|

بدت میاد از تمیز کردن هود انقدر که سخته؟ با این چند قدم مثل روزش اول کن تمیز و براق

همیشه تمیز کردن هود برای خانوما سخت و ناجور بوده که خب باید بگیم با خوندن این مطلب شما از شر راه های بیخود خلاص میشید و هودی تمیزدارید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه از فضاهای بسیار مهم و اصلی توی یه خونه هستش که خب میشه گفت از تیکه های مختلفی هم ساخته شده. مثلا یخچال و کابینت و سینک ظرفشویی و میز ناهارخوری و گاز و هود و ….! گفتیم هود؛ هود تو آشپزخونه خیلی اهمیت داره چرا که دقیقا بالا سر گاز قرار گرفته و در طول روز چربی و بخار و هزار آلودگی به سمتش روانه میشه و اون هود طفلکی هم بادی همه اینهارو تحمل کنه چرا که شغلش اینه و برای این کار ساخته شده.

اما باید دقت داشت که این تیکه از آشپزخونه برای اینکه عاری از آلودگی ها بشه و محل زندگی یه عالمه چربی های انباشته رو هم رسوبات نباشه، باید به خوبی و درستی تمیز بشه. قطعا تمیز کردن چنین جایی خیلی سخته و با هر راهی شدنی نیست! پس اگر شما هم از دست بانوانی هستید که موندنی چه کنین تا این عزیزه دل به تمیز ترین حالتش در بیاد، حتما دنبال کننده مطلب م باشید و آموزش های لازمه رو جزوه کنین تا در کمترین زمان به اونچه که دوست دارید برسید!!!

تمیز کردن هود

اول فیلتر ها رو جدا کن

قطعا باید در اولین قدم فیلتر ها رو جدا کنید و به تمیز کردنشون بپردازید. فیلتر ها اصلی ترین قسمت هود هستند که با جدا کردن اونها هم به خوبی میتونید داخل هود رو ببینید و هم هم به راحتی خود فیلتر رو تمیز کنید. برای درآوردن فیلتر تا اونها رو با دست فشار دهید و یا بکشید بیرون. برخی از هود ها دسته برای فیلتر دارن و برخیشون هم خیر، اما در هر حالت راهی برای بیرون اوردنشون هست.

بعد فیلتر رو در سینک آب داغ غرق کن

در مرحله دوم سینک ظرفشویی رو پر از آب داغ کنید. اگر از آب جوش اومده استفاده کنید بهتر از استفاده از آب داغ خوده شیره. بعد فیلتر رو درون آب قرار بدید تا ذرات غذا و چربی ها به خوبی ازشون جدا بشن که خب تو این مرحله احتمالا با بوی ناخوشی هم روبرو بشید! اگر دیدین فیلتر به طور کامل در سینک جا نمیشه تیکه تیکه بذارید تو سینک و مرحله ای این کار رو انجام دهید.

تمیز کردن هود

مایع ظرفشویی و جوش شیرین فراموش نشه

بهتره که قبل از انداختن فیلترها درون آب داغ، به آن جوش شیرین و مایع ظرفشویی اضافه کنید. مایع ترجیحا ضد چربی باشه و نسبت به حجم آب جوش شیرین و مایع ظرفشویی رو اضافه کنید.

در اینجا فیلتر ها باید آبتنی کنند

بعد از قرار دادن فیلتر ها در آب داغ اصلا عجله نکنید و اجازه بدین تا بین 10 تا 12 دقیقه داخل آب بمونه. البته که اگه خیلی وقته هود رو تمیز نکردین، پس بهتره که این زمان رو بیشتر کنید تا به طور کامل چربی و ذرات ازش جدا بشن. یادتون نره که اگه این مدت زمان طولانی شد آب داغ اضافه کنید چرا که آب سرد دوباره باعث چسبیدن مواد میشه.

تمیز کردن هود

اسکراب فیلتر ها خیلی مهمه

بعد از اینکه به خوبی فیلتر ها در آب استراحت کردند، نوبت به اسکراب فیلتر ها میرسه که با استفاده از یک برس و کشیدنش به سطح فیلتر ها، آلودگی رو جدا کنید. این کار بیشتر شبیه به لایه بردار است و شما داید لایه های چربی رو تمیز میکنید.

فیلتر ها رو بشورید و خشک کنید

بعد از اینکه کارتون در مرحله بالایی تموم شد، حالا سینک رو از آب آلوده خالی کنید و پر از آب تمیز کنید و با گذاشتن فیلتر ها درون آب دوباره حرکت لایه برداری رو انجام بدین و سپس آبکشی! در نهایت باید فیلتر ها رو بر روی دستمالی تمیز و خشک قرار داد تا به خوبی عاری از هرگونه کثیفی شوند.

تمیز کردن هود

فیلترا باید به صف شن و برگردن سرجاشون

حالا نوبت به وصل کردن فیلتر ها رسیده که به همون روش قبلی نصب کنید و یک هود جذاب و تمیز تحویل بگیرین. اگر در این مرحله دچار مشکل شدید بهتره که به دفترچه راهنمای هود مراجعه کنید.

و اما باقی قسمت های هود

اما برای دیگر قسمت های هود نیز هم میتوان از مایع ظرفشویی و یک فرچه نرم استفاده کرد و هم میتوان از اسپری های مخصوص کمک گرفت. در نهاتی و در هر دو انتخاب با یک دستمال نمدار روی کل هود بکشید و با دستمال خشک هم کار رو تمام کنید.

تمیز کردن هود

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی