|

گیاه های آپارتمانی معروف که تو اینستا و خونه ی بلاگرا میبینی / اینا آخرته شیک بودنن

یه سری از گیاه های آپارتمانی معروف وجود دارن که به علت مقاومت بالاشون در مقابل شرایط مختلف مثل کم آبی شناخته شده هستن مثل پتوس.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دقت کردید این روزا هر قاب زیبایی که توی اینستاگرام از خونه ی افراد فعال و بلاگرها در این فضا میبینیم با یه گیاه زیبا تزئین شده؟ داشتن گل و گیاه در خونه از قدیم الایام بین ما ایرانی ها رواج داشته چه زمانی که خونه ها ویلایی بود و چه امروز که خونه ها آپارتمانیه بیشتر، چرا که گل و گیاه انرژی و صفایی به خونه میدن که هیچ چیزی نمیتونه جای اون ها رو پر کنه حالا در بین اون ها یه سری گیاه های آپارتمانی معروف هست که برای توی خونه داشتن مناسب هستن و به دکوراسیونتون رنگ و روح زیبایی میبخشن.

این گیاه های آپارتمانی معروف از این جهت شناخته شده هستن که مقاومت بالایی برای موندن توی فضای داخلی خونه دارن چون میدونید که در برخی از مواقع خونه ها اونقدرا که باید نورگیر نیستن و فضای اونقدرها ایده الی برای نگهداری از گل و گیاه ندارن ولی خب از اونجایی که خلقت و طبیعت پیچیده تر از این حرف ها هستن یه سری از گیاه ها وجود دارن که بسیار جون سخت هستن و توی شرایط سخت هم دووم میارن مثل این گیاه های آپارتمانی معروف که در ادامه چند تا از اون ها رو معرفی میکنیم.

گیاه های آپارتمانی معروف

زاموفیلیا از گیاه های آپارتمانی معروف

زاموفیلیا رو میشه یکی از سردسته های گیاه های آپارتمانی معروف دونست که مقاومت بسیار بالایی هم دارن و برای افرادی که برای اولین بارشون میخوان از یه گیاه مراقبت کنن عالی هستن چرا که این گیاه نگهداریش اسونه و از اون طرف رشد خیلی سریعی هم داره و به همین علت طرفدارای زیادی داره. رشد زاموفیلیا افقی هست و به همین علت این گیاه رو میشه برای هر خونه ای که ارتفاع کم داره هم مناسب دونست.

علاوه بر این موارد این گیاه شاخه ای هست و برگ های خیلی وش فرمی داره که خواه ناخواه باعث میشه که هر مکان و فضایی که در اون قرار میگیره زیبایی دوچندانی پیدا کنه و توجه ها رو به خودش جلب کنه و از جنبه ی دکوراسیونی عالیه. همچنین زاموفیلیا از اونجایی که خیلی مقاوم هست نیازی به نور زیادی نداره و اصلا سایه دوست هست بنابراین از این جهت هم نگرانی نخواهید داشت برای نگهداری از این گیاه خاص و زیبا.

گیاه های آپارتمانی معروف

دراسنا پرچمی از گیاه های آپارتمانی معروف

گیاه دراسنا پرچمی رو میشه یکی از درختچه های خونگی به حساب آوورد که در بین گیاه های آپارتمانی مقاوم هم دارای نمره ی بالایی هست و از مقاوم ترین های اون ها محسوب میشه. ویژگی هایی مثل مقاومت بالا در مقابل آبیاری کم و سایه دوستی این گیاه اون رو به یکی از محبوب ترین گیاهای آپارتمانی معروف در بین افرادی که مشغله های زیادی دارن و وقت کم میارن برای رسیدگی به گل و گیاهاشون تبدیل کرد. دراسنا دارای یه تنه ی بلند و باریکه و برگ های سوزنی رنگی داره که باعث میشه از جنبه ی دکوراسیونی بی بدیل باشه.

گیاه های آپارتمانی معروف

لیندا از گیاهای آپارتمانی معروف

رسیدیم به گیاه بعدی از لیست گیاه های آپارتمانی معروف که اسمش لیندا هست؛ این گیاه مقاومت بالایی داره و از اونجایی که به علت تنه ی چوبش معروف به پیاز لیندا و برگهای افشون و باریکش زیبایی فوق العاده و چشم نوازی داره برای دکور کردن هر قسمت از خونه به خصوص پذیرایی عالیه. پیاز گیاه لیندا میتونه به خوبی آب رو توی خودش ذخیره کنه و به همین علت آبدهی زیادی نمیخواد و در رابطه با نیاز به نور هم لیندا توی نور متوسط هم میتونه به خوبی رشد کنه ولی نور زیاد براش عالیه و رشدش رو خیلی سریع تر میکنه.

گیاه های آپارتمانی معروف

سانسوریا از گیاه های آپارتمانی معروف

سانسوریا هم یکی از گیاه های آپارتمانی معروف به حساب میاد که به علت رشد کردن در نور کم و نیاز محدود به آبیاری از مقاوم ترین ها در نوع خودش محسوب میشه. شرایط نگهداری از این گیاه خیلی راحته و در صورتی که شما به دلایلی مثل مسافرت هم نتونید هفته ها به اون رسیدگی کنید هم باز با ظاهر زیبا و قامت افراشته منتظر شما میمونه و صبرش زیاده. از ویژگی های دیگه ای که سانسوریا داره میشه به جذب دی اکسید کربن در شب و متصاعد کردن اکسیژن اشاره کرد که اون رو برای گذاشتن توی اتاق خواب مناسب میکنه.

گیاه های آپارتمانی معروف

پتوس از گیاه های آپارتمانی معروف

پتوس رو میشه از گیاه های آپارتمانی معروفی دونست که به علت داشت شرایط نگهداری راحت و بی دردسر از مقاوم ترین اون ها هم محسوب میشه. پتوس گیاهی هست که زیبایی منحصر به فردش با برگ های رونده و آویز اون به چشم میاد و توی محیط های متنوع سازگار رفتار میکنه و گفته میشه که در کنار مقاومت بالایی که داره باعث ارتعاش انرژی مثبت در محیط خونه هم میشه.

از ویژگی هایی که گیاه پتوس داره و اون رو خاص میکنه امکان رشد و موندن درون آب هست اون هم بدون نیاز به وجود خاک، بنابراین شما میتونید از این گیاه زیبا رو در بطری های کوچک شیشه ای هم برای دکوراسیون قسمت های مختلف خونه استفاده کنید و درگیری از بابت آلودگی های خاکی و دردسرهایی مثل آبیاری کم یا زیاد هم نخواهید داشت.

گیاه های آپارتمانی معروف

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی