|

انواع سبک مبلمان واسه متراژ های مختلف / بری بازار میکنن تو پاچت اول سبکارو یاد بگیر

اگر به دنیال خرید مبل بریا خونه هستید، بهتره که پیش از هر چی با انواع سبک مبلمان و ویژگی ها آشنا بشید تا به راحتی بتونید به خواستتون برسین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه دقیق به مانند لباس برای آدم هاست. چرا که من و شما در واقع با لباسه که هویت و شخصیت پیدا می کنیم و به همون میزان هم هر خونه ای با لوازم و عناصر مختلفشه که میتونه جون پیدا کنه. دقیقا درست به مانند استایل خونه هم سلیقه میخواد و هم اصول. اگر شما یه خونه زیبا میخواین، بی شک باید به یکسری باید ها  نباید ها توجه کنید، از طرفی هم خوشگلی فضا یادتون نره که خب همه اینها در کنار هم میشه یه خونه مناسب و زیبا.

مبلمان حجیم ترین وسیله تو هر خونه ای محسوب میشه که خب از طرفی هم از نظر ظاهری میتونه تاثیر زیادی تو فضای خونه داشته باشه. مبل ها انواع مختلفی دارند که بسته به سلیقه و بودجه شما انتخاب میشن. البته اینکه شما تو خونتون چقدر فضا دارید و چقدر میتونید مانور بدید هم اهمیت داره. 

این روزها خیلی از خونواده ها درگیر خرید و تعویض لوازم هستند که خب مبلمان هم یکی از اصلی تریناشونه. اما اونچه که مشکله اینه که درتس نمیدونن مبلمان چند نوع سبک دارن و اصلا به چه مدل هایی تقسیم میشن. ولی خب خب خوب اینه که شما میتونید با کمی تا قسمتی وقت گذاشتن در این مطلب با انواع سبک مبلمان آشنا بشید. 

انواع سبک مبلمان

شناخت انواع سبک مبلمان 

وقتی میریم تو بازار یه عالمه ریخت و قیافه مبل می بینیم که زیاد هستنا، اما در مجموع تنها به سه بخش کلی تقسیم میشن. مبلمان راحتی یا مدرن، استیل، کلاسیک سبک های مختلفی هستند که مبل های خوشگل و زیادی رو در بر میگیرن.

مبل ها بر این اساس انتخاب میشن و بعد بر اساس اونچه که در طرح و رنگ و پارچه و جنس و ابعاد دارن مورد انتخاب قرار میگیرند. 

انواع سبک مبلمان

مبلمان استیل یا سلطنتی واسه خونه های لاکچری

مبلمان استیل بیشتر واسه سالن های پذیرایی و فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند چرا که تو جای کوچیک نماشون رو از دست میدن و نمیتونن به میزان کافی رخشون رو به رخ بکشن! سبک طراحی و ساخت مبلمان استیل معمولا ست های ۹ نفره هستش که با چوب های کنده کاری شده و ظریف ساخته شدن و خیلی هم خوشگلن.

این مبل ها که اغلب به مبلمان کلاسیک شبیه هستند، بعضی وقتا بعضی از خونواده ها اونه رو با مبل کلاسیک اشتباه میگیرن در حالی که سبک طراحی و ساخت این دو سبک مبلمان کاملا با هم متفاوتن. چرا چون تو طراحی نقوش مبل های استیل خیلی ظرافت بیشتره و واسه ساختشون هم از کلاف استفاده میشه. معمولا دسته ها و تاج مبلمان استیل منبت کاری های قشنگ و ریزی دارند که همی موضوع قیمت اونها رو بالا میبره.

انواع سبک مبلمان

مبلمان کلاسیک ترکیبی از راحتی و سلطنتی

شاید وقتی اسم از مبل کلاسیک بیاد فکر کنید طرح های قدیمی قراره بهتون نشون بدیم، در حالی که اصلا اینطور نیست و در واقع شما با کمبلمانی مواجه میشید که ظاهری بسیار شیک و مدرن دارن و یه چیزی میون استیل و راحتی هستند. مبل های کلاسیک با طرح و نقش هایی کمتر و ساده تر از استیل ها ساخته میشن و راحتی مبلمان راحتی رو دارند. این سبک از مبلمان برای خونه هایی که جای یک دست مبل دارن ولی دلشون شکیل باشه خیلی مناسبه.

در این دست از مبلمان معمولا از پارچه های طرح دار با ترکیب چوب های ساده برای ساخت استفاده میشه و هر خونواده ای میتونه با توجه به سلیقه و فضایی که داره، مبلش رو انتخاب و استفاده کنه چرا که این سبک واقعا شیکه و هماهنگ با بسیاری از سبک دکوراسیون ها. در مدل‌ های کلاسیک، قسمت نشیمنگاه مبل یعنی همون تشک مبل، ثابت هستش و از مبل جدا نمیشه. دیواره ها و دسته های مبل کلاسیک نیز هم اغلب بلند ساخته میشن و دارای طرح های ظریف و جالبی هستند.

مبل های کلاسیک انواع مختلفی همچون کلاسیک، لهستانی، فرانسوی، ایتالیایی، مصری و … در بازار موجود هستند که خب هر کدوم طرفدارای خاص خودشون رو دارند.

انواع سبک مبلمان

مبلمان راحتی، سبکی همه پسند

مبلمان مدرن یا همون مبل راحتی، از نظر ظاهری خیلی ساده و شیک هستن و همین موضوع هم باعث میشه تا قابلیت استفاده تو هر مکانی رو داشته باشند. همونطور که زندگی ما هم با مد روز پیش میره، مبلمان هم اینچنین هستند و باید با اجزای جدید خونه هماهنگی داشته باشند. 

مبلمان راحتی تنوع بسیار بالایی دارند اما خب دارای ظاهری خیلی شکیل و لاکچری نیستند و همونطور که از اسمشون هم پیداست برای فضا هایی راحت مثل هال و نشیمن استفاده میشن.

انواع سبک مبلمان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی