|

مغز خانوم هایی که همیشه خونه ای تمیز دارن خونده شد ؛ واقعا آفرین به این دکور و شیکی

اگر شما هم از دست بانوانی هستید که علاقندین تا بدونین چطور برخی از بانوان خونه ای همیشه تمیز و مرتب دارند، پس از خوندن این مطلب غافل نشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه همه آدما جاییه که مثل بدن دوم آدم میمونه چرا که درش رشد میکنن و هر اتفاقی که داخل خونه بیوفته تو جسم و روح افراد تاثیرگذاره. بنابراین قطعا چیدمان و تمیز و کثیف بودنش هم به شدت مهمه. جالبه که بدونید آمریکایی ها به طور متوسط یک ساعت از شبانه روز خود را به نظافت خونه اختصاص میدن اما بازم ممکنه اخر سر ببینن خونه اونطور که باید، مرتب و تمیز نیست.

احتمالا برای شما هم پیش اومده که یهو براتون مهمون اومده و خونه ای نه چندان مرتب داشتین. پس برای اینکه از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری کنید بهتره که یکسری نکات و ترفند ها رو داشته باشید و تو خونه اعمال کنید تا اگه یهو مهمون اومد نه تنها شوکه نشید، بلکه خیلیم با خیال آسوده و لبی خندون در انتظار مهمون ناخونده خود باشید.

2580601_hanna_944-2000-649113c5795840868d2ebaa1d982fdc3

برای داشتن یه خونه مرتب اول از اتاقت شروع کن

اگر کسی از دیگری پرسید چجوری همیشه خونت مرتب و تمیزه، احتمالا از دست افرادی هستش که وقتی صبح از خواب بید میشه توجهی به محل خوابش و رختخواب نداره. در این حالت احتمالا تازه وسط روز یادش میوفته باید تختخواب جمع کنه و اینجوری ریز ریز خونه میشه نامرتب!  پس از همون ابتدای روز اولین کاری که می کنید این باشه که رختخواب خود را جمع کنید.

ناگفته نمونه که بهتره این موضوع رو تبدیل به یک عادت خانوادگی کنید چرا که اینجوری همه اتاق ها در وهله اول تختخواب ظاهری زیبا دارند، نه بهم ریخته و شلخته.

1_3

از شستن ظروف تو تایم درست غافل نشید

در وهله دوم بهترین راه اینه که هیچ وقت ظروف کثیف شب رو به فردا موکول نکنید. همچنین در تایم ناهار و حتی میان وعده ها هم ظرف ها رو بلافاصله بعد از کثیف شدن بشویید تا با یک ظرفشویی پر از ظرف چرب و کثیف روبرو نشید و مهمون زنگ خونه رو زد نگران بوی غذا و ظرفشویی پر نباشید.

سینک+گرانیتی1

وسایل رو به این شکل جایگذاری کنید

شاید به این موضوع فکر کنید که چطور یه خونه تر و تمیز داشته باشیم که خب در پاسخ به این سوال باید گفت این عادت رو برای خود ایجاد کنید و که همیشه بعد از استفاده از لوازم، اونها رو درست در جای خودشون قرار بدید. اینجوری طعا هیچ وسیله ای جای وسیله دیگه قرار نداره و حس شلوغی هم نمیده. اخر شب هم ابتدا به هر اتاق به طور جداگانه سر بزنید و در اخر به طور کلی یه سر بچرخونید و تا متوجه بشید همه چیز سر جاش قرار داره یا یه جای ریز ک میلنگه.

مثلا قرار گرفتن حتی دو تکه لباس میتونه اتاق رو به هم ریخته نشون بده و یا قرار گرفتن چند مداد بر روی میز تحریر احساس شلوغی به اون تیکه میده که چندان خوشایند نیست. اگر فضای کافی برای همه وسایل ندارید پس از یک سبد کمک بگیرید و وسایلی که نیاز ندارید رو به انباری انتقال بدین و به اعضای خونه هم یاد آور باشید که هر وسیله جای مخصوص به خودش رو داره و نباید پس از استفاده جای دیگه باشه.

909

برنامه ریزی و وسواست رو کنترل کن

برای نظافت خونه برنامه ریزی داشته باشید! به جز کارهای روزانه، مواردی مثل تمیز کردن گاز و جارو زدن و … رو به روزای مختلف در هفته اختصاص دهید و همه رو برای جمعه و روز تعطیل روی هم تلنبار نکنید. اینجوری هم خسته نمیشین و هم طبق برنامه به درستی پیش میرین. نکته ای که نباید فراموش کرد اینه که در انجام اینچنین کارها و نظافت ها وسواس عجیب نداشته باشید. درست تمیز کردن همه چیز یه امر کاملا منطقی و هنجاره، اما زیاد از حد سابیدن و تمرکز کردن رو یک نقطه چندان درست نیست.

home-decor-ideas-for-living-room

جاکفشی با سایز بزرگ شما رو شگفت زده خواهد کرد

البته که این چندان ترفند محسوب نمیشه اما بهتره که یک جاکفشی بزرگ داشته باشید. به خصوص اینکه اگه خونواده ای مثلا 5 نفره هستید، قطعا کفش های زیادی هم دارید و این موضوع باعث میشه تا گاهی کفش ها کلا قاطی پاتی بشن و یه شلختگی نه چندان جالب تو خونه به راه بندازن. پس اگه اینچنینه حتما اهمیت جاکفشی رو در نظر داشته باشید تا بتونه به تمیز بودن محیط خونه به خصوص ورودی کمک کنه.

Untitled

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی