|

وای که غذا درست کردن یه طرف گاز تمیز کردن یه طرف / اینجوری تمیزش کنی آشپزخونت میدرخشه

خیلی از گازهای آشپزخونه هستند که تمیز کردنشون خیلی سخته چون لکه چربی چسبیده دارن، اما ترفندهایی هم هستند که میتونن این لکه ها رو محو کنند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزخونه قلب تپنده خونه محسوب میشه که خب باید بگیم سینک ظرفشویی و گاز و یخچال هم مثلث اصلی در این فضا هستند و هر سه تاشون به قدری ضروری می باشند و میتونه نبودنشون دردسر بشه که گویی شما عضوی مهم در بدن رو ندارید! اما در این بین تمیز کردن هر کدوم از این قسمتها هم به شدت اهمیت داره چرا که در مجموع آشپزخونه فضایی خدماتی محسوب میشه و چون در این محیط انواع پختنی ها و شستنی ها انجام میشه، خب به طبع تمیز کردنشون هم به شدت سخت میشه! در این مطلب قراره با تمیز کردن انواع گاز ها آشنا بشیم چرا که گاز همیشه اون کار سخته آشپزخونه محسوب میشه که خانوما ازش فراری هستن و دلشون نمیخواد انجامش بدن. انصافا هم حساب کنیم کار سختیه چون، مگه این با ترفند های که هر کسی هم بلدشون نیست این کار رو انجام بدیم تا آسون بشه! پس با ادامه مطلب ما همراه بمونید.

Untitled

پاک کردن لکه چربی از روی گاز با چند ترکیب 

- آب و صابون: این دو آیتم تو همه خونه ها پیدا میشه و در دسترس ترینه. برای استفاده از روش آب و صابون، شما میتونین برای چربی هایی که تازه هستند خیلی راحت کمی صابون رو رنده کنید و با یه نمور آب مخلوط کنید توسط یک پارچه تمیز و این محلول، گز رو به خوبی تمیز و برق بیندازید.

- آب و سرکه سفید: سرکه چون اسیدیه و خاصیت ضدعفونی‌ کنندگی داره، میتونه به رفع چربی‌ ها حسابی کمک کنه. در اینجا شما میتونید سرکه و آب رو به نسبت ۱ به ۲ تو یه بطری اسپری بریزید و به سطوح مختلف گاز که کثیف شدن راحت اسپری کنید و بعد از گذشت چند دقیقه با دستمال پاکش کنید.

Untitled

- روغن گیاهی: بعضی وقتا بهتره که به جهت مقابله با چربی‌ا با یکسری ترکیبات از جنس خودشون اونها رو محو افق کنیم. مثلا روغن آفتابگردون و روغن زیتون واسه این کار خیلی عالین و فقط کافیه تا یکم از این روغن گیاهی رو روی گاز اسپری نمایید و با یه دستمال نخی گاز جان رو برق بیاندازید.

- جوش شیرین و لیمو ترش: جوش شیرین واقعا ماده عجیبیه و میتونه خیلی راحت سخت ترین چربیا رو هم از بین ببره. به جهت پاک کردن گاز پر از چربی توسط این روش بهتره که کمی جوش شیرین روی گاز بپاشید و یه لیموترش رو هم بردارید و بر روی جوش شیرین بریزید. بعد از گذشت چند دقیقه استراحت با یه دستمال تمیز تمام سطح گاز رو تمیز کنید و بدونید این روش برای تمیز کردن شیشه داخلی فر هم موثره.

clean-stove

چربی گاز استیل رو اینجوری تمیز کن

تو اکثر خونه ها از گاز استیل استفاده میشه که خب واقعا تمیز کردنش هم خیلی سخته. اگر جنس اجاق گاز شما هو استیل هستش میتونید از این روش استفاده نمایید.

اول یه پیمانه جوش شیرین رو با کمی آب مخلوط کنید تا یه خمیر نرم که نه شله نه سفت به دست بیاد. بعد کل قسمتای سطح گاز رو با خمیر پوشش بدید و یه 10 دقیقه بعد سرکه بر روی خمیر اسپری کنید و بسته به ضخامت لکه بین یک تا هشت ساعت صبر کنید. در نهایت نیز با اسکاج و مایع ظرفشویی رو تمیز کنید و تمام.

0grt

بهترین روش برای تمیز کردن چدن گاز شیشه‌ ای

از طرفی هم خیلی از خونه ها از اجاق گاز شیشه ای استفاده میکنن که خب تمیز کردن چربی از روی این جنس گاز هم سختیای خاص خودش رو داره. اگر شما هم گاز شیشه ای دارید به این روش تمیزش کنید.

اول کل سطح گاز رو با جوش شیرین بپوشونید و بعد با چند تا حوله خیس روی گاز رو به طور کامل بپوشونید سپس بعد از گذشت یه نیم ساعت، با همون حوله‌ لکه ها رو بکشید و پاک کنید. اگر رسوبات سرسخت و چسبیده ای بودند با کاردک وارد عمل بشید و بتراشید. در نهایت هم با یه دستمال خیس و کشیدن بر روی تمام گاز کار تمیز کردن گاز شیشه ای رو تموم کنید.

glass-hob1

و اما نحوه شستن چدن گاز، میله ها

شستن چدن گاز هم به شدت سخته و در اینجا میتونید داخل سینک ظرفشویی رو پر اب داغ کنید و مایع ظرفشویی رو هم بهش اضافه نمایید. صفحات چدن، شعله‌ها، و دکمه‌ های کنترل رو جدا کنین و داخل محلول بزارید تا خیس بخورن و در نهایت هم با اسکاچ سطح همه اونها رو تمیز کنید و آبکشی نمایید.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی