|

طرز تهیه کوکوی بادمجان؛ واسه تویی که با بادمجون فقط میرزاقاسمی و کشک بادمجون میپزی

اگه بادمجون دوست دارید حتما کوکوی بادمجان رو درست کنید چرا که هم آسونِ هم خیلی خوشمزست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کوکو غذایی نونی است که هم برای وعده شام مناسبِ هم برای ناهار؛ تازه اگه بمونه میتونید صبحانه هم بخورید. کوکو ها انواع مختلفی دارند که در این بین سبزی کوکو و سیب زمینی کوکو از همه معروف تر هستند. اگه بخوایم چند مدل از کوکو ها رو نام ببریم میتونیم به کوکوی لوبیا سبز، کوکوی کدو سبز، کوکوی والک، کوکوی ذرت و کوکوی بادمجان اشاره کنیم.

اگه مطالب قبلی ما رو دنبال کرده باشید میدونید که چند تا از این کوکو ها رو قبلا آموزش دادیم. امروز میخوای کوکوی بادمجان رو آموزش بدیم که هم خوشمزست هم خیلی سریع آماده میشه. 

مواد اولیه لازم برای تهیه کوکوی بادمجان برای 4 نفر

بادمجان 7 عدد

پیاز بزرگ 1 عدد

تخم مرغ 4 عدد

سیر 2 حبه

نمک به میزان لازم

زردچوبه به میزان لازم

فلفل سیاه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

128734199_2843895365885018_1760465926337796308_n

طرز تهیه کوکوی بادمجان

1- برای درست کردن کوکوی بادمجان اول باید تلخی بادمجان ها رو بگیرید. برای این منظور پوست بادمجان ها رو بگیرید. کلاهکشو جدا نکنید تا له نشن. بعد با چاقو یک شیار روشون ایجاد کنید و با کمک چنگال سطحشو سوراخ کنید. بذارید بین یک ربع تا نیم ساعت داخل ظرف آب نمکی که کمی از حد معمول شورترِ بمونه سپس از آب نمک خارج کنید و بشورید. 

2- در مرحله بعد بادمجان ها رو با رنده درشت رنده کنید. پیاز رو هم با رنده درشت رنده کنید و آبشو بگیرید. حالا پیاز و بادمجان رو با هم مخلوط کنید کمی روغن بریزید و با حرارت ملایم تفت بدید. کمی بعد پیاز و بادمجون آب میندازن توی این مرحله باید حرارتو زیاد کنید تا آبش کشیده بشه. نمک، فلفل و زردچوبه رو هم اضافه کنید بوی خامی زردچوبه که گرفته شد سیر رنده شده یا حریره سیر رو بریزید. چند دقیقه بعد از روی حرارت بردارد بذارید کنار تا سرد بشه. بعد از اینکه سرد شد تخم مرغ ها رو به همراه کمی نمک بهش اضافه کنید. همه تخم مرغ ها رو با هم نزنید ممکنِ زیاد باشه.

3- تابه رو روی حرارت متوسط بذارید منتظر بمونید تا داغ بشه. مقداری روغن بریزید بعد مایه کوکو رو داخلش قرار بدید. با پشت قاشق مواد رو خوب صاف کنید به طوری که در تمام قسمت های تابه با ضخامت یکسان پخش بشه. درِ تابه رو بذارید وقتی که کوکو خودشو گرفت به کمک یک کفگیر برش بزنید بعد برگردونید تا طرف دیگرش هم سرخ بشه. در این مرحله اگه لازم بود مقداری روغن اضافه کنید وقتی کوکو‌ ها رو برگردوندید در ظرف رو نذارید، چون خمیر میشه.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

1384294_275

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی