|

دیگه سبزه پرتقال زیاد شده تو سلیقه کن و سبزه کوزه خاکشیر بذار / هفت سین میشه خاص و آس

اگر امسال دلت یه سبزه خوشگل و خاص میخواد، برو سراغ بذر خاکشید با مدلای متنوعی که من اینجا دوتا از محبوب تریناشو یادت دادم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب دیگه عید قشنگمون از رگ گردن هم بهمون نزدیک تر شده و اونچه که واضحه همه ما ایرونیا حتی اگه سا سختی رو هم پشت سر گذشته باشیم باز یه حس قشنگ و خوب از عید میگیریم و هر چقدر هم که قبلش خسته شده باشیم قشنگیه بهار و نوروز میشوره میبره. من خودم به شخصه عاشق اون شلوغی های خیابونا تو روزای آخر اسفنده که خونواده ها بزرگ و کوچیک خانوم و آقا دارن خرید میکنن و یه عالمه لباس و بساط عید به راهه. اما جدا از اینکه ما دلمون میخواد خیلی موراد به مانند لباسمون رو نو کنیم، یه رسم خیلی دلبرونه و قشنگ به اسم چیدن سفره هفت سین هم داریم که همونطور که اسمش هم مشخصه، از هفت تا آیتم سین دار درست میشه. البته که یه عالمه اکسسوری و خوشگلاسیون های اضافه بر سازمان هم داره که اصلا سین ندارن، اما سفره رو کامل و قشنگ تر میکنن.

کاشت سبزه رو کوزه

یکی از سین هایی که تو هر سفره هفت سینی وجود داره سبزه هستش که خب تو خیلی از چیدمان ها می بینیم خانومای خوش سلیقه به جای استفاده از یک سبزه، دو تا حتی سه تا سبزه گذاشتن و با سبز کردن سفرشون و البته قرار دادن گل طبیعی زیبایی سفرشون رو هزار برابر کردن.

خب سبزه که دم عید تو خیابونا برای خرید زیاده، اما بسیاری هستن که دلشون میخواد خودشون سبزه رو بکارن و مدلای مختلفی هم این کار رو انجام بدن. اما خب اینکه چجوری میشه به این مدلای خوشگل رسید خب یه قلقایی داره که شاید هر کسی بلد باشه و اینجا قراره دو تا از جذاب تریناشون رو یاد بگیریم. پس با ما همراه باشید.

کاشت سبزه رو کوزه

چجوری رو کوزه سفالی سبزه خاکشیر بکارم

تو این روش اول باید دست به کار بشین و بذر خاکشیر رو به مدت یه شب کامل خیس کنید. کوزه سفالی که مد نظر دارین رو با یه پارچه تنظیف و یا جوراب زنونه نازک بپوشونید. حالا جوراب رو خیس کرده و بذر های خاکشیر رو که حسابی لعاب دادن، با دستای خیس بر روی کوزه سفالی تون بکشید. یادتون نره که تموم سطح کوزه به شکل یکدست و کامل با خاکشیر پوشونده بشه و یه جا کمتر یه جا بیشتر نشه! بعد کوزه رو پر از آب کنید و یادتون نره که تا زمان سبز شد خاکشیر ها باید اونها رو مدام با اسپری آب بدین. اینجوریاست که کوزه شما میشه تبدیل میشه به یه کوزه سفالی سبز واسه سفره هفت سین!

کاشت سبزه رو کوزه

متفاوت باش و رو کلاه اینجوری سبزه خاکشیر بکار

تو این یکی روش اول باید خاکشیر رو تو آب بخیسونید تا لعاب بده. تو این فرصت چند ساعته ای که دارید بهتره که سطح کار رو آماده کار کنید. تو این مدل همونطور که میدونید از کلاه استفاده شده که خب البته شما میتونید از وسیله دلخواه دیگه ای هم مک بگیرید و به عنوان ماکت برای سبزه عید با خاکشیر استفاده کنید و یه سبزه خاص و متفاوت از سفره کل فامیل داشته باشید.

خانوم خانوما اول باید روی سطح مورد نظرتون رو با یه لایه نازک از پنبه بپوشونید، بعد با پارچه تنظیف روی پنبه ها گذاشته و بعد از خیس کردنش بذرهای آماده شده رو به شکل یک دست روی پارچه بکشید و واسه دیدن یه نتیجه بهتر هم نایلونی رو که چند حفره روش ایجاد کردین روی کار بکشید و حواستون باشه که نایلون با خاشیرها برخوردی نداشته باشه. این سبزه رو هم باید با آبپاش و اسپری آبیاری نمایید و بعد از گذشت دو یا سه روز که بذرها رو کاشتید نایلون رو بردارید و هر روز سبزتون رو آبیاری کنید.

کاشت سبزه رو کوزه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی