|

ترفند تمیز کردن داخل یخچال / غذاهای خوشبوت به یخچال بوی بد دادن اینجوری تمیز کن

تمیز کردن یخچال شاید خیلی سخت نباشه اما به شدت اهمیت داره که در این مطلب یاد میگیریم چطور این کار رو انجام بدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا یخچال یکی از مهمترین قسمت های آشپزخونه محسوب میشه. یکی از سه بخش اصلی مثلث آشپزخونه که خب میتونه تاثیر زیادی تو آشپزخونه داشته باشه چرا که مواد غذایی یک خونواده رو نگهداری میکنه. در عین تمیز بودن و نبودنش هم از عوامل مهمی محسوب میشه که باید بهش توجه زیادی بهش داشت تا مواد غذایی بود نگیرن و محل ایجاد آلودگی هم نشه.

برای اینکار ابتدا بهتره که دقت کنی مواد غذایی کمی تو یخچال فریزر داشته باشید تا تمیز کردنش راحت تر باشه و بعد از شستشو به خرید مواد غذایی بپردازید. اول اونچه که در یخچال دارید بر روی کانتر آشپزخونه بگذارید تا دست و بال شما بیا تمیز کردن و شستشو باز بشه و راحت تر به اونچه که میخواید برسید.

تمیز-کردن-یخچال

مواد غذایی که خیلی کم استفاده می کنید به مانند روغن زیتون رو میتونید در کمد و کابینت نگهداری کنید پس اینچنین مواد غذایی رو تفکیک کنید و اونچه که به نظرتون انقضاش گذشته یا کپک زده رو هم دور بی اندازید تا از به کپک انداختن باقی مواد غذایی جلوگیری بشه. 

قفسه های یخچال رو در بیارید و تو سینک بذارید تا شسته بشن. البته که لازم نیست همه قفسه هارو در بیارید و برخحیشون با یک دستمال اوکی میشن.

تمیز-کردن-یخچال (2)

اما برای پاک کردن برخی لکه ها هم راه کاری فوق العاده هست که باید خودتون بسازید.

2قاشق غذاخوری جوش شیرین

1/4لیوان آب داغ

یک لیوان سرکه سیب

مواد ذکر شده رو قاطی کنید و برای پاک کردن لکه ها از این محلول استفاده داشته باشید. البته که خمیر دندون هم خیلی خوبه و می تونید به عنوان پاک کننده ازش بهره بگیرید. فراموش نکنید که پیش از گذاشتن قفسه ها در داخل یخچال، حتما اونها رو به طور کامل خشک کرده باشید.

یخچال رو به صورت کامل پایین و بالا و جلو و عقب تمیز کنید تا به طور کامل برق بیوفته و عاری از بوی نامطبوع غذا باشه و سپس یخچال رو به جایگاه اصلی خود برگردونید.

تمیز-کردن-یخچال (1)

اگر قسمت فریزر یخچال از چیزهایی مثل گرد و خاک و مو و سایر موارد کثیف شده باشه، تمیز کردنش خیلی سخت میشه. پس حتما حداقل هر شیش ماه یکبار به تمیز کردن یخچال فریزر بپردازید تا کار سخت و سنگین نشه.

دقت داشته باشید پیش از تمیز کردن فریزر حتما از برق بکشید تا دچار برق گرفتگی نشید. از طرفی هم اگر فکر می کنید کار سختیه پس جعبه برق اضطراری رو خاموش کنید و سپس به گردگیری بپردازید. از جارو برقی نیز جهت غبار روبی میشه استفاده داشت اما مراقب فن یخچال باشید که گرمای زیادی آزاد میکنه.

تمیز+کردن+یخچال

این کار رو فصلی انجام بدین تا یخچال بوی تازگی بگیره و خوب بنظر برسه. هر سه ماه یکبار تمام مواد غذایی رو از یخچال خارج کنید و با جوش شیرین و سرکه شستشو دهید. تمیزی منظم در ذخیره  زمان و انرژی در آینده به شما کمک می کند!

یادتون نره که اگه لکه ای در یخچال می بینید و یا ماده ای غذایی میریزه سریعا پاکش کنید تا خشک و قدیمی نشه. از طرفی هم از خوشبو کننده های طبیعی استفاده داشته باشید تا یخچال بوی خوبی داشته باشه و قبل از قرار دادن غذا تو یخچال هم این کار رو انجام بدید.

این خوشبو کننده ها تا 3 ماه بوی نامطبوع رو به خود جذب می کنند و یکی از قوی تریناشون هم جوش شیرینه که بای همر 30 دقیقه یکبار عوض شه. ناگفته نمونه که خوشبو کننده های دیگری همچون اسطوخودوس و یک لیوان قهوه و وانیل و … هم میشه استفاده داشت.

ترفند-تمیز-کردن-یخچال

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی