|

بیا واسه این عید گرایش قدیمی دیزاین خونه رو بزار کنار / اونا خنزر پنزر شدن اینا خوبن

اگر قرار بر مدرن کردن خونه و دکور خونه رو دارید، پس باید قبلش یاد بگیرید چه چیز هایی منسوخ شدن و چیا جایگزین شون اومدن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون درست به مانند استایل میمونه. در حالی که امروز داریم از یکسری لباس ها و وسایل استفاده می کنید، قطعا چند سال بعد به شدت از مد و ترند افتاده. همیشه اینجوری بوده و هست که یه چیزی زمانی شیک و جدید به نظر میاد اما بعد از مدتی اگه جایی استفاده یا دیده بشه دمده خطاب میشه و البته منسوخ. بعدشم خب روند های جدید پرطرفدار میشن و این موضوع همینطور ادامه پیدا میکنه. در دکوراسیون نیز اینچنین است اما قطعا با این تفاوت که هر ساله تغییرات بزرگ ایجاد نمیشه و تنها یکسری موارد شکل و شمایل عوض میکنن. این تغییرات میتونه از سبک طراحی داخلی باشه تا دکوراسیون و دیزاین هر خونه.

در این مطلب قراره با اون دست از گرایش هایی که تو دکوراسیون دیگه مورد توجه نیستند آشنا بشیم و جایگزین ترند شدشون رو هم ببینیم و بدونیم.

model-chideman-manzel-4

خونتون پلان باز بوده؟ جایگزین ترندش چیه؟

طراحی پلان باز اینجوریه که خیلی زیاد تا چند سال اخیر ترند شد و مورد توجه قرار گرفت. تو هر خونه ای که میرفتیم اتاق نشیمن و پذیرایی و آشپزخونه تو یه راستا قرار داشتن و با تفکیک بندی های خیلی ریز از هم جدا میشدن. همین حالا هم خیلی از خونه ها به این سبک هستند و قصد این رو دارند تا سال رو هر چه بیشتر بزرگ نشون بدن و تو یک حوالی، که اگر شما قصد بازسازی خونه رو داشته باشید بهتره بدونید که حالا دیگه تمرکز دکوراسیون جدید بر روی فضاهای کوچیکتر و چیدمان صمیمی هستش که میز و صندلی هایی متمرکز دارند نه خیلی گشاد و باز شده.

طراحی پلان بسته محیط دنج تری برای دورهمی های دوستانه ایحا خواهد کرد که شما میتونید از انواع پالت های رنگی و سبک ها بیا هر اتاق استفاده نمایید.

دکوراسیون منسوخ شده

پالت رنگی سفید و خاکستری از مد افتاد! ترندش چیه؟

از دیگر ترند هایی که در دکوراسیون خود باید باهاش خداحافظی کنید پالت رنگی سفید  خاکستری هستش که مورد توجه سال 2024 نیست. این دو رنگ که طیف گسترده ای از خاکستری بود، در چند سال اخیر خیلی پر طرفدار شد، در حالی که تو سال جدید طرفداران خودش رو از دست داده و حالا جایگزینی دیگر دارد. 

اگه از دوستداران رنگ خنثی هستید، باید بدونید که دیگه رنگ های گرم تر مثل بژ، کرم، قهوه‌ ای و خاکی رو باید برای رنگ آمیزی دیوار، مبلمان، لوازم جانبی، آثار هنری و فرش جایگزین کنید و لذتش رو ببرید. حتی سایه های آبی و سیز هم در ترند امسال زیاد دیده میشه که میشه گفت ترندی جسورانه محسوب میشه.

دکوراسیون منسوخ شده

لوازم تزیینی و اکسسوری رنگی داشتی؟

خب اکسسوری ها و وسایلی که به عنوان تزیینات بودند بیشتر به رنگ های رنگی دیده میشدن که خب مد روز این بود. در حالی که سال جدید با دیوار های رنگ روشن و خنزر پنزر ای رنگی هم بای بای کرده!

اما در عوض استفاده از رنگ سفید و تزئینات رنگارنگ زیاد شده و شما میتونید چیدمان خونتون رو با روند "شستشوی رنگ" که تو سال 2024 در حال ظهور هستش، وفق دهید. خوشگلاسیون دیوارها، تزئینات، سقف و البته درها با یه رنگ، نمایی ست طور تر و تازه تری در فضای داخلی اتاق شما ایجاد خواهند کرد که خب مورد توجه سال جدید می باشد.

دکوراسیون منسوخ شده

مبلمان خونت همسان و یه شکله؟ خب عزیزم از مد افتاده

خب تو همه خونه ها مبلمان وجود داره چرا که از عناصر اصلی و جذاب دکوراسیون محسوب میشه که خب تو سال هی اخیر سروی مبل های همسان خیلی مورد  توجه خونواده ها قرار گرفته بود، در حالی که حالا اوضاع تغییر کرده. البته گرچه که خرید و تزیین مبلمان همسان ممکنه که آسون تر به نظر بیاد راحت باشه، اما فضایی نه چندان خوشایند ایجا خواهد کرد.

شما میتونید به جای استفاده از مبلمان همسان، تزیین خونتون رو با انواع سبک مبل ها و قطعات دکوری جذاب و متفاوت تر دیزاین کنید. مثلا ترکیب مبل قدیمی و جدید و مبلمان دوره های مختلف طیف گسترده‌ ای از عناصر طراحی مِن جمله بافت‌ ها، الگو ها و رنگ‌ ها رو به فضای خونتون بیارید.

دکوراسیون منسوخ شده

واقعا دیگه بیخیال تابلو کلمه

خب تو خیلی از خونه ها میرفتیم و میدیدیم که تابلو ها کلمه بر روی دیوار آراسته شده اند که خب زربیایی خاص خودشون رو هم داشتند، اما موضوع اینجاست که تو سال جدید مدرن بودن خودشون رو از دست دادن و وقت این رسیده که تو سال جدید از تابلو های ترند تر استقبال و استفاده نمایید.

اما جاش چی مد شده؟  به جای استفاده از تابلو های کلمه، میتونید از تابلوهای نقاشی رنگ روغن، قطعات تزئینی قدیمی و عتیقه، قطعات سفالی، برنجی و چینی برای زیباسازی دیوار اتاق خود استفاده نمایید و تمام.

دکوراسیون منسوخ شده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی