|

پاک کردن لکه خون تازه و قدیمی از روی تشک / نگران لکه قرمز نباش اینجوری محو افق میشه

لکه خون بر روی تشک یکی از عذاب آور ترین لکه هاییست که پاک کردنشم به شدت سخته، اما در این مطلب با پنج روش آسون آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا یکی از سخت ترین و در عین حال ناراحت کننده ترین لکه ها لکه خون می باشد، اونهم بر روی تشک!! چرا که خون حالا به هر دلیل که باشه چه برای عادت ماهانه و چه برای خونریزی از بینی و زخم و … هم لکه ای به شدت غلیظ و پررنگه و هم تمیز کردنش از رو تشک به شدت سخته. آخه میدونید که رنگ سرخ این لکه میتونه ظاهری نامتعارف و زشت داشته باشه و از طرفی هم تمیز کردن ملحفه و بالشت و پتو باز راحت تره و تشک سختی کار داره، چون نمیشه انداختش لباسشویی و تو سینک و …!

اما تو این دنیا هیچ کاری نشد نداره و برای هرکاری بالاخره یه راه چاره ای هست. حالا سوال اینجاست که تمیز کردن لکه خون از روی تشک اصلا شدنیه یا نشدنی؟! باید در پاسخ بگیم بله شدنیه و آسونم هست اما قلق و راه داره که در این مطلب با 5 راه مختلف آشنا خواهیم شد.

OZM-n-na_ygc

آب سرد بهترین راه پاک کردن لکه خون از روی تشک

اولین راه و البته بهترین راه برای پاک کردن لکه خون تازه به خصوص خون پریود میتونه آب سرد باشه. دقت داشته باشید که آب گرم خیر! بلکه با استفاده از آب سرد اینکار رو انجام بدید و بلافاصله کمی آب رو بر روی بریزید و با پارچه ای تمیز پاک کنید. توجه کنید که حتما آب سرد باشه چرا که آب گرد باعث پخش شدن خون خواهد شد.

تمیز-کردن-تشک

آب اکسیژنه از قوی ترین مواد پاک کننده لکه خون از روی تشک

یکی از مواد پر مصرف در خشکشویی ها آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید می باشد که برای پاک نمودن لکه خون از روی ملحفه یا تشک ازش کمک بگیرید چرا که این ماده قوی میتونه هر لکه ای مثل خون، پاک کنه. 

اینجوری که برای پاک کردن لکه خون از تشک پنبه ای، این ماده رو با نشاسته ذرت و نمک مخلوط کنید تا ترکیبی خمیری به دست بیاد. بعد این ترکیب رو حدود نیم ساعت تا یک ساعت بر روی قسمتی از تشک که لکه دار شده بزنید. تو این تایم خمیر لکه خون رو به‌ طور کامل به خودش جذب میکنه. در آخر به کمک یک پارچه و یا حوله مرطوب میتونید اثرات خمیر و لکه خون رو کاملا پاک کنید و مثل روز اولش کنید.

ناگفته نمونه که این مواد، مواد سفید کننده می باشد و برای تشک های طرح دار توصیه نمیشه!

Untitled

با آب لیمو و نمک لکه خون قدیمی از روی تشک رو پاک کن

نمک یکی از ساده ترین روش های پاک کردن لکه خون از روی تشکه. این ماده هم در دسترسه و هم به راحتی میتونه لکه رو به خودش جذب کنه. البته که نمک به تنهایی نمیتونه لکه خون قدیمی رو پاک کنه و برای تازه ها خوبه، اما به جهت تمیز شدن لکه قدیمی بهتره که با آبلیمو مخلوط بشه تا یه ترکیب قوی تر رو بسازه. 

ابتدا نمک رو با آبلیمو ترش مخلوط کنید و با پنبه بر روی لکه بزنید تا چند دقیقه بعدش لکه جان محو شده باشه و بعد نمک رو جمع کنید و تمام.

Remove-blood-stains-from-clothes33

جوش شیرین پاک کننده طبیعی جهت پاک کردن لکه خون از روی تشک

جوش شیرین از پاک کننده های مشهوریه که برای خیلی جاها استفاده میشه و جالبه که به جهت پاک نمودن لکه خون از روی پارچه و لکه خون قدیمی از روی تشک هم قابل استفاده هستش. اگه لکه خون تازه هستش خب بهتره که جوش شیرین رو به تنهایی بر روی لکه بریزید و بعد از نیم ساعت پاکس کنید. مراقب باشید تا هنگام پاک کردن خون پخش نشه چرا که جذب جوش شیرین شده.

اگه لکه قدیمی هستش جوش شیرین رو با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری بشه و بر روی لکه بریزید و بعد از نیم ساعت پاکش کنید.

1548939539_P1qI1

ترکیب سرکه و جوش شیرین چه میکنه با لکه خون بر روی تشک

بسیاری از افراد با سفید کنندگی سرکه آشنا هستند و در این باب میتونید سرکه و جوش شیرین رو مخلوط کنید تا لکه بری قویتر هم بشن و لکه خون رو از روی تشک محو کنند. پس از ترکیب یک خمیری طور تحویل شما داده میشه که باید بزنید بر روی تشک و بعد از نیم ساعت پاکش کنید و تمام.

4-2

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی