|

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه؟ / اگه فرش گود رفته باشه هم میتونی درستش کنی

در پاسخ به این سوال که چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه، چندین راهکار کاربردی و عالی بهتون ارائه دادیم که میتونه کارساز باشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا وقتی یه وسیله برای خونه میخری باید در نهایت وسواس و دقت مواظبه اون وسیله باشی چرا که در صورت خراب شدن شاید نشه دوباره با همون قیمت اون وسیله رو تهیه کرد خصوصا وسیله های بزرگ و یا برقی که واقعا تهیه کردن دوباره ی اون ها یه جیب پر پول میخواد، حالا ما در این مقاله میخواهیم که در رابطه با فرش براتون صحبت کنیم البته مطمئنا قرار نیست که بگیم فرش از چی ساخته شده بلکه قصدمون این هست که به این موضوع بپردازیم که چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه، چون این مشکل خیلی از خانوم هاست که وقتی مبل رو جابجا میکنن تا فرش رو از زیر اون بیرون بکشن، متوجهش میشن.

البته که شاید یکی از راهکارهای شما برای جواب دادن به این سوال چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه؟ این باشه که خب فرش کوچیک تر میخریم که نره زیره مبل و خراب بشه در حالی باید بگیم این کار کاملا اشتباه چرا که علاوه بر کوچیکتر نشون دادن خونه ی شما از طرف دیگه هم زیر پا گذاشتن قوانین دیزاین و دکوراسیون هست چون شما باید حتما فرشی تهیه کنید که حداقل پایه های جلویی مبل روی اون قرار بگیرن تا موقع نشستن روی مبل پاهاتون به زمین خشک برخورد نکنه و روی فرش باشه، پس این راهکار جوابگو نیست، حالا بریم سراغ جواب های کاربردی برای این که چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه؟

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه؟ جابجا کردن دوره ای مبل

ساده ترین و اولین کاری که جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به فرش به وسیله ی پایه ی مبل باید انجام بدید، جا به جا کردن دوره ای مبلمانتون هست، که این جا به جایی باید طوری باشه باشه که پایه های مبلتون مجددا به همون جای سابق برنگرده و یه جورایی اجازع بدید که اون قسمت یه استراحتی داشته باشه، برای این منظور پایه های مبل رو میتونید حدودا دو تا سه سانتی متر از جای قبلیشون فاصله بدید و بعد از یه مدت میبینید که رد مبل از روی تار و پود فرش به تدریج محو شده.

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه؟ از زیر پایه ی مبل استفاده کنید

زیر پایه های مبل که در بازار موجود هستن یکی از بهترین و کاربردی ترین لوازم برای جلوگیری از آسیب رسوندن پایه مبل به فرش هستن و به دلیل این که این زیر پایه ها حالت بی رنگ و شیشه ای دارن نمای زشتی ایجاد نمیکنن که توی ذوق بزنه. این وسیله ی کابردی میتونه از این موضوع که فشار مبل فقط تو یه نقطه متمرکز بشه جلوگیری کنه و فشاری که وارد میشه رو پخش کنه که در نتیجه ی این عمل دیگه قسمت هایی از فرش که زیر پایه هستن فرو نمیرن و همچنین یکی دیگه از ویژگی های خوب دیگه هم که دارن قیمت پایینشون هست.

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه؟ از مقوا استفاده کنید

یکی دیگه از روش هایی که با کمک اون میتونیم باعث کم کردن فشار مبل به فرش بشیم استفاده کردن از چندین لایه مقوا هست که این لایه ها باید متناسب با قطر پایه ی مبل بریده بشن و بعد زیر پایه های مبل قرار داده بشن تا از اعمال فشار مستقیم به فرش جلوگیری کنن، برای این منظور میتونید از جععبه های کفش استفاده کنید.

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه؟ از یخ استفاده کنید

در صورتی که قسمت هایی از فرشتون دچار فررفتگی شده باشه میتونید به کمک چند تیکه یخ تار و پود اون ها رو به شکل اولیه برگردونید. برای این منظور کافیه که مبل ها رو جابجا کنید و یه تیکه یخ روی قسمت های فرروفته بذارید، لازم نیست که تیکه هاتون بزرگ باشه و این کار حتی با تیکه های کوچکتر خیلی بهتر هم انجام میشه. در صورتی که یخ رو گذاشتید و هنوز الیاف به حالت سابق برنگشتن میتونید از یه چنگال کمک بگیرید و الیاف رو به آروم جدا کنید البته باید مواظب باشید که آسیبی به اون ها وارد نشه.

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه؟ از بخارشور استفاده کنید

بخارشور رو میشه یکی از وسیله های به شدت پر کاربرد برای رفع کردن فرورفتگی و گودی فرش دونست که جهت استفاده از اون برای این کار اول باید فرش رو به خوبی جارو بکشید و بعد بخارشور رو روی اون قسمت های فرو رفته قرار بدید تا حرارت حاصل از اون که بخار آب هست این قسمت ها رو به حالت اول برگردونه و برای این که دوباره مبل رو برگردونید سره جاش باید صبر کنید که این قسمت ها خشک بشه وگرنه برگردوندنه بلافاصله ی مبل باعث میشه شدت فرورفتگی حتی از قبل هم بیشتر بشه.

چیکار کنیم پایه ی مبل فرش رو خراب نکنه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی