|

با شیرینی اسکار گردویی مثل یه شیرینی پز حرفه ای از مهمونا پذیرایی کن / طرز تهیه ساده

توی این مقاله طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی که اصالتا ایرانی نیست ولی برای عید نوروز هم درست میشه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- به روزای آخر سال که نزدیک میشیم انرژی و شور و حال اکثر ایرانیا چندین برابر میشه. اکثرمون دنبال کارای عقب افتاده سال هستیم، خرید، خونه تکونی، خرید وسایل سفره هفت سین و... حتما میدونی که خیلی از خانومای ایرونی خودشون و توی خونه شیرینی های دید و بازدید عید رو می پزن! یه رسمی توی خیلی خانواده ها هست که چند نفر از خانومای فامیل توی یه خونه جمع میشن و با کمک هم کلی شیرینی خشک واسه عید نوروز درست می کنن! شیرینی کشمشی، شیرینی شکری، شیرینی ساق عروس و... توی این مقاله میخوام طرز تهیه یه شیرینی خشک دیگه که اصالتا ایرانی نیست ولی برای عید نوروز درست میشه رو بهت آموزش بدم. شیرینی اسکار گردویی با یه دستور پخت عالی و آسون. تا پایان همراهم باش...

oskar5

مواد لازم برای تهیه شیرینی اسکار گردویی

پودرقند ۱۰۰ گرم

کره یک پیمانه

آرد ۲۷۰ گرم

تخم مرغ  یک عدد

زرده تخم مرغ یک عدد

وانیل شکری یک چهارم قاشق چایخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

پودر هل  یک قاشق چایخوری

سفیده تخم مرغ برای رومال یک عدد

گردو (خرد شده) یک پیمانه

مارمالاد (دلخواه) به مقدار لازم

oskar4

طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی

مرحله اول

کره رو از قبل در فضای آشپزخونه قرار میدیم تا نرم بشه. فر رو با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه.

مرحله دوم

آرد، نمک و نیمی از پودر هل رو دو بار الک می کنیم.

مرحله سوم

پودر قند و کره رو داخل یک ظرف گود با همزن برقی هم‌ می زنیم تا لطیف بشه. سپس زرده ‌تخم‌ مرغ و تخم ‌مرغ  رو به مخلوط کره اضافه کرده و یک دقیقه هم می زنیم، وانیل رو اضافه کرده و به هم ‌زدن ادامه می دیم تا مایه شیرینی کِرم‌‌ رنگ و کشدار بشه.

oskar3

مرحله چهارم

مخلوط آرد رو کم کم به مایه پودر قند و کره اضافه کرده و با دست مواد رو مخلوط می کنیم. سپس روی خمیر رو می پوشونیم و به ‌مدت یک ساعت داخل یخچال قرار می دیم تا خمیر استراحت کنه.

مرحله پنجم

کف سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشونیم. سفیده تخم مرغ رو در ظرفی هم می زنیم تا یکدست بشه. از خمیر به اندازه یک گردو برمی داریم و داخل دست گرد می کنیم و ابتدا داخل سفیده تخم مرغ و بعد داخل مخلوط هل و گردو می غلتونیم. سپس به کمک انگشت کوچیک دست، وسط شیرینی‌ ها رو گود کرده و تمام خمیر رو به همین صورت آماده می کنیم.

oskar7

 

مرحله ششم

شیرینی‌ ها رو با فاصله مناسب در سینی فر می چینیم و در طبقه وسط فری که از قبل گرم کردیم، به ‌مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار می دیم تا شیرینی پخته و خیلی کم رنگ بگیره.

مرحله هفتم

شیرینی ها رو از فر خارج کرده و اجازه میدیم کاملا خنک بشه. سپس داخل گودی شیرینی ها رو مارمالاد می ریزیم و در ظرف مورد نظرمون سرو می کنیم.

oskar1

توی این مقاله طرز تهیه شیرینی اسکار گردویی رو باهم مرور کردیم که امیدوارم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. اگر به شیرینی پزی علاقمندید اینجا می تونید طرز تهیه شیرینی بادامی رو ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی