|

دکوراسیون مدرن واسه خونه خیلی خوشگله ولی خب اصول داره / تک به تک قسمتای خونه رو گفتم

مدرن سبکیه که مورد پسند خونواده های ایرانیه اما شاید برخی ندونن که شامل چه مواردی میشه ما در این مطلب در رابطه با این موضوع صحبت داشته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون ها سبک های مختلفی دارند که خب برخی از اونها شاید صدها ساله که هست و تنها کمی تغییر میکنه و برخی از اونها اصلا به طور کل قابلیت تغییر داره و اصلا حتی با چند سال پیش خودش هم شبیه نیست مثل سبک کانتمپروری. اما در بین ما ایرانی ها معمولا سبک مدرن طرفدارن زیادی داره و با وجود اینکه هیچ خونه ای شبیه به اون یکی خونه نیست، اما همه خونه ها شبیه به هم هستند!

قطعا صحبت ها تضاد داشت اما نکته اینجاست که خب دکور وسایل هیچ خونه ای شبیه اون یکی نیست اما د عین حال ما ایرانی ها یکسری خلقیات داریم و که سلیقه هامون شبیه همه و همین موضوع باعث میشه تا خونه هامون شباهت ریتمیک زیادی به هم پیدا کنند، مثل استفاده از رنگ کرم قهوه ای برای مبلمان و گرده ها!

از این ها ک بگذریم گفتیم سبک مدرن مورد پسند خونواده های ایرانیه و در این مطلب قراره بدونیم چطور میتونیم خونمون رو به این سبک دربیاریم. 

rustic-home-decor

دکوراسیون پذیرایی

قطعا یکی از مهمترین قسمت های داخل خونه بخش پذیرایی می باشد که مهمان در این قسمت حضور پیدا میکنه و سلیقه داشت و یا نداشتن این فضا کاملا تو روحیات اعضای خونه هم تاثیر میذاره چرا که یه جورایی بادی شیک ترین قسمت خونه باشه. در این فضا استفاده از رنگ های مناسب و البته طبق سلیقه شما که با دیگر فضاها هارمونی داشته باشه اهمیت بالایی داره. نظافت و همیشه تمیز بودن پذیرایی خیلی مهمه و در عین حال برای اینکه یک سبک مدرن رو تو پذیرایی داشته باشید نیاز به چند آیتم دارید.

بکار گیری کفپوش مثل خرید پارکت و یا لمینت میتونه کمک بزرگی به مدرن کردن خونه شما داشته باشه و همچنین استفاده از وسایل تزئینی و اکسسوری طور در این فضا میتونه جلوه ای شیک تر بده. کاغذ دیواری نیز به طوری که گشت مبلمان قزار بگیره میتونه فضای پذیرایی شما و هر چه بیشتر به سبک مدرن نزدیک کنه.

Contemporary-interior-design-and-decor-Urbanology-Designs

دکوراسیون نشیمن

در بیشتر خونه های ایرانی خب با توجه به اینکه قیمت ها به شدت بالا رفتن، خونه ها کوچیک شدن و عملا میشه گفت فضای نشیمن و پذیرایی یکی هستند. خب در این شرایط نکات ذکر شده در قسمت پذیرایی هم میتونه برای نشیمن اجرا بشه با این تفاوت که اگر شما این فضا رو به صورت جداگانه دارید، پس بهتره که نشیمن رو کمی راحت تر نظر بگیرین و با انتخاب مبلمان تک رنگ سبک خونه رو مدرن کنید چرا که قالبا سبک مدرن از تک رنگ تشکیل شده.

قسمت پذیرایی یا نشیمن قسمتی هستش که آبروی شما رو در برابر مهمان حفظ میکنه و یا میبره، پس جهت انتخاب وسایل در این قسمت دقت داشته باشید.

Modern-living-room-decor

دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب بخش به شدت خصوصی هر فرد کمیتونن باشه که خب به دلیل اینکه قرار نیست تو نقطه نگاه همه افراد باشه، پس با سلیقه دقیق خود فرد دکور میشه. مثلا تزئیناتی که یک پسر بچه با دختر داره کاملا متفاوته و این میتونن با نظریات و روحیات مختلفی که دارند اتاق خوابی منحصر به فرد برای خود داشته باشند. البته که فراموش نکنید اگر شما کسی هستید که اتاق خوابی به سبک مدرن میخواید گپس باید از تحمل و تزئینات زیاد دوری کنید و بیشتر لوازمی که دارید با عملکرد خاص باشن چرا که مدرن اینچنین میپسنده.

Untitled

دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی

این دو بخش از خونه نیز با وجود اینکه تو دید نیستند اما ظواهر خاص خودشون رو دارند. استفاده از آینه های بزرگ و وسایل تزئینی ساده در سرویس  و البته کاشی و سرامیک های زیبا و داشتن کمد و انتخاب طرح ساده اما شیک روشویی میتونه به مدرن شدن سرویس شما کمک کنه.

Untitled

دکوراسیون ورودی خانه

ورودی خونه برخلاف ظاهر ساده ای که داره اتفاقا فضایی به شدت تاثیر گذاره چرا که هم خود شما و هم مهمان در قدم اول از ورودی خونه گذر میکنه و داشتن انرژی مثبت یا منفی در این فضا میتونه خیلی تاثیر گذار باشه. قدیما خیلی به ورودی خونه توجه خاصی نمی شد اما حالا شما برای بهبود این فضا بهتره که کمی دقت داشته باشید. مثلا طرح در و نورپردازی و داشتن کمد برای گذاشتن کفش ها و بسا ها میتونه فضایی نرمال و پاروم ایجاد کنه.

اما مثلا در عوض تصور کنید وقتی وارد خونه میشید با یه عالمه کفش و لباس روهم ریخته شده و آویزان مواجه بشید، چه حسی دارید؟ یادآور شود که سادگی و به دور از تجمل گرایی ویژگی سبک مدرن است.

Untitled

دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخونه یه جورایی قلب خونه محسوب میشه و با توجه به اینکه در طول روز خانوم خونه وقت زیادی رو در این فضا میگذرونه و ممکنه بچها هم برن و بیان و بالاخره هرکدوم چیزی بگذارن، فضای آشپزخونه به فضایی بسیار شلوغ تبدیل میشه که خب بهتره روی کابینت ها رو خیلی پر از وسیله نکنید و یا با استفاده از وسایل تزئینی محیط رو کلافه طور نشون ندین.

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی