|

لباس مناسب مصاحبه ی کاری / با یه استایل شیک کار مورد علاقتو رو هوا زدی اونم اینجوری

خیلی ها براشون سواله که لباس مناسب مصاحبه ی کاری چه جوری باید باشه که در این مقاله چندین مورد از ویژگی های اون رو بیان کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا برای هر مناسبت و موقعیتی یه لباس وجود داره و مثل قدیم نیست که یه دست لباس میخریدی و هر جا که میشد میپوشیدی خصوصا که دیگه از طریق اینترنت و اینستا و امثالهم خیلی ها در جریان مدهای روز و سبک استایل های مختلف قرار میگیرن بنابراین خیلی ریسکیه که ما بدون فکر کردن به این که آیا لباسمون مناسب هست یا نه توی موقعیت های خاص حاضر بشیم البته که این جمله که "حالا من چی بپوشم" یکی از بزرگترین دغدغه های خانوم ها در این روزاست و برای رفع کردن این سوال در یه موقعیت خاص قصد داریم که درباره ی لباس مناسب مصاحبه ی کاری براتون صحبت کنیم.

احتمالا برای هممون پیش اومده باشه که برای پیدا کردن کاره جدید باید برای مصاحبه ی کاری بریم و از روزه قلبش این استرس رو میگیریم که حالا چی بپوشیم و اصلا لباس مناسب مصاحبه ی کاری چه جوری باید باشه البته که این رو هم اضافه کنیم که اون دسته از افرادی که این سوال براشون پیش میاد آدمای باهوشی هستن چون به این درک رسیدن که لباس های ما میتونن قبل از ما حرف بزنن و یه سری اطلاعات بدن به افراد بنابراین کسی با شلوار زاپ دار نباید بره مصاحبه برای کار! حالا در ادامه بریم سراغ دونستن ویژگی های لباس مناسب مصاحبه ی کاری.

لباس مناسب مصاحبه ی کاری

استایل رسمی داشته باشید

حتی در صورتی که شرکت و یا محل کارتون جوری هست که همه ی کارکنان لباس های اسپورت پوشیدن و در کل حوزه ی کاریشون جوریه که احساس میکنید میشه لباس های کمی راحت تر و به قولی استایل کژوال داشته باشید و بیخیال لباس رسمی باشید پیشنهاد ضروریه ما برای شما اینه که به هیچ وجه برای مصاحبه ی کاری با خیال این که خودشونم اینجورین سراغ لباس های غیررسمی و راحت توی کمدتون نرید و بیخیالشون بشید. چرا که با اون ها شاید شما به عنوان یه فرد موقعیت نشناس دیده بشید در حالی که با لباس های رسمی شما همیشه دوست داشتنی و جذاب خواهید بود و مثل یه فرده دقیق و منظم جلوه میکنید.

لباس مناسب مصاحبه ی کاری

لباس چروک و کثیف ممنوع!

مرتب بودن و تمیزی خرجی براتون نخواهد داشت اما تا دلتون بخواد میتونه تاثیر مثبت روی فردی که شما رو میبینه داشته باشه. بنابراین به هیچ وجه این موضوع رو فراموش نکنید که لباس شما برای مصاحبه ی کاری شسته و تمیز باشه و اتو هم داشته باشه و عاری از هر لکه و چروک باشه. بعضی وقتا هم شاید براتون پیش بیاد که چند روز متوالی برای مصاحبه ی کاری به جاهای مختلف برید پس این قانون رو هر دفعه رعایت کنید و لباسی رو که دیروز پوشیدید که هم بو گرفته و هم چروک شده رو بدون شستشو و اتو برای روز بعد نپوشید.

لباس مناسب مصاحبه ی کاری

از رنگ های خنثی استفاده کنید تا زیاد توی چشم نباشید

اون دسته از رنگ های خنثی مثل سرمه ای، مشکی و طوسی برای مصاحبه ی کاری عالی هستن چون این رنگ ها باعث ایجاد یه ذهنیت خاص در فرد مقابلتون نمیشن مثلا در صورتی که رنگ های خیلی شاد و روشن بپوشید شاید یه جورایی مثل اون افرادی که دل به کار نمیدن دیده بشید به همین علت استفاده کردن از رنگ های جیغ مثل زرد و قرمز اصلا توصیه نمیشه و بهتره ازشون برای مصاحبه دوری کنید.

با این حساب شما میتونید به عنوان مثال هشتاد تا نود درصد استایل خودتون رو با یه رنگ خنثی مثل طوسی ردیف کنید و در کنار اون ده الی بیست درصد از باقیمونده ی تیپتون رو از یه رنگ شادتر مثل زرد استفاده کنید تا یکنواخت دیده نشید ولی باز هم تاکید میکنیم که رنگ غالبتون باید خنثی باشه. این نکته هم شاید براتون جالب باشه که بگیم تو یه نظرسنجی در یه سایت خارجی مشخص شده که اکثر مدیران به رنگ آبی علاقمند هستن همچنین بعد از اون رنگ های قهوه ای، مشکی و طوسی در اولویت هستن.

لباس مناسب مصاحبه ی کاری

بیخیال عطر و ادکلن و امثالهم توی مصاحبه ی کاری بشید

این نکته رو یادتون باشه که شما برای مصاحبه ی کاری میرید نه برای یه جشن و مهمونی بنابراین اگر بخواهیم به این موضوع که چه عطری بزنید یا نزنید اشاره کنیم کار سخت میشه چون این موضوع سلیقه ایه و از طرفی هم سلیقه ی طرف مقابل شما هم میتونه با شما متفاوت باشه بنابراین این چه کاریه؟ بهترین تصمیم اینه که بیخیال عطر و ادکلن بشید.

شاید الان با خودتون بگید که عطر شما رو نود درصده افراد دوست دارن و ازش خوششون میاد ولی شاید فردی که داره مصاحبه میکنه از این رایحه خاطره ی خوشی نداشته باشه و یه دفعه ورق برگرده و با یه ذهنیت منفی شما رو رد کنه حتی اگر رزومتون عالی باشه! بنابراین تمیز و آراسته باشید بدون دادن بوی خاصی.

لباس مناسب مصاحبه ی کاری

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی