|

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم؟ / قلب خونت رو با این فرش های جون سخت خوشگل موشگل کن

یکی از اصلی ترین سوال هایی که برخی از افراد دارن این هست که برای آشپزخانه چه فرشی بخرم؟ یکی از بهترین فرش ها برای این محیط آکریلیک ها هستن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فرش جزء جدانشدنی از اجزای خونه ی هر ایرانی به شمار میره و انگار بدون فرش خونه هامون صفایی نخواهد داشت و البته که به قدری در تولید فرش پیشینه داریم که این روزا فرش های ساخت و بافته شده در کشورمون رو میشه توی نقاط مختلف دنیا دید. حالا به همین دلیل که فرش از اجزای مهم خونه هست خیلی ها برای انتخاب رنگ و جنس اون دچار مشکل میشن با توجه به این که خیلی هم توچشمک هست مثلا برای خیلی از افراد سواله که برای آشپزخانه چه فرشی بخرم؟ اصلا آشپزخانه فرش لازم داره یا نه؟ اندازه ی فرش آشپزخانه رو چقدری بگیریم و… سوالاتی که شاید اصلا تموم نداشته باشه.

در اولین پاسخ به این سوال که برای آشپزخانه چه فرشی بخرم، مسلما نمیشه در یک جواب موضوع رو خاتمه داد چون انواع فرش ها وجود داره که میتونید اون ها رو برای آشپزخونتون تهیه کنید و البته که انتخاب اون ها به سبک دکور موجود توی آشپزخونه تون هم خیلی بستگی داره و از طرفی هم این موضوع وجود داهر که شما چقدر وقتتون رو توی آشپزخونه صرف میکنید، آیا این مکان در منزلتون پر رفت و آمده؟ اندازه ی آشپزخانه چقدره؟ میز غذاخوری توی آشپزخانه قرار داره و… بنابراین این موضوعات رو باید در نظر بگیرید تا بشه به این سوال که برای آشپزخانه چه فرشی بخرم پاسخ داد، که در ادامه بیشتر توضیح میدیم.

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم؟

همونطور که در قسمت قبلی ذکر کردیم فرش در دکوراسیون ما ایرانی ها اهمیت زیادی داره و طرح و رنگ فرشی که انتخاب میکنیم باید با فضای قرارگیری اون تناسب داشته باشه تا چشم نواز به نظر بیاد. در بین انواع فرش ها که وجود داره یه سری از فرش ها برای آشپزخونه میتونه مناسب تر باشه و با توجه به این که احتمال لکه شدن فرش و ریختن مواد غذایی روی اون وجود داره بهتر هست که فرش های مقاومی رو برای این فضا انتخاب کنید مثلا اگر شما توی آشپزخونه زیاد کار میکنید بنابراین انداختن یه فرش ابریشم تو این محیط اصلا معقول نخواهد بود! تعدادی از جنس های فرش های مناسب این محیط عبارتند از:

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم؟ فرش پلی استر، این مدل فرش ها که از جنس پلی استر هستن دووم خیلی بالایی در مقابل لکه دارن و احتمال ایجاد کپک در اون ها خیلی کم هست و از طرف دیگه این فرش ها خیلی راحت و نرم هم هستن.

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم؟ فرش پلی پروپیلن،  اگرعلاقمند به خریدن یه فرش هستید که هم قیمت پایینی داشته باشه و هم بشه خیلی راحت اون رو توی حیاط و محیط های اینجوری خودتون بشورید انتخاب فرش های پروپیلن رو بهتون توصیه میکنیم. الیاف اون ها ضد آب هست و در برابر لکه ها مقاوم هستن و به همین علت توی آشپزخونه های احتمال رطوبت و خیس شدن زمین زیاده کارایی فوق العاده ای دارن ولی یه موضوعی که وجود داره این هست که راحتی موجود توی فرش ها یپلی استر رو ندارن.

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم؟ فرش آکریلیک، الیاف موجود در فرش هایی از این جنس سبک هستن و شبیه نخ پشیم طبیعی اند که این نخ ها قابلیت شستشوی خوبی دارن و ضد حساسیت هم هستن. به همین جهت میشه گفت که الیاف آکریلیک شباهت زیادی به نخ طبیعی دارن و قیمتشون هم مناسبه و از مزیت هایی که نسبت به نخ های طبیعی دارن میشه به این که در مقابل روغن و چربی، مواد شیمیایی و بید و حتی نور خورشید مقاومت بالایی دارن اشاره کرد که همین موارد اون ها رو تبدیل به بهترین نوع فرش آشپرخانه کرد.

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم

دقت کردن به ابعاد در خرید فرش آشپرخانه

در پاسخ به این سوال که برای آشپزخانه چه فرشی بخرم باید این رو عرض کنیم که ابعاد فرش شما بایستی با ابعاد آشپزخونتون هماهنگی داشته باشه از همین رو باید موراد زیر رو در خصوص این موضوع رعایت کنید:

  • اگر قصد این رو دارید که فرشتون رو زیر میز موجود توی آشپزخانه بندازید باید به این نکته دقت کنید که هر طرف فرشتون باید به اندازه ی شصت الی هفتاد سانتی متر بزرگتر از ابعاد میزتون باشه تا هم پایه های ی جلویی و هم پایه های عقبی صندلی هاتون موقع نشستن روی فرش قرار بگیرن و روی زمین لیز نخورن و البته که رعایت کردن این موضوع زیبایی ظاهری کار رو هم بیشتر میکنه.
  • یکی از نکات مهمی که باید قبل از انتخاب و خرید فرش آشپزخانه به اون توجه کنید این هست که اون قسمت از آشپزخانه رو که برای انداختن فرش در نظر گرفتید رو اندازه گیری کنید تا یه وقت مجبور نباشید که فرش رو مرجوع کنید و یا یه فرش کوچک تر از حد و یا بزرگتر رو تحمل کنید.
  • در صورتی که دنبال خرید فرش برای فضای بین کابینت ها هستید باید این نکته رو که از هر طرف ده تا پانزده سانتی متر فرشتون از کابینت ها فاصله داشته باشه رو رعایت کنید.

برای آشپزخانه چه فرشی بخرم

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی