|

عید نوروز شیرینی نارگیلی بپز تا همه انگشت به دهن بمونن/ طرز تهیه و نکات پخت

توی این مقاله طرز تهیه شیرینی نارگیلی خوشمزه و عالی که توی عید نوروز هم خیلی طرفدار داره رو یاد می گیری که بافت سبک و ماندگاری بالایی داره.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- عید نوروز بزرگترین جشن ما ایرانی هاست. خونه تکونی، سفره هفت سین، خوراکی های متنوع و خوشمزه و دید و بازدید از مشخصه های این رویداد بزرگه. همه سعی میکنن خودشون رو واسه این عید زیبا و بهار طبیعت آماده کنن. خیلی از خانومای خونه دار هم دلشون میخواد خودشون شیرینی های این ایام رو توی خونه درست کنن. شیرینی نخودچی، شیرینی برنجی و... توی این مقاله میخوام طرز تهیه شیرینی نارگیلی خوشمزه و عالی که توی عید نوروز هم خیلی طرفدار داره بهتون آموزش بدم. این شیرینی بافت سبک و ماندگاری بالایی داره و برای عید خیلی مناسبه. تا پایان همراه من باشین...

nargili-6

مواد لازم برای تهیه شیرینی نارگیلی

پودر نارگیل ۶۰ گرم

شکر ۱۲۰ گرم

روغن مایع ۴۰ گرم

سفیده تخم مرغ ۶۰ گرم

آبلیمو یک سوم قاشق چایخوری

عصاره وانیل نصف قاشق چایخوری

nargili-7

طرز تهیه شیرینی نارگیلی

مرحله اول

برای شروع باید شکر رو به همراه پودر نارگیل، سفیده های تخم مرغ و روغن مایع داخل غذاساز یا مخلوط کن بریزیم و حدود دو دقیقه میکس می کنیم تا مواد کاملا یکدست بشن. سپس مواد رو داخل یک تابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار می دیم.

مرحله دوم

در این مرحله با قاشق چوبی مواد رو به صورت رفت و برگشت هم می زنیم. حدودا ۱۰ دقیقه مواد رو روی حرارت بسیار ملایم هم می زنیم تا شکر کاملا باز بشه.

nargili-3

مرحله سوم

پس از ۱۰ دقیقه هم زدن مایه شیرینی رو داخل یک ظرف در بسته می ریزیم و کنار می ذاریم تا از حرارت بیفته و خنک بشه. سپس آبلیمو و عصاره وانیل رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فر رو با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. پس از اینکه مایه شیرینی خنک شد اون رو داخل قیف می ریزیم، سپس کف سینی فر کاغذ روغنی میذاریم و روی اون شیرینی ها رو با فاصله قرار میدیم. سپس سینی رو به مدت 15 دقیقه در فر گرم شده قرار میدیم.

nargili-2

مرحله پنجم

پس از اینکه شیرینی ها به طور کامل پخت سینی رو از فر خارج می کنیم و بعد از اینکه شیرینی ها خنک شد اونها رو در ظرف در بسته داخل یخچال نگهداری می کنیم.

نکات پخت شیرینی نارگیلی

-هرچه پودر نارگیل شما تازه تر باشه، در نهایت شیرینی باکیفیت تر با ماندگاری بالاتری خواهید داشت.

-دقت کنید که مایه شیرینی نباید به نقطه جوش برسه و باید به حدی باشد که زمانی که انگشتمان رو داخل مایه شیرینی می زنیم کمی بسوزه.

-اگر هنگام قیف زدن روی شیرینی ها برآمدگی وجود داشت نوک انگشتمون رو با کمی روغن مایع چرب می کنیم و روی شیرینی ها رو صاف می کنیم.

nargili-5

-طی پخت حواستون باشه که شیرینی ها نسوزه. وقتی یک هاله طلایی رنگ دور شیرینی ها رو گرفت، شیرینی ما حاضره.

-اگر دوست دارید که روی شیرینی ها کمی طلایی بشه می تونید یک دقیقه گریل رو روشن کنید.

در این مقاله یکی دیگه از شیرینی های مخصوص عید نوروز رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم در این ایام زیبا کامتون رو شیرین کنه. اگر به آشپزی علاقمندید اینجا کلی دستور آشپزی هست که میتونین استفاده کنین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی