|

گیاهان آپارتمانی گلدار / هم خدا هم خرما یه جا ماله تو اونم وقتی هم گیاه داری هم گل

در این مطب چندتا از گیاهان آپارتمانی گلدار رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با وجود اون ها هر خزونی رو بهار کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه در منزل از گذشته بین ما ایرانی ها باب بوده و یه جورایی شما کسی رو نمیتونید پیدا کنید که به گل و گیاه علاقه نداشته باشه ولی خب شاید در برخی از اوقات بعضیا شرایطش رو نداشه باشن که از اون ها نگهداری کنن مثلا هستن افرادی که از خاک خوششون نمیاد و وست ندارن که تو خونه گلدون با خاک نگه دارن که در این شرایط باید برن به دنبال گیاهانی که در آب رشد میکنن و خب خوشبختانه هم گیاهان زیبایی این شرایط رو دارن و میتونن نیاز این افراد رو برآوورده کنن پس میشه اینجوری نتیجه گیری کرد که طبیعت بسیار منعطف هست و میتونه با شما راه بیاد به شرطی که شما بخواهید.

از اون گذشته گیاهان علاوه بر زیبایی و تحولی که در دکور شما ایجاد میکنن میتونن انرژی های منفی رو هم از شما دور کنن مثل گیاهان آپاتمانی برای رفع چشم زخم که خب برای اون دسته از افرادی که به این موضوع اعتقاد دارن واقعا موثر عمل میکنن و میتونن انرژی های منفی رو از اون ها دور کنن و باعث بشن حال روحی افراد تقویت بشه. پس با این حساب بخواهیم از خصوصیات خوب گل و گیاه براتون بگیم حرف زیاده ولی خب باید بریم به سراغ مقاله ی امروز که در خصوص گیاهان آپارتمانی گلدار هست که خیلی ها علاقمند به داشتن اون ها هستن چرا که اینطوری هم خود گیاه رو دارن و هم گل های زیبای اون رو که بهش بیشتر جلوه میبخشه، پس با ما همراه باشید برای معرفی چندتا از اون ها.

گیاهان آپارتمانی گلدار

گلوکسینیا از گیاهان آپارتمانی گلدار

این گیاه زیبارو رو میشه از فک و فامیل بنفشه ی آفریقایی بشمار آوورد ککه از برگ های سبز تیره و گل های پرزدار و زیبایی برخورداره و در بیشتر گل فروشی ها، گلخونه ها و فروشگاه به عنوان یه گیاه مخصوص زمستون عرضه میشه. در خصوص شرایط نگهداری از اون باید بگیم که این گیاه زیبا نور فیلتر شده و زیاد رو به همراه خاکی که به نسبت مرطوب هست رو بیشتر میپسنده و ترجیح میده. البته که نباید این موضوع رو هم فراموش کنید که این گیاه اصلا از این که برگ هاش رو خیس کنید خوشش نمیاد پس بهتره که اون رو غبارپاشی نکنید.

در صورتی که اقدام به نگهداری از این گیاه کنید شاهد یه دوره ی طولانی یعنی تقریبا دو ماه خواهید بود که در طول اون گلوکسینیا گل های زیبایی میده و حال و هوای خونه و حتی خود شما رو تغییر میده ولی این نکته رو هم ذکر کنیم که در صورتی که برای گل دهی دوباره ی این گیاه منتظر باشید باید این رو بدونید که شاید برای گل دهی مجدد یه مقدار سختگیری از خودش نشون بده.

گیاهان آپارتمانی گلدار

بنت قنسول از گیاهان آپارتمانی گلدار

یکی از محبوب ترین گیاهان اپارتمانی این روزها که بسیار هم طرفدار داره بنت قنسول هست که توی خارج از ایران و برای جشن تعطیلاتشون مثل کریسمش اون رو تهیه میکنن. باید این نکته رو راجبه این گیاه بدونید که بنت قنسول در صورتی که مراقبت صحیحی ازش بشه میتونه ماه ها گل دهی داشته باشه و این موضوع فقط مختص زمستون نیست. دقت کتنید که موقع انتخاب و خرید این گیاه به سراغ اونی برید که توی مرکز دارای گل های کوچک زرد هست مکه بهش سیاتیا میگن نه اون گیاهی که گرده میریزه چرا که اون گیاهی که در حال تولید گرده هست دوران گل دادن خودش رو  تموم کرده و در اصل این زمان برای اون گذشته.

در خصوص شرایط نگهداری اون هم باید بگیم که برای گل دادن دوباره خیلی سختگیر هست که باید حسابی مراقبش باشید در خصوص آبیاری هم باید اجازه بدید که در هر نوبت خاک گلدون کاملا خشک بشه و بعد اقدام به  آبیاری اون کنید و همچنین اجازه ندید که آبی داخل گلدون باقی بمونه.

گیاهان آپارتمانی گلدار

ادریسی از گیاهان آپارتمانی گلدار

ادریسی رو میشه از گل های بهاره دونست که با برگ های زیبایی که داره در این فصل جلوه میکنه، یعنی در اصل میشه گفت که ادریسی در بهار هنگام به شکل طبیعی و خودکار گل میده و از این رو میشه با تهیه ادریسی اون رو به یکی از بهترین انتخاب های خودتون در بین گیاهانی که دارید تبدیل کنید. یکی از مهم ترین ترفندهایی هم که باید در خصوص زنده نگه داشتن این گیاه انجام بدید این هست که خاک اون رو همیشه مرطوب نگه دارید و همچنین نور مسقیم خورشید رو برای اون فراهم کنید. البته که منظورمون از مرطوب نگه داشتن این نیست که ریشه های اون کامل خیس بشن فقط رطوبت برای خاک کافیه.

گیاهان آپارتمانی گلدار

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی