|

چیزکیک کدو حلوایی یه دسر جذاب و فوق العاده که پایان خوشی میتونه باشه واسه شام مهمونی

کدوحلوایی یه میوه پر خاصیته که میشه با اون خوراکی های خوشمزه ای درست کرد. یکی از این خوراکی ها، چیز کیک هست که توی این مقاله بهت آموزش میدم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فصل کدو حلواییه و این میوه خوشرنگ و پر خاصیت چند وقتیه مهمون خونه ها شده! کدو حلوایی سرشار از ویتامین A هست و خیلی واسه سلامت بدن مفیده. تو با کدو حلوایی چی میپزی؟ سوپ یا کیک؟ باید بگم که هر دو عالی هستن. توی این مقاله میخوام یه چیزکیک فوق العاده با کدو حلوایی بهت یاد بدم تا درستش کنی و همراه با چای عصرگاهی کنار اعضای خونواده نوش جان کنی و لذتش رو ببری یا اگه یه مهمونی شام در پیش داری اونو درست کنی و همه بعد از خوردنش تعریفش رو بکنن. تا آخر همراهم باش...

chizkeykkadu5

مواد اولیه چیزکیک کدو حلوایی

برای درست کردن دسر خوشمزه چیزکیک کدو حلوایی به یک بسته بیسکوئیت پتی بور، 2 لیوان پوره کدو حلوایی، یک پیمانه شکر، 200 گرم پنیر خامه ای، 100 گرم خامه، 9 قاشق غذاخوری آب، 3 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین، سه چهارم پیمانه کره آب شده، عصاره وانیل، پودر جوز هندی و پودر دارچین هر کدوم نصف قاشق چایخوری نیاز داری.

chizkeykkadu6

روش درست کردن پایه بیسکوئیتی

بیسکوئیت ها رو با غذاساز یا گوشتکوب حسابی پودر کن و بعد با کره آب شده مخلوطشون کن تا یکدست بشن. این مخلوط رو کف قالب کمربندی که کمی چربش کردی، پهن کن و با پشت قاشق فشار بده و صافش کن و یک ساعت بذار داخل یخچال تا خودش رو بگیره و سفت بشه.

chizkeykkadu8

روش درست کردن لایه پنیری

6 قاشق غذاخوری آب رو داخل ظرف شیشه ای ریخته و 2 قاشق غذاخوری از پودر ژلاتین رو روی اون بریز تا حالت اسفنجی پیدا کنه. این مخلوط رو روی بخار آب (بن ماری) قرار بده تا ژلاتین و آب خوب مخلوط بشن.

chizkeykkadu4

توی ظرف دیگه پنیر و خامه را با همزن بزن تا مخلوط بشه و بعد یک لیوان از پوره کدو حلوایی رو اضافه کن و دوباره با همزن بزن و در آخر ژلاتین رو اضافه کن و هم بزن. قالب رو از یخچال خارج کن و مخلوط پنیری رو روی پایه بیسکویتی بریز و دوباره بذار داخل یخچال تا لایه پنیری هم ببنده.

روش درست کردن لایه کدو حلوایی

3 قاشق غذاخوری آب و یک قاشق غذاخوری پودر ژلاتین رو مثل مرحله قبل آماده کن و بعد یک لیوان پوره کدو حلوایی رو بهش اضافه کن و خوب هم بزن تا یکدست بشه. این مخلوط رو روی قالب بریز و داخل یخچال بذار تا خودش رو بگیره. البته باید مطمئن باشی که لایه پنیری خودش رو کاملا گرفته باشه.

chizkeykkadu3

وقتی که چند ساعت داخل یخچال موند و حسابی سفت شد، دسر رو خارج کن و با نوک چاقو اطراف چیزکیک رو از قالب جدا کن و کمربند قالب رو باز کن. میتونی این دسر جذاب رو با خامه فرم گرفته و تکه های کوچیک کدو حلوایی پخته تزئین کنی.

نکات درست کردن چیزکیک کدو حلوایی

-برای درست کردن پوره کدو حلوایی، کدوحلوایی رو پوست بگیر و خرد کن و بپز بعد با غذاساز یا گوشتکوب برقی لهش کن.

-اگه رژیم داری یا اهل شیرینی جات نیستی میتونی شکر رو از مواد این دسر حذف کنی. و برعکس اگه دوست داری شیرین تر باشه مقدار شکر رو اضافه کن.

chizkeykkadu2

-حذف خامه یا نصف کردن مقدار اون هم میتونه به رژیمی شدن این دسر کمک کنه.

-چیزکیک کدو حلوایی رو میتونی توی قالب های تک نفره هم درست کنی.

اگه تو هم عاشق آشپزی هستی، بقیه مطالب سایت که توش کلی دستورهای عالی آشپزی هست رو هم اینجا ببین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی