|

ترفند های خوشمزه تر شدن خورشت آلو اسفناج؛ با رعایت این نکته طلایی حسابی لعاب دار میشه

خورشت آلو اسفناج یکی از خورشت های خوشمزه فصل سرما می باشد که با آلو، اسفناج، گوشت مرغ یا خوشت قرمز، پیاز و یه سری ادویه و چاشنی تهیه میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه سری از غذا ها مثل زرشک پلو با مرغ، قیمه، قورمه سبزی، ماکارونی و ... رو همیشه میشه خورد و محدود به فصل خاصی نیستند اما بعضی از غذا ها مثل خورشت به آلو، تاس کباب، عدسی، خوراک لوبیا چیتی، خورشت فسنجان و خورشت آلو اسفناج مختص فصل سرما هستند.

همان طور که گفتیم خورشت آلو اسفناج یکی از جذاب ترین خورشت های فصل سرما است که با اسفناج، پیاز، گوشت، آلو، زعفران، آبلیمو و تعدادی ادویه تهیه میشه که به خاطر داشتن اسفناج برای تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از سرطان، سلامت پوست و مو و استحکام استخوان ها مفید است. 

درست کردن این خورشت خوشمزه اصلا سخت نیست اما مثل هر غذای دیگه برای خوشمزه تر شدنش لازمِ نکاتی رو رعایت کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا این نکات رو بهتون بگیم.

خورشت آلو اسفناج

حواستون به شستن اسفناج ها باشه

اسفناج حاوی شن ریزه است پس حتما از قبل خیسش کنید تا شن هاش ته نشین بشه. موقع شستن به تدریج از اسفناج های رویی بردارید و با آب سرد آبکشی کنید تا شن های ته نشین شده دوباره به اسفناج ها نچسبد. شستن اسفناج بعد از خرد کردن اشتباهه چرا که باعث خارج شدن مواد مغذیش میشه. اسفناج رو به مقدار مورد نیاز بپزید و هیچ وقت اونا رو به صورت پخته شده نگهداری نکنید.

هنگام خرید اسفناج، برگ‌های لطیف و تازه آن را انتخاب کنید؛ برگ‌های درشت و تیره، رنگ زیبایی به خورشت نمیدن، همچنین اسفناج را باید در اندازه‌های چهار سانتی‌ خرد کنید، اگه ریز تر خرد بشه خورش لعاب دار نمیشه و اسفناج ها هم له و بد شکل میشن.

خورشت آلو اسفناج خورشت پر آبی نیست

وقتی که گوشت رو با پیاز و ادویه ها تفت دادید باید بهش آب اضافه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که خورشت آلو اسفناج خورشت پر آبی نیست بنابراین نباید آب زیادی بهش اضافه کنید. اگر اواسط پخت احساس کردید آب خورشت کمِ فقط می‌تونید آب در حال جوش بهش اضافه کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

خورشت آلو اسفناج

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی