|

لوازم دکوری رو برا خونه تکونی چطور تمیز کنیم؟ / تو فقط بگو چیه چوبی، مجسمه، لوستر؟

در این مقاله در خصوص این که لوازم دکوری رو برا خونه تکونی چطور تمیز کنیم صحبت کردیم که میتونه براتون مفید باشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا که تایم عید داره میاد همه یه جورایی به تکاپو و هیاهو افتادن برای ان که خونه هاشون رو تمیز کنن که خب این یه موضوع کاملا جا افتاده در فرهنگ ما ایرانیاست البته که شاید الانا دیگه به سفت و سختی قدیم ها نیست چون اگر یادتون بیاد قدیم اوضاع خیلی سخت تر بود یعنی امکانات کمتر بود ولی کار بیشتر! یعنی شما باید خیلی سخت تر برای تمیز کردن خونه و زندگی از بیخ و بن تلاش میکردی در حالی که این روزا اینطور نیست و حتی در این بین یه عالمه سانتی مانتال بازی ها هم در اومده که کارها رو راحت کرده مثلا ترفندهای مختلفی برای کارهای خونه درست شده این روزا تا این حد که شما برای تمیز کردن لیوان های کدر هم میتونید ترفند یادبگیرید تا توی سه شماره لیوان هاتون رو برق بندازید.

در حالی که قدیم اینطوری بود که خانوم های همسایه دور هم جمع میشدن و هر کسی از تجربیات خودش توی تمیزکاری میگفت و بقیه میرفتن روش گفته شده رو امتحان میکردن و در صورتی که جواب میداد اون رو قبول میکردن و ثبت جهانی میشد! ولی خب قبول کنیم که این روزا کارها بسیار راحت تر و سریع تر انجام میشه مثلا در صورتی که قبلا کتری شما میسوخت چقدر باید این در و اون در میزدید تا بالاخره راه سفید شدن اون رو پیدا کنید در حالی که این روزا با دو تا سرچ خیلی راحت میتونید ترفند سفید شدن کتری سوخته رو یادبگیرید و با پیاده سازی اون سرعت کارتون رو بی نهایت افزایش بدید. حالا امروز و در این مقاله هم برای این که کارتون رو توی خونه تکونی راحت کنیم میخواهیم راهکارهایی برای تمیز کردن لوازم دکوری اعم از مجسمه ها، وسایل چوبی و... ارائه کنیم که میتونه براتون مفید باشه، پس در ادامه با ما همراه باشید.

لوازم دکوری رو برا خونه تکونی چطور تمیز کنیم

طریقه ی شستن دکوری های چوبی

در صورتی که از ظروف چوبی به خوبی مراقبت کنید شاهد طول عمر بالای اون ها خواهید بود در اصل یکی از دلایل گرون بودن این ظروف هم دقیقا همینه یعنی دووم بسیار بالای اون ها. ظرف های چوبی در اصل از خاصیت ضد باکتری طبیعی برخوردارن و از مواد غدایی در برابر میکروب ها، باکتری ها و کپک ها محافظت میکنن اما خب شما باید از اون ها به شیوه ی بسیار خاصی نگهداری کنید.

از اونجایی که چوب یه ماده ی متخلخل و نرم هست موقعی که مایعات و اب داخل اون باقی میمونه این مواد رو جذب میکنه و حالا یا ترک برمیداره و یا متورم میشه بنابراین بهتره که داخل اون ها آب گرم نگه داری نکنید و بعد از هر بار استفاده به شکل دستی اون ها رو بشورید و حتی برای زمان زیادی هم اون ها رو داخل سینک و یا ماشین ظرفشویی قرار بدید.

پس برای این که ظروف چوبی رو بشورید باید در وهله ی اول تکه های غذا و لکه های باقیمانده روی اون ها رو جدا کنید و بعد با آب گرم، یه برس نرم و یه اسفنج و مقداری مایع ظرفشویی به آرومی ظروف رو بشورید و تا جایی که ممکن هست از ابزار خشن برای پاکسازی استفاده نکنید و در انتها با دستمال اون ها رو خشک کنید و برای یه مدتی هم توی هوای بیرون از کابینت قرارشون بدید تا باقیمونده ی رطوبت هم از اون ها خارج بشه.

در صورتی که لکه های عمیق و پررنگی هم وجود داشت که اذیتتتون میکرد میتونید از جوش شیرین و یه لیموی نصفه ی تازه استفاده کنید و هر دوی این ماده ها رو روی لکه بمالید و بعد آبکشی کنید. این مواد همچنین باعث از بین رفتن بوی بد ظرف های چوبی هم میشن.

لوازم دکوری رو برا خونه تکونی چطور تمیز کنیم

تمیز کردن لوسترهای کریستالی و برنزی

در صورتی که مایل هستید که کریستال های لوسترتون رو که جلای خودشون رو از دست دادن رو برگردونید میتونید از یه مقدار سرکه ی سفید استفاده کنید و یه مقدار از اون رو داخل آبی که کریستال ها رو توی اون آبکشی میکنید قرار بدید.

اگر میخواهید که کریستال های لوستر رو براق کنید میتونید از آمونیاک برای این منظور استفاده کنید؛ توی این روش کافیه که چندین قطره از آمونیاک رو داخل یه ظرف با آب ولرم بریزید و بعد کریستال ها رو داخل اون شستشو بدید و آب کشی کرده و خشک کنید.

اگر روی کریستال هاتون خط و خطوط ایجاد شده که خیلی عمیق نیستن ولی روی مختون هستن میتونید اون ها رو با استفاده از خمیردندون از بین ببرید؛ برای این منظور کافیه که یه مقدار خمیر دندون روی اون ها بکشید و بعد محکم با دستتتون فشار بدید تا خط ها محو بشن.

در صورتی که لوسترتون برنزی بود برای تمیز کردن اون میتونید یه مقدار آب لیمو ترش رو با کمک مسواک به همه ی سطوح اون بمالید و بعد آب کشیده و خشکش کنید. در صورتی هم که یه قسمتی از لوسترتون لکه ی بد و سختی داره میتونید برای پاک کردنش یه مقدار خیلی کم الکل رو تو یه لیتر آب ریخته و یکم صابون هم بهش اضافه کنید و بعد با استفاده از این محلول لوستر رو پاک کنید.

لوازم دکوری رو برا خونه تکونی چطور تمیز کنیم

تمیز کردن مجسمه ها

اگر یادتون باشه قبلا تعداد مجسمه ها در دکور ما ایرانی ها بسیار بیشتر بود و هر گوشه ی خونه رو که نگاه مینداختی یه مجسمه میدیدی که خب تمیز کردنشون هم همچین کار سهل و آسونی نبود و دردسرهای خودش رو داشت ولی خب باید بگیم که یه راه ساده برای تمیز کردن اون ها وجود داره؛ د صورتی که دارای مجسمه های مرمری و گچی هستید میتونید یه مقدار نشاسته رو با اب حل کرده و این محلول رو با قلم مو خیلی آروم به بخش های مختلف مجسمه بمالید و در انتها منتظر بایستید که خشک بشه.

لوازم دکوری رو برا خونه تکونی چطور تمیز کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی