|

گیاه های برگ پهن / با اینا میتونی یه تیکه از آمازون رو وسط پذیراییت داشته باشی

طبیعت در بین شگفتی های بیشماری که داره یه سری گیاه های برگ پهن تو دل خودش داره که میتونید باهاشون دکور خونه رو زیبا کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه هر کسی حداقل یه دونه گلدون رو توی خونش داره و خیلی ها علاقمند به تزئین خونشون با گل و گیاه های زیبا و خاص هستن چرا که داشتن گل و گیاه توی خونه علاوه بر این که  جنبه ی زیبایی داره میتونه خیلی از انرژی های منفی محیط رو هم کم کنه و به شما انرژی بده، حالا در این بین یه سری از افراد هستن که به دنبال گیاه های برگ پهن هستن تا خونه و دکوراسیون خودشون رو با استفاده از اون ها جلا ببخشن و زیبا کنن چرا که این گیاه ها به علت پهن بودن برگاشون میتونن یه فضای خاصی رو کاملا به خودشون اختصاص بدن.

بعد میبینید که رفته رفته انگار شما با این گیاه های برگ پهن یه جنگل خونگی درست کردید که تبدیل شده به نقطه ی کانونی دیزاین منزل شما و ناخودآگاه توجه هر بیننده ای رو به خودش جلب میکنه. بنابراین اگر شما هم به دنبال یه همچین گیاه هایی هستید باید بهتون بگیم که این خواسته ی شما رو طبیعت مدتها پیش برآوورده کرده و در دل خودش انواع مختلفی از گیاه های برگ پهن رو داره که هر کدوم از اون ها ویژگی ها ی خاص و منحصر به فرد خودشون رو دارن و میتونید از وجودشون توی منازل و یا هر فضای دیگه ای مثل محیط های اداری بهره مند بشید که حالا در ادامه چند تا از اون ها رو بهتون معرفی کردیم.

گیاه های برگ پهن

گوش فیل از گیاه های برگ پهن

به طور کلی گوش فیل ها رو خارج از خونه نگهداری میکنن ولی این گیاه زیبا و برگ پهن میتونه در داخل خونه هم استفاده بشه و منظره ی فوق العاده ای رو در فضای داخلی خلق کنه. برگ های این گیاه خونگی میتونن خیلی بزرگ بشن و حتی تا نود سانتی متر هم رشد داشته باشن که به همین علت اون رو از گیاهان پهن و بزرگ به شمار میارن، اما یه موضوعی که در بابت نگهداری از این گیاه وجود داره و باید در صورت نگهداری از اون در داخل خونه اون رو در نظر بگیرید این هست که این گیاه در صورت خورده شدن یه سری اثرات سمی از خودش به جا میذاره و به همین علت باید دور از دسترس بچه ها و حیوانات خانگی باشه.

گیاه های برگ پهن

پرنده ی بهشتی از گیاه های برگ پهن

پرنده ی بهشتی رو میشه یکی از گیاهای پهن برگ گرمسیری به شمار آوورد که علت نامگذاری اون برگ های متفاوت و خاصی هست که داره چرا که گل های این گیاه مثل یه پرنده ای هست که در حال پروازه. برگ های پهن این گیاه زیبا به شکل لایه ای از یه ساقه ی مرکزی جوونه میزنن و به همین علت این گیاه تک هست و خیلی کم گیاه های شکل اون رو پیدا میکنید. ارتفاع پرنده ی بهشتی داخل خونه میتونه به یک و نیم الی دو متر برسه که نمای فوق العاده ای رو ایجاد میکنه. در خصوص اخطار لازم برای این گیاه هم باید بهتون بگیم که این گیاه برای گربه ها و سگ ها خیلی سمی هست بنابراین دور از دسترس اون ها باید باشه.

گیاه های برگ پهن

فیکوس لیراتا از گیاه های برگ پهن

فیکوس لیراتا رو میشه یکی از محبوب ترین در بین گیاهای برگ پهن دونست که میتونه یه تنه کلاس هر فضایی رو از فرش به عرش برسونه. برگ های این گیاه علاوه بر این که به پهن بودنشون شهره هستن ویولن و مومی مانند هم هستن و به علت این که برگ های این گیاه پهن هست میتونید اون رو در شکل های مختلف هرس کنید. البته که باید این رو بهتون بگیم که این گیاه برخلاف محبوبیت بسیارش یه مقدار ناز زیاد داره و نگهداری اون به خاطر دمدمی مزاج بودنش سخت هست.

شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه در صورت مناسب بودن شرایط رشدش میتونه به یه درخت بالغ تبدیل بشه ولی خب بین گیاهای آپارتمانی و با توجه به این که توی گلدون کاشته میشن و ممکن هست که هرسشون کنید اندازه ی اون کوچیک تر از حالت عادی خودش خواهد بود. خوردن برگ های این گیاه هم برای انسان ها و هم برای حیوون ها سمی هست.

گیاه های برگ پهن

برگ انجیری از گیاه های برگ پهن

نوبتی هم که باشه نوبت به یکی از معروف ترین گیاه های برگ پهن میرسه که دیگه خیلی ها اون رو میشناسن یعنی برگ انجیری لوکس و زیبا.  برگ انجیری رو میشه از اون دسته از گیاه های آپارتمانی دونست که وقتی اون رو توی خونه قرار میدید ناخودآگاه یه حالت گرمسیری رو تداعی میکنه. در صورت نگهداری از برگ انجیری داخل خونه ارتفاع اون میتونه به سه متر هم برسه و بگیم از طول برگ های پهن اون که میتونن از نود سانتی متر تا یک متر هم رشد داشته باشن. این گیاه هم در صورت خورده شدن میتونن عوارض مسمومیت برای انسان ها و حیوون ها مثل سگ و گربه داشته باشه.

گیاه های برگ پهن

لیکوآ گراندیس از گیاه های برگ پهن

لیکوآ گراندیس به نخل غیر معمول و خاص محسوب میشه که به علت داشتن برگ های پهن خاصش شکل و شمایلی مثل بادبزن و پنکه داره. شاید در خصوص دست زدن به این گیاه و جابجایی اون دچار یه سری دشواری ها بشید ولی باید بهتون بگیم که نگهداری از اون داخل خونه خیلی کار ساده ای هست. برای نگهداری از این گیاه خاص و جالب بهتر هست که یه قسمتی از خونه رو که خورشید به شکل غیر مستقیم و به اندازه ی کافی بهش میتابه رو مشخص کنید و همچنین هر در مواقعی بهش آب بدید که چند سانتی متر رویی خاک گلدون خشک شده باشه.

گیاه های برگ پهن

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی