|

محبوب ترین گل های آپارتمانی رو بشناس تا از قافله خوشگلا عقب نمونی / روش های نگهداری

توی این مقاله با پنج تا از محبوبترین گل ها و گیاهان آپارتمانی آشنا میشید که مقاوم هستن و محیط زیبا و دلنشینی رو توی خونه براتون فراهم میکنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گل ها و گیاهان برای خیلی از آدما کار لذت بخشیه. درسته که واسه آدمای علاقمند به گیاهان ایده آل اینه که باغچه کوچیک یا حیاط بزرگی داشته باشن و اونجا گیاهان خودشون رو پرورش بدن ولی خب این امکان واسه بیشترشون فراهم نیست. باید به کمتر قانع شد و توی فضای خونه و آپارتمان گیاهان مورد علاقه رو تا حد امکان پرورش داد و از این کار لذت برد. قبلا زیباترین گیاهان، گیاهان آپارتمانی گران قیمت، گیاهانی که با برگ تکثیر میشن و... رو بهتون معرفی کردیم و توی این مقاله میخوایم به چند تا از محبوبترین گیاهان آپارتمانی اشاره کنیم که محیط زیبا و دلنشینی رو براتون فراهم میکنن. تا پایان همراه ما باشین...

giahan

پتوس

شاید بشه به جرات لقب محبوبترین گیاه آپارتمانی رو به پتوس اختصاص داد. گیاهی مقاوم که با شرایط مختلف وفق پیدا میکنه، انواع مختلفی داره و از رشد خوبی هم برخورداره.

جالبه بدونین گیاه پتوس خاصیت تصفیه کنندگی هوا رو داره و برای اتاق خواب هم خیلی مناسبه. این گیاه رو داخل آب هم به مدت طولانی میشه نگهداری کرد و توی نقاط مختلف خونه با میزان نور کم و زیاد هم قرار داد.

پتوس ارتشی، پتوس مرمری، پتوس چرمی، پتوس نئون و... از انواع پتوس هستن که همگی ظاهر جذاب و زیبایی هم دارن.

golhayeashpazkhane1

سانسوریا

گیاه سانسوریا یکی دیگه از گیاهان مقاوم و محبوب آپارتمانی محسوب میشه و با نام‌ های زبان مادرشوهر، شمشیری و ماری هم اون رو میشناسن. هرچند سانسوریا به نور کم مقاومه ولی بهترین مکان برای این گیاه کنار پنجره و نور غیر مستقیم هست.

گیاه سانسوریا رو زمانی آب بدین که سطح خاک اون خشک شده باشه و توجه کنین که آب رو داخل قلاف های اون نریزین که باعث پوسیدگی و از بین رفتن گیاه میشه.

سانسوریا هم انواع مختلفی مثل سانسوریا کراواتی، سانسوریا بلک، سانسوریا پاکوتاه، سانسوریا ابلق و... داره که هر کدوم زیبایی خاص خودشون رو دارن.

golhayeashpazkhane5

فیکوس

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی که میشه انواع مختلف اون رو در بسیاری از خونه ها دید گیاه فیکوس نام داره. این گیاه در دسته گیاهان مقاوم قرار میگیره و نگهداری از اون چندان سخت نیست.

fikus1

بهترین مکان برای گیاه فیکوس کنار پنجره و نور غیر مستقیم هست و زمانی باید اون رو آبدهی کرد که سطح خاک گلدان خشک شده باشه. بهترین روش برای تکثیر گل فیکوس قلمه زدن گیاه در اواخر بهار یا تابستونه.

از انواع گیاه فیکوس میشه به فیکوس ابلق، فیکوس بلک، فیکوس شرابی، فیکوس لیراتا و... اشاره کرد که همه اونها بسیار زیبا هستن و دکوراسیون خونه شما رو جذاب میکنن.

fikus

زامیفولیا

گیاه زامیفولیا با برگ های براق و زیباش، یکی دیگه از محبوبترین و پرفروش ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه که در چند سال اخیر خیلی مورد توجه قرار گرفته. گیاه زامیفولیا به نور و آب زیادی نیاز نداره و تقریبا هر 10 روز یکبار باید اون رو آبیاری کرد.

این گیاه با نور متوسط رشد خوبی داره ولی میتونه نور کم رو هم تحمل کنه. ضمن اینکه با نگهداری آب در برگ ها و ساقه های گوشتی خودش نیاز به آب کمی هم داره.

golhayemoghavem5

سرخس

گیاه سرخس از گیاهان قدیمی و زیبا به حساب میاد که از قدیم ندیم توی خونه خیلی از مادربزرگ ها وجود داشت و داره. این گیاه با رنگ روشن و جذابش طراوت و شادابی خاصی به منزل شما میبخشه.

جالبه بدونین گیاه سرخس خاصیت تصفیه کنندگی هوا رو داره و محیط خونه شما رو از آلاینده ها پاک میکنه. نیاز این گیاه به آب و نور متوسطه و باید حدودا هفته ای دو بار آبیاری بشه و در کنار پنجره و نور غیر مستقیم قرار بگیره. فراهم کردن محیط مرطوب و اسپری کردن آب روی برگ های اون هم کار مفیدی برای رشد بهتر گیاه سرخس خواهد بود.

sarakhs

در این مقاله به 5 گیاه که در لیست محبوب ترین گیاهان آپارتمانی قرار دارن پرداختیم و امیدواریم مورد استفاده شما قرار بگیره. اینجا هم میتونید مطلبی در مورد تقویت گیاهان آپارتمانی بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی