|

نحوه از بین بردن بوی بد ماهی / اصلا کار خاصی نداره فقط قلق میخواد تا از شرش خلاص شی

ماهی پختن قلق داره و علاوه بر اون گرفتن بوی زخم ماهی هم به شدت مهمه که در این مطلب قراره با روش های از بین بردن این بو اشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خبر داشتین که غذاهایی مثل ماهی، میگو و دیگر غذاهای دریایی برای بدن ما خیلی مفید هستند چرا که سرشار از پروتئین می باشند؟ اما افراد زیادی رو می شناسیم که به دلیل بوی بد اونها ازشون استفاده نمی کند. رایج ترین غذا هم که میون غذاهای دریایی ماهی هستش و با توجه به اینکه دیگه نزدیک عید هستیم و از رگ گردن هم بهمون نزدیک تر شده، خیلیا دلشون میخواد واسه شب عید ماهی درست کنن بخورن، اما وقتی یادشون میاد که ماهی چقدر بوی زهم داره بیخیالش میشن و میرن سراغ یه غذای دیگه که خب هر غذایی درست کنیم به اندازه ماهی نمیتونه عید رو درون ما به وجد بیاره و نشون بده. 

اما نگران نباشید! چرا که تو این دنیا هیچ کار نشد نداره  همیشه برای هر چیزی یک راه اره هست. برای از بین بردن بوی بد ماهی نیز راهکار های فراوونی وجود داره که بسیاری از افراد ازش بی خبرند، در حالی که به راحتی میشه از شر این بو خلاص شد و با میل و خوشمزگیه تمام ماهی جان رو نوش جان کرد. در این مطلب قراره با یکسری از این ترفند ها آشنا بشیم تا بتونیم یه عید با ماهی خوشمزه داشته باشیم.

2607616

ترکیب نشاسته ذرت با نمک و زردچوبه عالیه

به جرات میتوان گفت که یکی از بهترین ایده ها برای از بین بردن بوی بد ماهی اینه که از ترکیبات نشاسته ذرت، زردچوبه و نمک استفاده کنید. در اینجا شما بای ماهی رو یه یک ساعتی تو این ترکیب قرار بدید و بعد میتونید نایه رو با آب بشویید و شک کنید و در نهایت ه به روشی که دلتون میخواد بپزیدش. این ترکیب میتونه به از بین بردن بوی بد ماهی خیلی کمک کنه و از طرفی هم طعن ماهی رو خیلی بهتر میکنه.

ماهی

با شیر بوی بد ماهی رو از بین ببر

انا باید بگیم بهترین روش برای این مشکل استفاده از شیر هستش که میتونه خیلی زود تند سریع بوی بد ماهی رو از بین ببره و آماده پختش کنه. شاید عجیب به نظر بیاد اما در واقع شیر به شدت تو از بین بردن بوی ماهی کمک کنندست و شما میتونید ماهی یا هر غی دریایی که دلتون میخواد رو تو شیر بخوابونید و سپس اون رو اب کشیده و خشک و طبخ کنید. با این روش ماهی بوی کمتری داره و مزه بهتری هم خواهد گرفت.

kak-sest-na-shpagat-za-2-nedeli-uprazhneniya-i-plan-pitaniya_5

لیمو ترش دشمن بوی بد ماهی

روش سوم به جهت از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از لیمو ترش میتونه باشه. در واقع حتی برای خوشمزگی ماهی هم خیلی موثره و میتونه یه طعم باحال بهش بده. لیمو میتونن به مانند سرکه عمل کنه و بوی ماهی رو بگیره. از طرفی هم همونطور که گفتیم باعث خوشمزگی خیلی قوی تر ماهی خواهد شد.

برای این کار باید ماهی رو خوب تمیز کنید و بشویید و بعد یکم آب لیمو ترش بهش بزنید. حواستون باشه که باید تموم قسمت های ماهی رو با لیمو ترش آغشته کنید تا خوب مزه بگیره و بوی بدش هم بره. در اینجا نباید مایه رو بشوید و بعد از لیمو با مواد دلخواهتون مزه دارش کنید و بزاریدش واسه سرخ کردن. نوش جان! 

ماهی

واسه بوی بد ماهی از شکر کمک بگیر

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن بوی زهم ماهی استفاده از «شکر» است. برای این کار باید مقداری شکر روی ماهی بپاشید. سپس به مدت ۵ دقیقه ماهی را به حال خود رها کنید. در انتها باید ماهی را با آب سرد آبکشی کنید، خشک کنید، مزه‌دار کنید و بعد آن را در فر گریل یا سرخ کنید یا به صورت کبابی طبخ کنید.

kak-sest-na-shpagat-za-2-nedeli-uprazhneniya-i-plan-pitaniya_5

کره بادام زمینی میتونه بوی بد ماهی رو محو افق کنه

روش بعدی برای رفع بوی بد ماهی و خوش طعم کردن طعم ماهی استفاده از «کره بادام زمینی ساده» (طرز تهیه کره بادام زمینی) است. این ترفند یک روش مزه‌دار کردن ماهی است که بوی بد ماهی را نیز برطرف می‌کند. برای این کار باید مقداری کره بادام زمینی را داخل ماهیتابه بریزید سپس ماهی را در آن سرخ کنید. این کار موجب می‌شود تا کره بادام زمینی بوی بد ماهی را به خود جذب کند و گوشت ماهی هم مزه بهتری پیدا کند.

4581959

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی