول این مقاله چندتاشو براتون گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از وقتا شاید براتون پیش اومده باشه که برای خودتون یا به مناسبتی برای دوستان و اطرافیانتون اقدام به خریدن زیورآلات جنس نقره کرده باشید ولی تشخیص دادن نقره اصل از بدل براتون سخت بوده باشه و در نهایت مجبور شده باشد که به حرف فروشنده اعتماد کنید در حالی که ته دل خودتون یه جوری بوده که شاید به این خرید راضی نبودید و دوست داشتید که یه نفر که تشخیص دادن نقره اصل از بدل براش مثل آب خوردن هست کنارتون میبود و تو این زمینه بهتون کمک میکرد، ولی اگر هم یه همچین آدمی رو تو اطرافیلان خودتون دارید مگه چند بار میتونید این فرد رو با خودتون همراه کنید؟

احتمالا که قرار نیست تا آخره عمرتون برای تشخیص دادن نقره اصل از بدل یه نفر رو که این کار رو بلد هست با خودتون ببرید چون بالاخره لازم هست که انسان تا جایی که میتونه خودش رو از دیگران بی نیاز کنه برای برآوورده کردن نیازهاش خودش دست به کار بشه و اقدام کنه بنابراین به نظرتون وقتش نشده که خودتون با یه مقدار تمرین و دونستن یه سری از ترفندها نقره اصل رو از بدل تشخیص بدین تا نه دیگه موقع خریداتون دل چرکین باشید و ناراحت از این که خریدتون باب میلتون نیست چون از اصالت نقره تون اطلاعی ندارید و نه دیگه مزاحم کسی باشید برای انجام این کار، پس این ترفندهای رو برای تشخیص نقره از ما داشته باشید.

تشخیص نقره اصل از بدل

تشخیص دادن نقره اصل از بدل با توجه به وزن

برای شناسایی و تشخیص انگشتر نقره ی اصل نیاز دارید که وزن اون رو بررسی کنید؛ دقت کنید که در صورتی که نقره ی شما اصل باشه باید وزن سنگینی داشته باشه ولی در صورتی که بدل و تقلبی باشه در نتیجه انگشترتون توخالی خواهد بود و در مواقعی که اون رو استفاده میکنید، احساس بدی به شما منتقل خواهد شد. برای تشخیص انگشتر نقره اصل از بدل با توجه به وزن در منزل کافیه که اول انگشتر رو وزن کنید، بعد یه ظرف حاوی آب مقطر رو روی ترازو بذارید و عدد رو صفر کنید و در مرحله ی بعد انگشتر رو داخل ظرف بندازید و عددی که ترازو نشون میده رو یادداشت کنید.

حالا برای تشخیص نهایی کافی که عدد بدست اومده ی اول رو بر عدد بدست اومده ی دوم تقسیم کنید. و در این صورت عدد بدست اومده ی نهایی باید 10.49 باشه و در غیر این صورت هر عدد دیگه ای که به دست اومده بدونید که نقره ی شما تقلبیه. البته که این روش هم میتونه یه سری نقص ها داشته باشه مثلا اگر سازنده خیلی زرنگ باشه میتونه با کم و اضافه کردن فلزات جایگزین یه عدد نزدیک به این عدد رو به وجود بیاره.

تشخیص نقره اصل از بدل79749

تشخیص دادن نقره اصل از بدل با کمک آهنربا

شاید دونستن این نکته براتون جالب باشه که نقره ی اصل و درجه یک هم مثل طلا دارای خاصیت ضدآهنربایی هست و این ویژگی باعث میشه که وقتی نقره رو به آهنربا نزدیک میکنید در صورت اصل بودن اون نیروی دافعه بینشون ایجاد خواهید شد. بنابراین برای تشخیص نقره اصل از بدل با این روش کافیه که جواهر نقره ی خودتون رو به آهنربا نزدیک کنید در صورتی که نقره آهنربا رو از خودش دفع کرد نشون میده که اصل و درجه یک هست. در صورتی هم که نقره ی شما جذب آهنربا بشه این موضوع ثابت میشه که نقره ی شما بدلیه و فقط برای تغییر رنگ ندادن اون امکان داره که به اون روکش نقره زده باشن.

تشخیص نقره ی اصل از بدل64

تشخیص دادن نقره اصل از بدل با کمک یخ

یکی دیگه از ترفندهایی که با کمک اون میتونید نقره ی اصل رو از بدل تشخیص بدید، استفاده از یخ هستش؛ به علت این که نقره رسانای انرژی گرمایی هست اگر یه قطعه یخ رو کنار اون قرار بدید باید خیلی سریع تر از حالت عادی یخ موجود شروع به ذوب شدن کنه.، بنابراین برای تشخیص دادن نقره ی اصل از بدل با استفاده از یخ کافیه که یه قطعه یخ رو کنار جواهرات نقره تون قرار بدید اگر یختون زودتر از حد معمول آب شد این موضوع نشون دهنده ی این هست که نقره ی شما اصل هستش و در غیر این صورت احتمال داره که فیک باشه و با ترکیب کردن فلزات دیگه ساخته شده باشه.

تشخیضص نقره اصل از بدل

تشخیص دادن نقره اصل از بدل با بو کردن

یکی دیگه از ترفندهایی که به کمک اون میشه نقره ی اصل رو از تقلبی تشخیص داد که خیلی راحت و ساده هم هست، استفاده از حس بویاییتون هست! بله شاید این موضوع در ابتدا براتون عجیب بیاد ولی باید بهتون بگیم که شما میتونید برای تشخیص نقره ی اصل از بدل برای چند ثانیه هر چیزی نقره ای که هست اعم از انگشتر، گردنبند و یا دستبند رو بو کنید، اگر بوی قوی در اون ها حس کردید باید بگیم که احتمالا نقره ی شما ناخالصی داره و از مس درست شده و دارای عیار بالایی نیست.

تشخیص نقره اصل از بدل 7

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی