|

لوستر آشپزخونه به مدرن ترین اشکال / این فضا هر مدلی رو دوست نداره بهش اینجوری توجه کن

لوستر آشپزخونه اینجوریه که نمیشه هر لوستری رو انتخاب کرد و باید به یکسری نکات دقت داشت که در این مطلب به این نکات میپردازیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اینکه خونه به چه سبکی دکوراسیون بشه اهمیت زیادی داره، اما اینکه چقدر این دکور و دیزاین کاربردی هم باشند اهمیت بیشتر تری داره. مثلا اینکه شما یه خونه با متراژ کم داشته باشید و بیاید یه دست مبل استیل بزارید که به شدت هم خشک و عجیبه، از طرفی هم فضای زیادی رو گرفته، بی شک مناسب نیست! یهو میبینی یه خانومی میگه خب من دوست دار چون میخوامی یه دست بزارم همونو بردارم استیل بزارم در حالی که این عقیده درست نیست و شما باید برای زیباسازی فضاتون از مبل کلاسیک استفاده کنید تا هم راحتی رو داشته باشید و هم زیبایی رو. اینکه شما یه دست مبل استیل شاخ داشته باشد در حالی که فضای مانور ندارید و به هم مبل ها رو چسبوندین و حس راحتی هم ندارید، خیلی جالب نیست! پس این همه تنها زیبایی رو در نظر بگیریم اهمیت نداره و در واقع شما باید کاربرد رو هم در نظر داشته باشید.

لوستر آشپزخونه

اما اینها تنها مقدمه و مثالی بود در جهت رسوندن اهمیت کاربرد و زیبایی در کنار هم. یکی دیگه از وسایلی که اینچنین است لوستر آشپزخونه می باشد که بسیاری از بانوان تنها به خوشگلیش فکر می کنند بدون در نظر داشتن اینکه اون لوستر باید به آشپزخونه بیاد. از طرفی هم نوردهی مناسبی داشته باشه، نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. اگر شما فردی هستید که به نورپردازی آشپزخونه خونتون اهمیت میدین و میخواین واسه عید یه نونوار خوشگل به این فضا ببخشین، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید.

لوستر آشپزخونه

راهنمای خرید بهترین مدل لوستر برای آشپزخونه

انتخاب لوستر برای آشپزخونه مهمه چرا که علاوه بر نوردهی مناسب به فضا، یه جلوه با شکوه و زیبا نیز به فضا هدیه میده. ما تو آشپزخونه غذا درست می کنیم به نور نیاز داریم، غذا رو تزیین می کنیم به نور نیاز داریم! میخوایم میز بچینیم به نور خوب نیاز داریم تا خوشگلاسیون میز به خوبی دیده بشه. 

آشپزخونه ها اغلب فضای خیلی بزرگی نیستن، به همین دلیل باید دقت داشت در انتخاب سایز و ابعاد لوستر جان، در حالی که به سبک و مدلش هم اهمیت میدیم و مطابق با دکوراسیون فضاکمون انتخاب می کنیم. مثلا هیچگاه یه لوستر شیک و کریستالی برای آشپزخونه ای که سبک روستیک داره نمیتونه مناسب باشه! مگه نه؟

لوستر آشپزخونه

لوستر متناسب با سبک و چیدمان آشپزخونه چه مدلیه؟

بهترین کار برای اینکه یه انتخاب درست برای لوستر آشپزخونه داشته باشید اینه که متناسب با سبک و چیدمان فضاتون لوستر رو انتخاب کنید. این روزها مدرن ترین سبک لوسترها، لوسترهای چوبی و فلزی ساده با شکل های هندسی هستند که مورد توجه افراد قرار گرفتن. مثلا اگر سبک آشپزخونه شما کلاسیک هستش خب شما باید برید سراغ لوسترهای کریستالی. اگر به شکل کلی بخوایم در نظر بگیریم واسه آشپزخونه لوستری مناسبه که تعداد شاخه و لامپ های کمتری در مقایسه با لوسترهای پذیرایی داشته باشه و به اون میزان هم مجلل و بزرگ نباشه.

لوستر آشپزخونه

اگر شما آشپزخونه ی دارید با کابینت های سبک کلاسیک، بهتره که از لوستر هایی استفاده کنید که کریستال های ساده تری دارند و لامپگ هم کمتر مصرف می کنند. اگر غیر این بشه، آشپزخونه شما در واقع شکل و شمایل زرق و برق دار پیدا میکنه که این اصلا خوب نیست. برای آشپزخونه هایی که تو دکوراسیون شون از طرح های مختلف استفاده شده، لوستر هایی که ساده و تک رنگ هستند بهترین گزینه می باشند.

لوستر آشپزخونه

جنس لوستر آشپزخونه از چی باشه بهتره؟

خب جنس لوستر آشپزخونه باید متناسب با چه متریالی انتخاب بشه؟ در اینجا اگر میزد ناهارخوری شما چوبی هستش بهترین کار اینه که لوستر رو هم تو همون سبک و حدود انتخاب کنید. با توجه به ارتفاع و ابعاد آشپزخونه میتونید از لوسترهای تک شعله و یا سه شعله برای لوستر های چوبی استفاده کنید.

لوستر آشپزخونه

مدل لوستر با توجه به مدل آشپزخونه

مثلا اگر فضای آشپزخونه شما به شکل گرد هستش بهترین کار اینه که از یه بلوستر به شکل گرد کمک بگیرید. اینجوری یه تناسب بصری خوشگلی ایجاد میشه که میتونه فضای آشپزخونه رو زیباتر نشون بده. 

از طرفی هم اگر پذیرایی خونه با آشپزخونه ارتباط مستقیم داره، میتونید از لوسترهایی که به کل ست هستند استفاده کرده و یه نمایش بصری منحصر به فرد ایجاد کنید. در اینجا برای داشتن یه محیط شیک از استفاده از لوستر های هماهنگ ایده آل ترین دیزاینه. 

لوستر آشپزخونه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی