|

نحوه تمیز کردن شیشه عینک / آخه این فسقلیا چشم دوم ما هستن باید این مدلی خفن تمیز بشن

تمیز کردن عینک چه طبی و چه آفتابی یکم سخته و به همین جهت ترفند هایی داره که در این مطلب با ترفندی کارآمد آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تنها عینکی ها میدونن که عینک چشم دومشونه و تا به چه اندازه بود و نبودش، تمیز بودن و کثیف بودنش اهمیت داره. شما فکر کن قرنیه چشمت رو یه آلودگی ریز میگیره چقدر دیدت تار میشه و آزار دهنده! کثیف شدت عینک هم میتونه همینقدر عجیب باشه و فرد رو به چالش بکشونه چرا که نمیتونه صاف و یکدست اطراف و افراد رو ببینه.

علت کثیف و یا کدر شدن شیشه عینک میتونه موضوعات مختلف باشه. شیشه عینک میتونه در اثر تماس با انگشت و لکه چربی و یا حتی به دلیل نشستن بخار تنفس روی شیشه به مرور کدر بشه و نکته اینجاست که شیشه های عینک به شدت ناز میکنن و تا ذره ای آلودگی از طرفشون رد میشه کثیف میشن! به همین علت باید بهشون رسیدگی بشه تا بتونن اونچه که شما انتظار دارید رو براورده کنن. 

اما اگه به نظرتون شیشه عینک رو چند بار هم تمیز می کنید و باز هم کثیفه، باید به دنبال آسیب باشید چرا که قطعا شیشه عینک شما آسیب دیده.

نحوه تمیز کردن عینک

تمیز کردن عینک آفتابی و طبی به روش شستشو

- به جهت تمیز کردن شیشه عینک خود بهتره که  ابتدا دستان خود را کاملا بشویید تا تمکیز باشن و برای این کار هم بهتره که از صابون بدون لوسیون و حوله ای تمیز استفاده داشته باشید.

- عینک رو زیر جریان آب قرار دهید تا اگر گرد و غباری بر رو ان نشسته تمیز بشه و از خش انداختن روی عینک جلوگیری بشه. این کار رو با آب سرد انجام دهید و از آب گرم دوری کنید.

- قطعا میدونید که مایع ظرفشویی ها تا به چه اندازه غلظت دارند و موقع استفاده ازشون باید چقدر تلاش کنید. بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از مایع ظرفشویی هوم پلاس می باشد که غلظتی مناسب تر دارد.

نحوه تمیز کردن عینک

- به تمامی قسمت های عینک خود توجه داشته باشید. بالشتک های میانه و دسته عینک و البته به خصوص لبه هایی که لنز به فریم چسبیده، چرا که معمولا این قسمت خیلی گرد و غبار میشینه. بعد از شستشوی تمیز حالا به سراغ آبکشی بروید و به خوبی این عمل رو انجام بدید تا اثر هیچ مایع و لکه ای بر روی عینک شما نمونه.

- در این مرحله قطعا باید عینک به خوبی خشک بشه. پس از حوله ظرفی که با مایع نرم کننده شستشو نشده استفاده کنید چرا که این مایع میتونه لنز ها رو لکه دار کنه. دستمال میکروفایبر بدون پرز هم ایمن ترین انتخابه برای این کار تا عینکی تمیز به شما تحویل بده.

نحوه تمیز کردن عینک

چجوری عینک رو ضدعفونی کنیم؟

استفاده از محلول الکلی جهت ضدعفونی کردن عینک باید بعد از تمیز کردن و خشک نمودن عینک باشه. توجه نیز داشته باشید که این کار میتونه به پوشش محافظ برخی از لنز ها آسیب بزنه! مثلا برخی از عینک های ایمنی رو میشه با ساخت محلول یک به 1000 آب و مایع سفیدکننده ضدعفونی کرد اما دقت کنید که مایع سفیدکننده میتونه باعث خوردگی قاب های فلزی بشه. 

همچنین از دیگر راه ها اینه که عینک خود را به مدت در محلول آب و آمونیاک قرار بدید و بعد با آب ولرم آبکشی کنید. پاک نشدن مواد سفیدکننده میتونه باعث آسیب دیدن لنز و یا قاب عینک شما بشه. درست مثل ریختن وایتکس بر روی لباس!

نحوه تمیز کردن عینک

حالا چجوری مارک رو عینک رو تمیز کنیم؟

در این مرحله قطعا استفاده از آب به تنهایی کارساز نیست و بهتره که ابتدا عینک خود را خیس کنید و بعد یک قطره مایع ظرفشویی به قسمتی که مارک هستش بریزید، سپس دو طرف لنز رو به خوبی مالش بدید و در نهاتی بشویید و با دستمال میکروفایبر بدون پرز خشک کنید  تا لنز هخا به خوبی مثل روز اول تحویل شما داده بشن.

نحوه تمیز کردن عینک

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی