|

کل پولتو نده خرج مبل خریدن / به جاش آشپزخونتو کابینت نئوکلاسیک کن میشه رو مد 2024

اگر دلتون میخواد یه سبک جذاب تو آشپزخونه داشته باشین پس حتما کابینت های نئوکلاسیک رو گوشه ذهنتون داشته باشین چرا که واقعا جذابن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- چیدمان هر خونه ای با اون یکی خونه فرق داره و هر کدومم یه جمع بندی از سلایق و بودجه و نیازهای خونواده ها هستند که خب هر خونه ای نسبت به اونچه که دوست داره و میتونه هزینه کنه و البته خواستشه خونش رو با وسایل مختلف میچینه. ترکیب بندی درست و همخونی لوازم باهم تو دکوراسیون خیلی اهمیت دارن و در کنار اونها چیدمان درست هم به شدت مهمه. چرا که شما اگه حتی بهترین مبلمان و تخت و کمد و بوفه و آباژور و تلویزیون و دکوری های خوشگل رو هم که بخرید و ندونید چطور باید به درستی و زیبایی این آیتما رو کنار هم ترکیب کنید اصلا فایده ای نداره و در واقع ارزش اون لوازم رو هم آوردید پایین. پس بهتره پیش از اینکه یه عالمه چیز میز بخریم و یا اینکه بدون در نظر گرفتن اینکه چی نیازمونه بریم و یکسری آیتما رو خریداری کنیم، ابتدا ببینیم اصلا چی میخوایم؟ کجا میخوایم بزاریمش؟ اصلا سبک دکور خونه ما چجوریه؟ چه مدلی دوست داریم باشه؟

تازه جدا از هال و پذیرایی، اتاقها و آشپزخونه هم به شدت اهمیت داره. اگه فکر میکنین چیدمان و انتخاب آیتم های مختلف موجود تو آشپزخونه خیلی مهم نیست چرا چون یه فضای خدماتی به حساب میاد، باید بگی که خب سخت در اشتباهید! چرا که وقتی یکی وارد خونه میشه بعد از نشیمن و پذیرایی اولین جای که به شدت چشمگیره آشپزخونه هستش. نکته اینجاست که تو آشپزخونه هم اونجه که به شدت نگاه همرو به خودش خیره میکنه کابینت هاست. پس در انتخاب کابینت حتما دقت کنید. این روزا طرح کابینت های مختلفی اومده رو مد و واقعا خوشگلم هستن. اما در این مطلب قراره در رابطه با کابینت های نئوکلاسیک صحبت کنیم که به دلیل زیبایی خاصی که دارن در این چند ساله محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

کابینت نئوکلاسیک آشپزخانه1

کابینت نئوکلاسیک چطور سبک و طرحی داره؟

در واقع کابینت نئوکلاسیک یک نوع طراحی کابینت محسوب میشه که الهام گرفته از سبک های سنتی کلاسیک و مدرن هستش. این سبک کابینت اکثرا همون MDF هستند اما با کیفیت بالا تهیه میشن و جزئیات زیبا و لاکچری دارند که به اونها ظاهری شکیل بخشیده، همون ظاهری که گفتیم بخاطرش محبوب شدن.

اصلا مدل کابینت نئوکلاسیک به اینه که الگوها و نقوش مختلف در چوب، تراش های دقیق و معماری نسبتا پیچیده داشته باشه، اما خب نه اونجوری پیچیده که کابینت کلاسیک و سلطنتی دارن. معمولا واسه کابینت های نئوکلاسیک از رنگ های تیره و گرم مثل قهوه‌ ای، ماهونی، طلایی، سرمه ای، طوسی و سفید استفاده میشه. البته که تزئیناتی مثل تراش های طلا و نقوش فلزی هم تو طراحی کابینت نئوکلاسیک استفاده میشه که بسته به سلیقه و میزان بودجه فرد داره.

کابینت نئوکلاسیک آشپزخانه

اما بهترین جنس برای کابینت نئوکلاسیک کدومه؟

خب هر آیتم و وسیله ای یکسری جنس های مختلف داره و کابینت‌ های نئوکلاسیک هم همونطور که گفتیم اکثرا از MDF ساخته میشه. باید بدونید که MDF یک جنس چوب ترکیبی هستش که از الیاف چوبی فشرده هستش که با رزین پلیمری متصل شده. کابینت‌ های انواع مختلفی دارند و این تنوع در روکش، رنگ، ضخامت، لوازم جانبی و یراق آلات و اون میزان زحمتی هستش که برای منبت کاری ها و اجرای اونها می باشد. از طرفی هم روکش و رنگایی در کابینت های نئوکلاسیک استفاده میشن شامل لمینت، ورق PVC، رنگ پلی‌ اورتان، رنگ پولیشی، رنگ ملامینه و و … هستش که در نهایت اون زیبایی رو خلق میکنند. استفاده از این روکش ها برای کابینت نه تنها به جهت حفظ و تقویت سطح چوب هستند، بلکه به ظاهرشون طراوت و خوشگلی و البته مقاومت خوبی خواهند داد. فراموش نکنید که این روکشا تمیز کردنشونم آسونه. 

فافیذ

کابینت نئوکلاسیک برای چه آشپزخانه های مناسب است؟

کابینت نئوکلاسیک تنها یک کابینت نیست و به دلیل طرحی که داره خودش یه جور سبک طراحی داخلی حساب میشه که واسه آشپزخونه استفاده می کنند. این نوع کابینت معمولا برای کسایی که شیفته سبک مدرن و کلاسیک هستند مناسبه. چرا که طرح ها و جزئیاتش همزمان هر دو عناصر هر دو سبک رو دارن. 

۱- آشپزخونه‌ کلاسیک: کابینت های نئوکلاسیک با ظاهر گلاسه، و البته رنگ‌ های غنی و جزئیاتی که طراحی باروک و کلاسیک دارند برای آشپزخونه‌ های کلاسیک خیلی میتونن خوشگل بشن. این سبک کابینت با ستون‌ ها و نمای دستگاه ها نیز تناسب خوبی داره.

Untitled

۲- آشپزخانه‌ مدرن: کابینت های نئوکلاسیک با ترکیب رنگای ساده و طراحی های هماهنگ با فضای مدرن، برای آشپزخونه های مدرن نیز به شدت پیشنهاد میشه. نئوکلاسیک میتونه با تزئینات ظریف و جزئیات فوق العاده ای که داره فضای شما رو بی نظیر کنه.

در مجموع باید بگیم که کابینت نئوکلاسیک میتونه برای بیشتر آشپزخونه ها مناسب باشه و یه ظاهر شیک و لوکس به فضا بده که البته انتخاب رنگ درست هم در این موضوع به شدت تاثیر گذاره، پس در انتخاب رنگ نیز دقت کافی رو داشته باشید و با هیجان رنگ هایی که شاید بعدا دلزده شید انتخاب نکنید.

neoclassic-4

2f1ee2fa5e813400cf5302e125e61a9b-1024x683

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی