|

فرش مدرن بهتره یا کلاسیک؟ تازه عروس موقع خریدن جهیزیه اینا رو باید بدونی

فرش مدرن بهتره یا کلاسیک؟ سوالی که شاید باعث سردرگمی شما در مواقع خرید فرش بشه که در این مقاله پاسخ داده شده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای خیلی از افراد موقعی که میخوان فرش بخرن یه سری سردرگمی ها پیش میاد مثلا یه سوالی که خیلی در اینجور مواقع رایج هست اینه که فرش مدرن بهتره یا کلاسیک؟ که خب در وهله ی اول وقتی یه عده با این سوال روبه رو میشن یه سوال دیگه به ذهنشون خطور میکنه که اصلا کلاسیک یا مدرن چه فرق هایی باهم دارن؟ خب تا شما فرق دو تا چیز رو باهم ندونید احتمالا توی فهمیدن این که کدوم یکی میتونه بنا بر نیاز و سلیقه ی شما باشه هم دچار مشکل میشید.

بنابراین سوالی که جلوتر از این که فرش مدرن بهتره یا کلاسیک، باید از خودتون بپرسید این هست که اصلا فرقشون توی چی هست؟ مثلا شاید در وهله ی اول که اسم کلاسیک رو شنیدید خیال کردید که منظور فرش های قدیمی و یا دستبافت هست که خب اینطور نیست و در این نوع فرش منظور از نامگذاری کلاسیک چیز دیگری هست که حالا در ادامه براتون بیشتر میگیم پس با ما همراه باشید برای دونستن تعریف فرش های مدرن و کلاسیک، تفاوت اون ها با هم و برتری هاشون نسبت بهم.

فرش مدرن بهتره یا کلاسیک

فرش کلاسیک چیست؟

توی ساده ترین تعریف برای فرش کلاسیک میتونیم بگیم که به فرش هایی که طبق اصول و قواعدی که در گذشته معمول بودن بافته میشن فرش کلاسیک میگن؛ یعنی فرش هایی که طرح ها و نقشه ی اون ها اون ها قدیمی و سنتی باشه همونطور که پیش تر گفتیم منظور از قدیمی بودن خود فرش نیست که اگر بخواهیم ویژگی های فرش های کلاسیک رو براتون خلاصه کنیم میتونیم به موراد زیر اشاره کنیم:

  • حالت کلی نقشه ی قالی قدیمی و سنتی هست.
  • رنگ هایی که در این فرش ها استفاده میشن آرامش بخش و ملایم هستن.
  • تنوع بسیار زیادی در رنگبندی دارن.
  • حاشیه های این فرش ها قاعده و الگوی خاصی دارن.
  • دارای نقشه های شلوغ به همراه ریزه کاری های زیاد هستن.
  • در فرش های کلاسیک دستبافت استفاده کردن از پشم حتمی هست.

فرش مدرن بهتره یا کلاسیک

فرش مدرن چیست؟

شاید براتون جالب باشه که بدونید فرش های دستبافت مدرن هم داریم؛ شاید در وهله ی اول که اسم فرش مدرن رو میشنوید به ذهنتون فرش های ماشینی برسه ولی رفته رفته نیاز و سلیقه ی افراد در فرش های دستبافت به سمتی رفت که دوستدارن فرش از نقش ها و طرح های شلوغ و پر رنگ قدیمی خسته شدن و دوست داشتن که یه سری فرش های دستبافت با نقشه ها و طرح های مدرن امروزی دوخته بشه به همین جهت مشخصه که توی فرش های مدرن چه از نوع دستبافت و چه ماشینی خبری از طرح های شلوغ و پر از ریزه کاری نیست و به طور کلی ویژگی هاشون عبارتند از:

  • استفاده کردن از طرح و شکل های هندسی ساده، با فاصله ی زیاد و حجیم در فرش های مدرن.
  • جدا شدن و داشتن مرزبندی کامل طرح ها نسبت بهم با رنگ های مشخص.
  • طرح های کم نقش و نگار و استفاده از رنگ های کم و تنوع رنگی پایین تر.
  • در فرش های دستبافت مدرن استفاده کردن از نخ ابریشم و پنبه حتمی هست.

فرش مدرن بهتره یا کلاسیک

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک در دکوراسیون

مهم ترین ویژگی که فرش های مدرن دارن سادگی و آرامشی هست که القا میکنن و بنابراین برای دکوراسیون های مدرن که رفته رفته به سمت سادگی و دوری از زرق و برق و شلوغی میره مناسب هستن و البته که این روزا به خاطره گرونی مسکن، خونه هایی در متراژ کم ساخته میشه که شما خواه ناخواه مجبور هستید برای خونه های اینجوری دکوراسیون مدرن رو در پیش بگیرید که هم وسایل کمتری توش استفاده میشه و هم فرش های مدرن توی این دکوراسیون و خونه های متراژ کوچیک باعث میشن که خونه ی شما بزرگتر دیده بشه.

اما اگر شما ازاون دسته از افرادی هستید که خب متراژ خونتون قابل قبول هست و از طرفی مخالف دکوراسیون های خلوت و ساده و به قولی مدرن امروزی هستید و علاقمند به دکور کردن خونتون با مبل های چوبی، مجسمه ها و پرده های سنتی و به قولی ایجاد محیط کلاسیک در منزل هستید و دوست دارید که خونتون با جزئیات زیادی تزیین بشه بنابراین بهترین انتخاب برای شما میتونه فرش های کلاسیک چه از نوع ماشینی و چه از نوع دستبافت باشه.

فرش مدرن بهتره یا کلاسیک

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک از نظر کیفیت

 توی ویژگی های این فرش ها گفتیم که در فرش های کلاسیک از پشم بیشتر استفاده میشه و در فرش های مدرن از پنبه و ابریشم و همین ویژگی باعث میشه که فرش های مدرن رتبه ی کیفی بهتری داشته باشند البته که ممکن هست در بعضی از مواقع این موضوع بنابر ماده ی اولیه ی استفاده شده فرق کنه و برعکس بشه که قانون اصلیش اینه که هر چقدر میزان پنبه و ابریشم استفاده شده بیشتر باشه اون فرش با کیفیت تره.

فرش مدرن بهتره یا کلاسیک

تفاوت فرش مدرن و کلاسیک از نظر قیمت

همون طور که گفتیم کیفیت بین این دو فرش بستگی به مواد اولیه ی استفاده شده توی اون داره که همین موضوع باعث میشه که نشه به طور قطع گفت کیفیت کدوم بهتره و قیمت هم از همین قاعده پیروی میکنه و در صورت استفاده ی بیشتر از پنبه و ابریشم در فرش از هر نوعی که باشه قیمت بیشتر خواهد بود که خب این موضوع بیشتر در فرش های مدرن علی الخصوص دستبافت اون صدق میکنه.

در مورد فرش های مدرن ماشینی در مقایسه با فرش های کلاسیک ماشینی هم همین قاعده برقراره در صورت داشتن پنبه و ابریشم بیشتر و البته که طرح های خاص نقشه و محبوبیت بیشتر اون ها توی دنیای امروزی هم یکی از دلایل بالاتر بودن قیمت فرش های مدرن نسبت به کلاسیک هست.

فرش مدرن بهتره یا کلاسیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی