|

سرویس بهداشتی رو جوری برق بنداز هیچکس دلش نخواد ازش بیاد بیرون/ ترفندهای سه سوته

توی این مقاله ترفندهای سریع و نسبتا راحتی بهتون ارائه میشه تا بهتر از همیشه سرویس بهداشتی رو برق بندازین و حسابی لذت ببرین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن خونه لذت بخشه؛ مخصوصا الان که نزدیک عید نوروزه و اکثر خانواده ها برنامه دقیقی برای خونه تکونی و تمیزکاری دارن. خیلی جاها توی خونه هستن که منتظر برق انداختن هستن؛ حمام، آشپزخونه و اتاق خواب ها... یه جای مهم دیگه که تمیز کردنش خیلی واجبه، دسشویی و سرویس بهداشتیه. تمیز کردن کاشی و سرامیک ها و توالت فرنگی کار چندان آسونی نیست ولی من توی این مقاله ترفندهای سریع و نسبتا راحتی برات دارم که بهتر از همیشه سرویس بهداشتی رو برق بندازی و حسابی لذت ببری! تا پایان همراه من باش...

Toilet-cleaning4

تمیز کردن توالت فرنگی

برای شروع از کاسه توالت فرنگی شروع می کنیم. ماده جرم گیر یا شوینده رو با برس به لبه بالایی کاسه توالت فرنگی می کشیم و وقتی از تمیز شدن این قسمت مطمئن شدیم دور تا دور داخل کاسه توالت فرنگی رو با برس می کشیم و در نهایت دهانه سوراخ تخلیه در پایین کاسه توالت رو با برس و ماده جرم گیر حسابی تمیز می کنیم. وقتی همه قسمت ها تمیز شد درپوش توالت فرنگی رو گذاشته و سیفون رو می کشیم.

Toilet-cleaning1

تمیز کردن درپوش و نشیمن‌ گاه توالت فرنگی خیلی مهمه و چون این دو قسمت با بدن افراد تماس پیدا می ‌کنن باید کاملا تمیز و ضدعفونی بشن. درپوش بیرونی رو باز کرده و نشیمن‌ گاه، داخل درپوش و لبه توالت رو به ماده شوینده و جرم گیر مناسبی که داریم آغشته می کنیم.

اطراف درپوش و لولاهای پشت نشیمن‌ گاه توالت رو هم تمیز می کنیم. تمام نشیمن‌ گاه و سطح داخلی و خارجی درپوش توالت رو کاملا آبکشی می کنیم تا آثار مایع سفید کننده یا جرم گیر ازبین بره.

Toilet-cleaning2

حالا نوبت به درپوش و بدنه توالت فرنگی میرسه. مایع تمیزکننده سطوح رو روی این دو قسمت اسپری کرده و با دستمال تمیز و بدون پرز می کشیم تا کاملا تمیز بشن.

تمیز کردن کاشی های سرویس بهداشتی

بعد از تمیز کردن توالت فرنگی نوبت به تمیز کردن کاشی های سرویس بهداشتی میرسه. اگر علاقمند به استفاده از مواد تمیزکننده طبیعی هستی یک فنجان سرکه سفید رو با یک فنجان آب داغ مخلوط کرده و داخل یک بطری اسپری بریز. سپس، این محلول رو روی کاشی ‌ها اسپری کرده و با یک اسفنج یا پارچه نرم تمیز کن.

Toilet-cleaning9

محلول های تمیزکننده سطوح هم گزینه خوبی برای تمیز کردن کاشی های سرویس بهداشتی هستن. این محلول رو روی کاشی ها اسپری کن و سپس با دستمال تمیز و بدون پرز تمام کاشی ها رو کاملا تمیز کن.

Toilet-cleaning7

تمیز کردن سرامیک سرویس بهداشتی

برای تمیز کردن سرامیک های کف دسشویی کافیه تا مقداری سرکه سفید رو روی سطح مورد نظر بریزی، با برس زمین شوی کمی روی سرامیک ها بکشی و سپس آبکشی کنی.

Toilet-cleaning8

معمولا خطوط بین سرامیک ها خیلی زود کثیف میشن. برای تمیز کردن این قسمت ها با مواد طبیعی میتونی از مخلوط جوش شیرین و آب خمیر نسبتا رقیقی رو درست کنی و با یه مسواک کهنه یا برس کوچیک روی اونها بکشی تا جرم ها تمیز بشن. برای تمیز کردن سرامیک کف سرویس بهداشتی میشه از جرم گیرها و مواد شوینده شیمیایی مخصوص هم استفاده کرد.

تمیز کردن شیرآلات سرویس بهداشتی

از محلول سرکه سفید روی شیرآلات سرویس بهداشتی اسپری کرده و بعد از چند دقیقه با یه برس کوچیک جرم ها و رسوبات رو ازشون تمیز کنید.

Toilet-cleaning10

توی این مقاله چند روش ساده برای تمیز کردن قسمت های مختلف سرویس بهداشتی ارائه شد که امیدوارم توی خونه تکونی و تمیزکاری عید نوروز به دردت بخوره. اینجا هم میتونی مطلبی با موضوع تمیز کردن سینک ظرفشویی بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی