|

طرز تهیه آبگوشت خونه مامان بزرگ/ بیا تا بهت بگم چیکار کنی نفخ حبوبات گرفته بشه

توی این مقاله طرز تهیه آبگوشت رو یاد میگیری و اینکه چیکار کنی عطر بی نظیری داشته باشه چجوری نفخ حبوبات رو بگیری و از خوردنش حسابی لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یه غذاهایی آدم رو یاد قدیما میندازه، یاد دورهمی های خونه مادربزرگ... یاد عطر کتلت، طعم قرمه سبزی، مزه خوب کوفته! یه غذاهایی آدم رو میبره تا عمق کودکی و حس خوبی به قلبت میریزه! آبگوشت یکی از اون غذاهاست. یه غذای سنتی و خوشمزه که خیلی پرطرفداره و اگر اصولی درست بشه واقعا مزه میده. توی این مقاله میخوام طرز تهیه آبگوشت رو بهت بگم و اینکه چیکار کنی عطر بی نظیری داشته باشه، چجوری نفخ حبوبات رو بگیری و از خوردن آبگوشت لذت ببری. تا پایان همراه من باش...

aabgusht1

مواد لازم برای طبخ آبگوشت

گوشت آبگوشتی ۵۰۰ گرم

لوبیا سفید نصف لیوان

نخود نصف لیوان

گوجه فرنگی ۲ عدد

سیب زمینی متوسط ۲ عدد

پیاز متوسط ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

ترخون و مرزه خشک دو قاشق چایخوری

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون کوکو سبزی درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

aabgusht4

طرز تهیه آبگوشت

مرحله اول

اولین نکته برای طبخ اصولی آبگوشت اینه که حبوبات رو از شب قبل بشوری و داخل آب خیس کنی و بهتره در طول این مدت، دو سه بار آب ظرف رو عوض کنی. اینجوری نفخ حبوبات گرفته میشه و همینطور بعد از پخت بافت نرم و خوشمزه تری خواهند داشت.

مرحله دوم

کمی روغن داخل قابلمه بریز و یکی از پیازها رو که نگینی خرد کردی داخلش تفت بده. پیاز که سبک شد، گوشت رو اضافه کن و بذار رنگ گوشت تغییر کنه. حالا گوجه ها رو که پوست گرفتی و خرد کردی به قابلمه اضافه کن و دو دقیقه دیگه تفت بده.

aabgusht2

مرحله سوم

نخود و لوبیا، کمی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و رب گوجه فرنگی رو اضافه کن و بعد از یکی دو دقیقه تفت دادن، 7 لیوان آب جوش داخل قابلمه بریز و بذار کامل جوش بیاد. بعد حرارت رو کم کن و بذار مواد آبگوشت بپزه.

مرحله چهارم

حدود 2ساعت و نیم بعد که حبوبات و گوشت کاملا پخته شدن، چربی گوشت رو خارج کن و همراه پیاز بکوب و داخل قابلمه بریز. در این مرحله میتونی سیب زمینی ها رو هم پوست بگیری و همراه سبزی خشک به آبگوشت اضافه کنی.

aabgusht3

مرحله پنجم

حدود 45 دقیقه زمان بده تا سیب زمینی بپزه و آبگوشت لعاب بده و جا بیفته. بعد از این مدت آبگوشت خوشمزه ما حاضره. این غذا در کنار سبزی خوردن و ترشی ترکیب بی نظیری رو میسازه.

در صورت تمایل میتونی گوشت رو از استخوان جدا کنی و همراه سیب زمینی و حبوبات بکوبی. نکته مهم در خوشمزه شدن آبگوشت سه تا چهار ساعت زمان دادن برای پخت و استفاده از گوشت تازه و سبزی خشک هست. نوش جان!

aabgusht6

توی این مقاله طرز تهیه یه آبگوشت خوشمزه و لعاب دار رو یاد گرفتی. اینجا میتونی کلی دستور آشپزی ببینی و هر کدوم که دوست داشتی رو بپزی و در کنار عزیزانت نوش جان کنی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی