|

چجوری وسایل چوبی خونه رو تمیز و براق کنیم؟ بهترین روشا واسه شیک شدن همه چوبا اینجاست

برق انداختن وسایل چوبی

وسایل چوبی گرچه تمیز کردنشون ساده به نظر میاد، اما خب بهتر تمیز کردنشون و البته برق انداختن یه حرکت اصولی تره که در این مطلب یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه همین الان یه نگاه ریز و کلی به خونه و وسایل مورد استفادتون و البته دکوری که توی خونه دارید بی اندازید، قطعا متوجه این خواهید شد که چوب چقدر تو لوازم خونه به چشم میاد و خیلی آیتما هستند مثل تخت، کابینت، مبلمان، در و میز و صندلی و … که از چوب ساخته شدن. چوب به دلیل دوام بالا و زیبایی خاصی که داره میتونه تا به این اندازه تو ساخت یخلی از وسایل نقشی مهم داشته باشه که البته باید دقت کنید اگه از این وسایل چوبی به خوبی مراقبت نکنید قطعا جلا و درخشندگیشون رو به طور کلی از دست میدن و شمایلی نه چندان زیبا پیدا خواهند کرد.

خب هرچیزی تو این دنیا اگه بخواد عمر بیشتری داشته باشه و دیرتر از قیافه بیوفته، باید بهش رسیدگی بشه و چوب هم دقیقا یکی از همون موارده که شما میتونین با روشای خونگی و راحت بدون ذره ای آسیب هر آنچه که تو خونتون با چوب ساخته شده رو تمیز کنید و تبدیل به روز اولش کنید، البته قبل از اینکه لکی بسیار قدیمی و یا آسیبی جدی بهش وارد شده باشه!

براتون سوال چه چیکار کنیم؟ با این مطلب همراه باشید تا ما همه چیز رو به زیبایی براتون روشن کنیم.

برق انداختن وسایل چوبی

به نوع چوب حتما دقت کنید؛ چوب باید از این موارد دور باشه

تو اولین قدم باید بگیم همه ما میدونیم که آب قاتل مسقیم چوبه، پس قطعا از ریختن آب بر روی سطوح چوبی دوری کنید. چرا که تو طولانی مدت باعث میشه چوب باد کنه . اونوقته که دیگه حسابی خراب بشه. دقت داشته باشید واسه گردگیری لوازم چوبی حتما از براق کننده های مخصوص چوب خانگی یا آماده استفاده داشته باشید. 

قدم دوم اینکه برای جلوگیری از آسیب دیدن وسایل چوبی بهتره که اون رو به صورت مستقیم در معرض آفتاب و نور خورشید قرار ندید. چرا چون به مرور می بینید که رنگ وسایل چوبیتون تغییر کرده. از دیگر مواردی که برای چوب ضرر داره اینه که دبه تغییر دمای زیاد حساس هستند و باعث ترک خوردگیشون میشه! برای تمیز کردن چوب باید به نوع و جنسش دقت کنید تا بدونید چجوری باید تمیز کنید.. مثلا برای تمیز کردن وسایل چوبی با چوب گردو، اون ها رو با دستمال نرم و تمیز گردگیری کنید. یکسری از وسایل چوبی هم هستند که میتونید با مقدار کمی خمیر دندون تمیز کنید! به همین راحتی.

برق انداختن وسایل چوبی

ساده تری روش های تمیز کردن چوب

میدونید که ساده ترین روش که تو همه خونه ها انجام میشه، تمیز کردن وسایل چوبی به وسیله یک دستمال نمدار هستش. خب به کمک این روش میتونید تقریبا ۹۵ درصد آلودگی ها رو از سطوح چوبی پاک کنید.

همونطور که بالا تر هم اشاره شد، تمیز کردن نوع چوب خیلی به نوعش بستگی داره. مثلا برای چوب گردو باید از خمیر دندون استفاده داشته باشید.

برق انداختن وسایل چوبی

استفاده از تخم مرغ ایده ای عالی برای تمیز کردن چوب

جالبه بدونید سفیده تخم مرغ یکی از مواردی هستش که میتونه مثل آب خوردن، سطح چوب رو خشک و روشن کنه که خب این موارد تو زیباییشون تاثیر بسیار زیادی داره. در واقع این ماده طبیعی به احیای ظاهر چوب کمک می کند و اون ها رو مرطوب، روشن و براق نگه می دارن.

برای استفاده از این راه حل جذاب، ابتدا سفیده یک تخم مرغ رو از زرده جدا کنین. بعد سفیده تخم مرغ  رو هم بزنید و یک قاشق آمونیاک به این ترکیب اضافه کنید. این مخلوط رو مستقیماً روی چوب بزنید و چند دقیقه بهش زمان بدید. در آخر محل مورد نظر رو با دستمال خشک تمیز کنید.

برق انداختن وسایل چوبی

تهیه این روغن خونگی برای برق انداختن چوب

از دیگر راه های  تمیز کردن وسایل چوبی، استفاده از روغن های خونگی می باشد که با کمترین هزینه تو خونه قابل تهیه هستند. برای داشتن این روغن، از ترکیب روغن بزرک و عصاره صمغ به میزان یکسان استفاده کنید و بعد از مخلوط اونها رو بچوشانید. سپس با یه دستمال نرم، به چوب بمالید چرا که این روش عالی برای خیلی راحت و ساده میتونه چوب رو برق بندازه.

این روغن تهیه شده یا هر روغن تجاری دیگه ای با نفوذ در بافت چوب باعث میشه تا اثاثیه چوبی‌ شما تو دراز مدت طراوت خودش رو حفظ کنه و درخشندگی طبیعیش رو داشته باشه و نگه داره.

برق انداختن وسایل چوبی

روغن زیتون و لیمو جهت برق انداختن چوب

استفاده از روغن زیتون میتونه یه روش شگفت انگیز برای برق انداختن وسایل چوبی شما باشه. به این شکل که ابتدا کمی روغن زیتون رو با پنبه بر روی سطوح بمالید و بعد هم یک لایه گلیسیرین بزنید تا لایه ای محافظتی باشه.

دیگه اینکه ترکیب روغن زیتون با لیمو هم میتونه کمک زیادی به شما کنه چرا که این روش حتی از قدیم هم مرسوم بوده.

برق انداختن وسایل چوبی

 

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی