|

استایل رترو و جذابیت هایی که کمتر کسی ازش خبر داره / رترو پوش شو تا شیک و پیک شی

اگر شما هم از دست افرادی هستید ک شیفته رنگ های پاستلی در استایل و پوشیدن مام استیل و کت بلیزر و .. هستید پس شما یک رترو پوش می باشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- مد و فشن تو چند سال اخیر پیشرفت به شدت چشمگیری داشته و میشه گفت این صنعت اونقدری بال و پر گفته و بزرگ شده که برای خود غولی در حال مسابقه با خود گشته. یعنی چی؟ یعنی لباس و استایل همواره با خود در حال رقابت هستند و هر چند سال یکبار به قدری یهو تغییر میکنن و یه آیتم جدید بهشون اضافه میشه که آدم میمونه این آیتم مگه همونی نبود ک هم سه چهار سال پیش مسخره میشد و حالا تبدیل شده به لباسی که به عنوت ترند و مد محسوب میشه و تن همگان دیده میشه.

جالبه که بدونید استایل انواع بسیار زیادی داره. اونقدری که شاید برخی از اونه رو حتی به گوش هم نشنیده باشید چه برسه به یه اینکه استفاده کنید. یکی از این استایل ها رترو نام دارد که توسط پیشگامان عرصه هنر و مد رواج پیدا کرده است. 

استایل رترو

اما استایل رترو چیست؟

رترو در گذشته مربوط به استایل نمیشد و برای توصیف فیلم‌ ها و موسیقی‌ هایی بود که سبک قدیمی داشتند و یادآور گذشته بودند. اما خب به مرور تبدیل به استایل شد اونهم استایل که حالا طرفداران بسیاری در جهان دارد. نکته جالب اینجاست که رترو ابتدا ضد و مخالف مد بود و این روزها هم خیلیا با سبک وینتیج اشتباهش میگیرن در حالی که این دو سبک کاملا متفاوت هستند با شباهت هایی جالب.

از نکاتی که در این رابطه وجود داره اینه که در استایل رترو شما قدرت انتخاب بیشتری برای رفتن به گذشته و قدیمی بودن دارید و خب تو وینتج یان موضوع کمتره و شما میتونید المان های سبک وینتیج رو با استایل رتروی مدرن ترکیب کنید و برید تو دوره زمان های مختلف.

استایل رترو

اگه بخوایم یکم با آیتم های مورد استفاده در استایل رترو آشنا بشیم میتونیم به آیتم هایی که در ادامه اشاره می کنیم بپردازیم که خب همگی در رترو وجود دارند و میتونن ظاهری جذاب برای شما بسازند، البته اگر جسارتش رو دارید! 

دامن‌ های کوتاهِ پلیسه 

دامن‌ های چین‌ دار و کلوش

شلوارهای جینِ سایز بزرگ و اور سایز

تیشرت‌ هایی که روی اونها طرحی چاپی از سوپراستارها و افراد معروف وجود داره

کت‌ های بلیزر که دکمه های دو ردیف دارند

کفشای آل‌ استار و ونس

انواع مختلف پارچه‌ های چهارخونه

جوراب‌ هایی که رنگی هستند با طرح و نقش متفاوت

شلوارهای مام استایل 

استایل رترو

شلوار جین مام استایل بپوشید

مثلا یکی از آیتم هایی که تو این چند سال اخیر به شدت ترند شده شلوار های مام استایل هستند که با فاق بلند و حالت آزادانه ای که دارند در دهه 80 میلادی مد روز بودند و طرفداران بسیاری داشتند. اما خب یه مدت خیلی زیاد از عرش به فرش رسیدند و حالا می بینیم که دوباره این سبک شلوار ها محبوبیت خود را پیدا کرده اند و اتفاقا خیلی هم استفاده میشن.

از رنگ های نئونی دوست داشتنم غافل نشید

رنگ های پاستلی و البته نئونی، در دهه 50 میلادی بود که محبوبیت خود را داشت، اما بعد از مد افتاد و دوباره تو دهه 80 اومد و به روز و دوباره افتاد و حالا می بینیم که دوباره عرش خود را پس گرفته اند. اگر خانومی هستید که از رنگ ها به خصوص پاستلی استفاده می کنید بدونید که رترو نیز شیفته این سبک رنگ هاست و شما یک رترو پوش هستید، البته از لحاظ رنگ.

استایل رترو

استایل رترو

کت های بلیزر و محبوبیتی انکار نشدنی

این سبک کت ها که مربوط به قرن 19 هستش، دو ردیف دکمه داره که بسته میشن و روی هم میان. این کت ها قبلا با دامن های کوتاه و شلوار جذب ست میشدن، اما خب این روزها هم می بینیم که این سبک کت ها در استایل های مختلف ست میشه و خودش رو به گونه ای خاص جا داده. 

لباس های راه راه ، در استایل رترو

ژاکت‌ های راه راه مد دهه هفتاد بودند. اما باید بگیم ک محبوبیت این سبک دوست داشتنی تنها به این دهه محدود نشد و تا امروز هم به وضوح و در تعداد قابل توجه می بینیم که هرکدوم از ما یک لباس راه راه در کمد لباس خود داریم.

استایل رترو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی