|

چرا عروس هلندی ساکته ؟ / دلیل طاقچه بالا گذاشتن این پرنده شیطون خیلی بامزه ست

pet shayanews

برای بعضی از افراد این سوال پیش میاد که که چرا عروس هلندیم ساکته؟ از مهم ترین دلایل این سکوت میشه به افسردگی اشاره کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن پرنده های زینتی به عنوان حیوون خونگی در ایران از قدیم الایام باب هست و خیلی ها هستن که اقدام به نگهداری پرنده هایی مثل عروس هلندی توی منزل میکنن که خب با توجه به این که اون ها رو تو قفس نگهداری میکنن بی نظمی هایی که در صورت نگهداری سگ و گربه ممکن هست به وجود بیاد، نمیاد اما خب پرنده ها هم دنگ و فنگ هابی مخصوص خودشون رو توی نگهداری دارن مثلا در خصوص آواز خوندن عروس هلندی خیلی ها میپرسن چرا عروس هلندیم ساکته که خب این موضوع میتونه دلایل مختلفی داشته باشه که افسردگی یکی از اون ها میتونه باشه که باید موقع درمان بشه تا مشکل دیگه ای برای پرنده به وجود نیاره.

در پاسخ به این سوال که چرا عروس هلندیم ساکته؟ باید بگیم که عروس هلندی در حالت عادی یکی از بازیگوش ترین و شر و شیطون ترین پرنده هاست و اگر دیدید که ساکت هست و یه جورایی تو خودش هست میتونه چند تا دلیلی داشته باشه مثل رفتار بد پرورش دهنده، نارضایتی از محیط نگهداری ، بیماری و.... اما هر چیزی که دلیل این سکوت و گوشه گیری هست باید سریعا فهمیده بشه و برای عوض شدن حال پرنده تلاش بشه وگرنه با همین اوصاف بیماری های مختلف در کمین این پرنده خواهند بود. حالا در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا عروس هلندیم ساکته؟ جواب های جزیی تری بهتون خواهیم داد.

چرا عروس هلندیم ساکته

چرا عروس هلندیم ساکته؟

احتمال این که عروس هلندی شما دچار افسردگی بشه و یا از لحاظ عاطفی در شرایط سختی قرار داشته باشه و به خاطر این موضوع گوشه گیر شده باشه بسیار بالا هست که در صورت تشخیص سریع میتونه خیلی زود درمان بشه، از نشانه های افسردگی در عروس هلندیتون میشه به علائم زیر اشاره کرد:

  • پرخاشگر شدن
  • رفتارهای بی معنی و تکراری
  • ایجاد تغییر در آواز خوندن
  • کم تحرکی
  • افتادگی و نامرتبی بال ها و یا پف کردن اون ها
  • بال بال زدن بی دلیل 
  • ریختن پرها
  • بی توجهی به اتفاقات اطراف
  • گوشه گیری و چشم های همیشه خواب آلود و خسته

چرا عروس هلندیم ساکته

سوال: چرا عروس هلندیم ساکته؟ جواب: به خاطر تنهایی و محیط ساکت

عروس هلندی، یکی از اجتماعی ترین پرنده ها هست که به آسونی و خیلی سریع به صاحب خودش وابسته میشه و باهاش اخت میگیره و شما امکان داره که به خاطر مشغله های موجود در خارج از خونه مدت زمان کمی رو بتونید با پرنده تون بگذرونید و در نتیجه عروس هلندی شما ناچار باشه که مدت زمان زیادی رو تنهایی سپری کنه و تنهایی برای این پرنده مثل یه قاتل خاموش میمونه و خیلی سریع اون رو گوشه گیر و افسرده میکنه.

برای جلوگیری از افتادن این اتفاق بهتر هست که برای عروس هلندی خودتون یه جفت تهیه کنید تا این پرنده از تنهایی آزرده نشه و اگر هم مایل به انجام این کار نیستید و ترجیح میدید که فقط یه دونه عروس هلندی پرورش بدید بهتره که در مواقعی که ناچار به ترک منزل و تنها گذاشتن اون توی خونه هستید براش موزیک، تلویزیون و حتی رادیو رو در حالت پخش بذارید، همچنین یادتون نره که باید اسباب بازی های داخل قفس هم به قدری باشن که حوصله ی پرنده سر نره و سعی کنید که تو این اسباب بازی ها تنوع هم ایجاد کنید تا تکراری نباشن و جذابیتشون رو برای پرنده از دست بدن.

چرا عروس هلندیم ساکته

سوال: چرا عروس هلندیم ساکته؟ جواب: به خاطر جدایی و دلبستگی

عروس هلندی پرنده ی بسیار حساس و زودرنجی هست مثلا اگر این پرنده از جفت خودش دور بشه و یا صاحبش اون رو رها کنه، عروس هلندی به افسردگی بد و شدیدی دچار میشه، چرا که همونطور که گفتیم این پرنده خیلی اجتماعیه و زود وابسته میشه و انس میگیره و به همین خاطر هر کسی که اطرافش باشه چه جفت و چه صاحبش در صورتی که اون ها رو دیگه نبینه و یا از طرف اون ها توجهی دریافت نکنه دچار افسردگی میشه و البته که عزاداری عروس هلندی یه مدت برای از دست دادن جفتش یه امر طبیعی هست.

چرا عروس هلندیم ساکته

سوال: چرا عروس هلندیم ساکته؟ جواب: چون با شما قهر کرده!

موقعی که عروس هلندی شما ساکت هست امکان داره که در حال طاقچه بالا گذاشتن براتون باشه! چون از شما یه حرکت یا رفتاری دیده و باهاتون قهر کرده؛ مثلا اگر اقدام به برداشتن اسباب بازی مورد علاقه ی این پرنده کنید احتمال این که پرنده ازتون دلخور بشه و باهاتون قهر کنه خیلی زیاده که در این صورت ساکت و گوشه گیر میشه و این موضوع به این دلیل هست که عروس هلندی نسبت به وسایلی که میجوئه و یا استفاده میکنه، حس مالکیت داره.

یا یه مورد دیگه ای که میتونه باعث بشه که پرنده با شما قهر کنه کوتاه کردن و چیدن پرهای عروس هلندی هست، بنابراین اگر ناگزیر هستید که پرهای عروس هلندیتون رو کوتاه کنید بهتره که این کار رو به یه فرد دیگه بسپارید تا پرنده یه موقع از دست شما دلخور نشه و باهاتون قهر کنه.

چرا عروس هلندیم ساکته

برای بیشتر دونستن در خصوص حیوانات خانگی به صفحه ی حیوان خانگی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی