|

دک و پز عروسی؛ اگه جهیزیه داری قد شاه ولی خونت کوچیکه این مدلی چیدمان کن همه چی حله

اگر یک تازه عروس هستید با خونه ای نقلی که نمیدوندی چجوری چیدمانش کنید و وسایل رو چطور جا بدیدی، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درسته که شرایط ازدواج و ساخت زندگی به شدت دشوار و سخت شده، اما خب چاره ای نیست و می بینیم که زوج های بسیاری هستند که ازدواج میکنن و میرن زیر یک سقف، حالا یکی با هزینه کمتر و یکی با هزینه بیشتر که در هر دو حالت یه عالمه ذوق و شوق وجود داره. اما اصلا اگر شما بودجه لازمه رو هم داشته باشید چون مراحل قبل از عروسی به شدت سخته، خب در نهایت یه عالمه کار و حوصله و سلیقه و بدو و بدو میخواد تا همه چیز به بهترین نحو خواسته شما انجام بشه. اما از بخش های به شدت جذاب عروسی چیدمان جهزیه  هستش که حس خیلی خوشایند و نازی به عروس خانوم و اطرافیانشون میده. 

ولی خب از طرفی هم اگر از دست زوج هایی هستید که متراژ خونتون کمه و واحدی نقلی دارید، پس باید یکسری نکات رو دقت داشته باشید تا همه چیز بر وفق مراد شما پیش بره و به مشکلات عجیب غریب نخورید. در این مطلب قراره با هم یاد بگیریم چجوری با این چالشا روبرو بشیم و راحت تر پشت سر بذاریمشون.

Untitled

مهمترین نکات برای چیدمان جهیزیه عروس در خانه کوچک

چیدن وسایل و دکوراسیون از دغدغه های ذهنی عروس و داماد هستش که خب هم باید با سلیقه و زیبا باشه  هم همه چیز جا بشه و آراسته چیده بشه. اگر عروس خانومی هستید که هنوز جهاز خود را کامل نکرده اید و نگران متراژ کم خونه هستید، پس حتما به این نکات دقت داشته باشید.

1- از پالت رنگ روشن در چیدمان جهیزیه عروس استفاده کنید

از اونجایی ک رنگ ها به شدت تاثیر گذار هستند بهتره که از پالت رنگی روشن مثل مثلا طوسی و صورتی استفاد داشته باشی چرا که طوسی رنگی خنث هستش که به هممممه رنگ های این جهان میاد و از طرفی هم صورتی پاستلی رنگیه که هم به تازه عروس ها به شدت میاد و هم بع دلیل روشن بودنش میتونه فضایی آروم و باز تر برای شما ایجاد کنه. طوسی و صورتی ایده ای جذاب برای خرید جهیزیه عروس می باشد که متراژ پایین خونه شما رو تبدیل به فضایی گسترده تر هم میکنه. 

از رنگ های خاموش دوری کنید چرا که رنگ ‌های خاموش، رنگ‌ های به شدت اشباع‌ شده‌ ای هستند که به دلیل اینکه به اونها رنگ، سایه یا تن اضافه شده است کمتر روشن دیده میشن.

Untitled

2- از آینه های دیواری بزرگ غافل نشید

در اینکه آینه ها میتونن فضای اتاق شما رو بزرگتر نشون بدن که شکی نیست، پس بهتره که از آینه ای دیواری و قدی استفاده کنید تا استفاده از تابش نور به عمق اتاق خطای دید ایجاد کنه و محیط رو باز تر نشون بده. شما میتونید با نصب آینه بزرگ بر روی دیوار که خب احتمالا قیمت قابل توجهی هم دارند، شما هم زیبایی به خونه بخشیدین وئ هم گسترده تر کردین و هم کاربردی به شدت تاثیرگذار داره.

3- جلوه دادن به فضا با خرید نقاشی دیواری و یا ملیله با طرح های ساده و زیبا

تزیین فضاهای کوچیک با استفاده از از نقاشی دیوار آویز یا ملیله کاری باعث میشه که فضا یه زیبایی بصری خاصی پیدا کنه که خب برای جلوگیری از شلوغ شدن دیوار هم بهتره که از طرح های ساده انتخاب کنید چرا که شلوغ شدن خودش باعث کوچک شدن فضا میشه. از طرفی هم میتونید برای فضاهای خالی به جای یک تابلوی بزرگ از چند تابلوی کوچیک استفاده کنید که خب در مجموع تابلو ها این خاصیت رو دارند که میتونن به فضا یه دید بصری زیباتر و از طرفی هم بزرگتر بدن و در نهایت خونه ای بزرگتر داشته باشید.

Untitled

4- فرش رو به کف خونه این مدلی یکی کنید

در خرید فرش به شدت حواستون باشه چرا که فرش های دارای طرح شلوغ و گل های زیبا و برجسته باعث میشه تا شما فضا رو کوچیک تر و پُر تر ببینید و در آخر اینکه گستردگی لازمه رو از دست میدید. سعی داشته باشید تا فرش شما با کف خونه یه همرنگی و همدستی مناسبی داشته باشه تا تو خطای دید این موضوع بولد نشه و به کوچیک شدن خونه کمک نکنه! اگر هم از علاقمندان ورژن خارجی هستید که خب میتونید اصلا فرش پهن نکنید.

Untitled

چیدمان جهیزیه عروس به این نحو بهترینه

- بهتره که از مبلمان چند منظوره استفاده کنید تا همه جوره شما رو ساپورت کنه.

- قطعات مبلمان تو بازار این مدلیه که خیلی بزرگ هستند، که خب شما میتونید یا از دست مبلمان های سایز کوچیکتر سفارش انتخاب کنید و یا سفارش بدید تا کوچیک تر براتون بسازن.

- تا جایی که میتونید مبل های بزرگتر رو کنار دیوار قرار بدید و بچینید.

- به هیچ وجه فضای رفت و آمد رو با وسایل و مبلمان پر نکنید چرا که اینجوری حس آرامش رو از شما میگیره و فضا هم کوچیک تر از اونچه که هست دیده میشه.

- جهیزیه طوسی صورتی عروس رو به طوری که همه لوازم در معرض دید باشه به نمایش نذارید. اگر جهیزیه شما زیاد هستش ابتدا یه فضای سازماندهی و فکر شده براش انتخاب کنید که هنگام چیدن به مشکل و کم جایی بر نخورید.

Untitled

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی