|

اصول ست کردن فرش با کفپوش رو میدونی؟ سه سوته قورتش بده و تو دکوراسیونت پیاده اش کن

نحوه ی ست کردن فرش با کفپوش میتونه تاثیر بسزایی توی زیبایی هر چه بیشتر دکوراسیون منزل شما داشته باشه که بهتون گفتیم چیکار کنین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گاهی اوقات پیش میاد که یه سری از افراد هزینه های زیادی رو صرف خرید فرش میکنن و از قضا فرششون هم خوشگل و شیک هست اما از اون جهت که ست کردن فرش با کفپوش رو درست انجام ندادن و بهش دقت کافی نکردن زیبایی و جلوه ی فرش هم از دست رفته و نمای بدی ایجاد شده چرا که چشم از دیدن رنگ هایی نزدیک بهم و مچ شده با هم لذت میبره یعنی امکان داره که در مواقعی ما حتی شناختی نسبت به ترکیب رنگ ها نداشته باشیم ولی وقتی رنگ های ردرست در کنار هم قرار  بگیرن ناخوداگاه ذاتی حس خوبی پیدا میکنیم و به نظرمون چشم نواز میاد ست این رنگ ها.

بنابراین برای ست کردن فرش با کفپوش باید نهایت دقت و ظرافت رو به خرج بدید تا هزینه های که میکنید به جا باشه و ارزشش رو داشته باشید چون داشتن یه فرش خوش رنگ و زیبا که به کفپوش شما نیاد مثل این میمونه که یه نفر کل دوندوناش خراب باشه و بین اون ها اومده باشه یکی از دندون هاش رو از طلا کاشته باشه! مسلما تصور یه همچین صحنه ای هم میتونه زشت باشه. بنابراین فکر میکنیم که مغز مطلب رو ادا کرده و رسونده باشیم و نیازی نباشه که توضیح دیگه ای در این خصوص بدیم بنابراین با توجه به تنوع کفپوش ها بریم سراغ نحوه ی ست کردن فرش با کفپوش مناسب، پس با ما همراه باشید.

ست کردن فرش با کفپوش

ست کردن فرش با کفپوش سفید

سرامیک سفید و یا برخی از پارکت های سفید میتونن انواعی از کفپوش های سفید باشن که میشه گفت با توجه به خنثی بودن رنگ سفید، ست کردن فرش با کفپوش سفید کار خیلی ساده و راحتی هست و تنها کاری که باید بکنید این هست که از رنگ های تیره مثل سرمه ای استفاده کنید تا تلفیق روشن با تیره نما و جلوه ی خاصی به خونتون ببخشه چون پیروی از این قانون و قرار دادن متضادها در کننار هم در دکوراسیون باعث میشن که هر دو آیتم خیلی چشم نواز دیده بشن.

همچنین این رو هم اضافه کنیم که ست کردن فرش با پارکت کرمی هم تقریبا مشابه ست کردن فرش با پارکت سفید هست. اما یه تفاوتی که در این موضوع وجود داره این هست که به منظور ست کردن رنگ فرش با پارکت کرمی میتونید از رنگ های تیره تر از کرمی مثل شکلاتی و قهوه ای که رنگ های نزدیک به کرمی هستن استفاده کنید.

ست کردن فرش با کفپوش

ست کردن فرش با کفپوش مشکی و طوسی

کفپوش هایی که به رنگ مشکی و طوسی یافت میشن جنس هایی از نوع سرامیک، لمینت و سنگ دارن که البته توی کف پوش های لمینت استفاده از این رنگ بسیار بیشتره.ست کردن فرش با کفپوش مشکی و طوسی به محیطی که کفپوش در اونجا قرار داره هم بستگی داره؛ مثلا در صورتی که کفپوش اتاق خوابتون مشکی هست میتونید از فرش های کلاسیک و یا مدرن به رنگ قرمز استفاده کنید، اما در صورتی که کفپوش پذیرایی شما رنگش مشکی هست در صورت استفاده از رنگ های روشن مثل سفید و کرمی منظره ی بهتری درست میشه.

این رو هم اضافه کنیم که ست کردن فرش با کفپوش طوسی در صورتی که از جنس سرامیک باشه بهترین انتخاب برای رنگ فرش که مناسب سرامیک طوسی باشه میتونه گلبهی یا سرمه ای، صورتی و نارنجی باشه.

ست کردن فرش با کفپوش

ست کردن فرش با کفپوش قهوه ای و چوبی

ست کردن رنگ فرش با پارکت های چوبی و قهوه ای رنگ میتونه یه مقدار سخت و دشوار باشه چون توی ست کردن رنگ فرش انتخابی شما با پارکت چوبی و قهوه ای آنچنان تنوع و گستردگی توی ست کردن وجود نداره و شما احتمالا مجبور باشید که فقط از رنگ های خنثی مثل کرم و سفید برای این منظور بهره بگیرید. این رو هم اضافه کنیم که در صورتی که پارکت شما قهوه ای هست بهتره که از فرش های مدرن و کم طرح و نقشه به جای فرش های کلاسیک و شلوغ روی اون ها استفاده کنید. 

ست کردن فرش با کفپوش

در ادامه فرش های مناسب برای انواع کفپوش ها رو براتون شرح میدیم.

فرشی که باید برای کفپوش سنگی انتخاب کنیم

دقت کنید که علاوه بر طرح و رنگ فرش که برای ست شدن اون با کفپوش باید توجه کنید به جنس کفپوش هم باید توجه کنید؛ به عنوان مثال کفپوش هایی که از جنس سنگ هستن سطحشون سرده و گرمای محیط رو میگیرن و به همین دلیل بهتره که فرشی که برای این نوع کفپوش انتخاب میکنید تراکم پرزش بالا باشه و میتونید حتی از فرش هایی که از الیاف پشم گوسفند هستن هم استفاده کنید. همچنین دقت کنید که فضای زیادی از خونه که با کفپوش سنگی هست خالی از فرش نباشه.

فرشی که باید برای کفپوش پارکت انتخاب کنیم

پارکت ها یکی از پرطرفدارترین کفپوش ها بین ما ایرانی ها هستن و انتخاب درست فرشی که به پارکت ما بیاد خیلی مهمه چون در صوتی که یه انتخاب نادرست داشته باشیم امکان داره کل دکوراسیون ما بد دیده بشه. البته که یه عده در این بین وجود دارن که علاقه ای به استاده از فرش روی پارکت ندارن اما در صورتی که یه فرش مناسب برای کف پارکتی انتخاب کنید زیبایی خونه ی شما بی نهایت خواهد شد. فرش هایی که برای پارکت های قهوه ای میتونید ازشون استفاده کنید فرش هایی به رنگ کرم هستن.

ست کردن فرش با کفپوش

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی