|

حیرت انگیز ترین سواحل جنوب / دیگه مامانتینا رو بزور راضی نکن بری مالدیو هرمزگان بهشته

اگر شما هم عزم سفر دارید اما نمیدونید کجا برید که جدید باشه و دلبر، خب برید به سواحل دلبرانه هرمزگان که دو هیچ از سواحل مالدیو هم جلوتره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- عید خیلی نزدیک شده و اونچه که مشخصه اینه که تو همه ما ایرونیا ذوق و شوق این رسم خوشگلمون وجود داره. چرا که ما این عادت و آداب رو داریم که واسه عید نوروز خیلی از آیتمای زندگیمون رو نو کنیم. از لباس سر تا پامون گرفته تا خیلی از لوازم خونمون. حتی مامان من عادت داره و میگه هر سال باید سفره مون هم نو بشه که خب به نظر من این خیلی قشنگه.

تو چند سال اخیر دیگه خیلی از خرج و مخارج سخت شده. از دیگر مواردی که ما خیلی بهش اهمیت میدیم اینه که اکثر خونواده ها دو دو هفته عید بار و بندیل رو میبندن و میزنن به دل جاده و مسافرت. اغلب میرن شمال اما عید تنها تایمیه که همه شهرا پر از مسافر میشه و چون فصل قشنگیه، خب میشه گفت هر شهری خوشگلیه خاص خودش رو داره. اما بیاین ما متفاوت باشیم و نریم شما، بریم جنوب. اصلا میدونید جنوب چقدر جای دیدنی دلبر داره؟ میدونید جنوب چقدر سواحل چشمگیر و نازدار داره؟ اگه نمیدونین پس با ما همراه باشید تا با حیرت انگیزترین سواحل جنوب آشنا بشیم که هیچ کجای دنیا نمی بینیدشون.

سواحل دیدنی هرمزگان

1- ساحل صدفی هرمزگان و اینهمه قشنگی

دریا خیلی خوشگلی داره و یکی از هدیه های به شدت جذابی که به ما میده، صدف و گوش ماهی های ساحلی هستن که باعث میشن شما یه صحنه رویایی رو ببینید. تو ایران، ساحل صدفی در بندر لنگه هرمزگان، میتونه چنین صحنه ای رو بهمون نشون بده ما رو با دریایی از صدف‌ ها با شکل‌ های متفاوت رو به رو کنه. در واقع این صدف ها خبر از دنیای بی نظیر زیر دریا میدن. میدونید که زیر دریا واقعا یه جهانه واسه خودش. یکی از حیرت انگیز ترین سواحلی که میتونیم نام ببریم ساحل صدفی هرمزگان می باشد که واسه رفتن به اونجا باید به 6 کیلومتری غربی بندر لنگه، نزدیک فرودگاه بریم.

سواحل دیدنی هرمزگان

2- ساحل شیدور هرمزگان، مالدیو ایرانه

قطعا تا به حال بارها اسم مالدیو رو شنیده باشید.در واقع مالدیو به زلال بودن آبشون مشهورند که خب باید بگیم ما تو ایرانمون ساحل شیدور رو داریم که زلالی آب هاشون کم از مالدیو نیست! در واقع شفافیت تو این آب ها اونقدری هست که میتونید راحت آبزیان زیر آب رو هم ببینید و کیف کنید. باورتون میشه که حتی سایه قایقی که داخلش نشستیم هم وقتی نزدیک به ساحل دریا میشیم مشخصه! دقیقا شبیه به همون چیزی که تو انیمیشن ها می بینیم و متعجب میشیم. واسه رفتن به ساحل شیدور به عنوان یکی از منحصر به فردترین سواحل جنوبی ایران، بهتره که به شهرستان بندر لنگه بریم و تو 1.5 کیلومتری جزیره لاوان قرار بگیریم. این ساحل خوشگل تو یه جزیره به اسم شیدور یا مارو قرار داره. برید و لذتش رو ببرید.

سواحل دیدنی هرمزگان

3- ساحل مکسر هرمزگان 

از دیگر سواحل جنوبی ایران که به شدت حیرت انگیزه ساحل مکسر در هرمزگان می باشد. در واقع این ساحل جذاب تلاقی بین کوهستان و دریا رو نشون میده و کوه‌ های این ساحل با رنگی خاص و فرمی که هوش از سر میبره، در کنار هم و قفل هم ایستادن جوری که گویی اونها محافظان و سربازانی برای دریا هستند. وقتی برین اونجا و از نزدیک این ساحل دلبر رو ببینید بی شک تو ذهنتون زیبایی متناقض سختی و لطافت رو با همه وجودتون تجسم و حس می کنید. از نزدیک این ساحل زیبا را ببینیم در ذهن زیبایی تناقض‌آمیز سختی و لطافت را با تمام وجود تجسم می‌کنیم. واسه رفتن به این ساحل باید به حدفاصل بین بین شهرستان پارسیان و بندر مقام برید. که خب جالب اینجاست اگر برید به ساحل مکسر و به سمت غربش حرکت کنید، یکسری جذابیت های طبیعیه دیگه ای هم می بینید. مثلا مثل نخلستان، چشمه، دره و خیلی مناظر طبیعی دیگه که می بینید و بهشت روی زمین رو حس می کنید.

سواحل دیدنی هرمزگان

4- ساحل دستیر هرمزگان

اما چرا ساحل دستیر یکی از حیرت انگیزترین سواحل ایرانه؟ چون صخره‌ هایی که تو این ساحل دیده میشه به شکل شنی جوری در کنار هم قرار گرفتن که انگار داریم تو کوچه های باریک قدم میزنیم! اونهم برای خلوت کردن و فکر کردن. تفاوت نفس گیر این کوچه با شهر اینه که به جای آسفالت، زلالی آب رو زیر پاتون حس می کنید.واسه رفتن به ساحل دستیر باید به شهرستان پارسیان برین، همون شهرستانی که نزدیکش ساحل مکسر هستش.

سواحل دیدنی هرمزگان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • جنوبی ارسالی در

    تبلیغ برای رفتن به جنوب میکنید اما متاسفانه مسئولین برای زیر ساخت این استان زیبا کم‌گذاشتند وهیچ اقدامی برای جذب گردشگر وتوریست نکرده اند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی