|

طرز تهیه ته انداز مرغ یه غذای لذیذ و خوشمزه / پلو مخلوط لاکچری که واسه مهمون هم عالیه

یکی از پلو مخلوط های عالی ایرونی، ته انداز مرغ هست که برای مهمونی هم غذای مناسبیه و میز شام رو چشمگیر می کنه. اینجا دستور پختش رو یاد میگیر…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی از اون کارای جذاب و دوست داشتنیه که عاشقان زیادی در تمام دنیا داره! خیلی ها مواد غذایی مختلف، چاشنی ها متنوع و ادویه های پر از طعم و عطر رو با عشق با هم ترکیب کرده و غذاهای فوق العاده درست می کنن! آشپزی ایرونی هم یکی دیگه از با قدمت ترین آشپزی ها در سطح جهانه و از تنوع بالایی برخورداره. انواع خورش ها، پلو مخلوط ها، دسرها، آش ها و سوپ ها همه و همه با طعم های عالی طبخ میشن. یکی از پلو مخلوط های عالی ایرونی، ته انداز مرغ هست که برای مهمونی هم غذای مناسبیه و میز شام رو جذاب و چشمگیر می کنه. در این مقاله طرز تهیه ته انداز مرغ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشین.

tah-andaz1

مواد لازم برای تهیه ته انداز مرغ

ران یا سینه مرغ 4 تکه (اگر بال مرغ استفاده می کنید، 10 تکه)

برنج 4 پیمانه

پیاز متوسط یک عدد

سیر دو حبه

کشمش پلویی نصف لیوان

زرشک نصف لیوان

شوید خشک 3 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 3 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

این مقدار مواد اولیه برای 4 نفر کافیه و میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون ته انداز مرغ بپزی، این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

tah-andaz7

طرز تهیه ته انداز مرغ

مرحله اول

برای شروع، مرغ ها رو داخل یک قابلمه همراه با یک لیوان آب، پیاز درشت خرد شده، سیر خرد شده، نمک و فلفل سیاه می ریزیم و روی حرارت می ذاریم. شعله رو زیاد می کنیم تا به جوش بیاد سپس حرارت رو ملایم می کنیم تا مرغ به مدت 45 دقیقه بپزه.

مرحله دوم

برنج رو شسته و همراه نمک و کمی روغن داخل یک قابلمه کته می کنیم.

tah-andaz4

مرحله سوم

وقتی که مرغ تقریبا پخت، تا برنج دم می کشه، داخل یک قابلمه مناسب روغن و نصف زعفرون رو می ریزیم. مرغ ها رو کف قابلمه می چینیم و اجازه میدیم یک طرف مرغ ها سرخ بشه.

مرحله چهارم

زرشک و کشمش پلویی رو که از قبل چند دقیقه خیس کردیم و شستیم، داخل یک ماهیتابه با کمی روغن به مدت یک دقیقه تفت میدیم.

tah-andaz3

مرحله پنجم

وقتی یک سمت مرغ سرخ شد اون ها رو برمی گردونیم و نصف برنج که آبش کشیده شده، روی مرغ ها می ریزیم. کمی شوید خشک، مقداری زرشک و کشمش پلویی و کمی زعفرون می ریزیم. و سپس بقیه برنج، شوید خشک، زرشک و کشمش پلویی و زعفرون رو می ریزیم و پلو رو دم می کنیم.

مرحله ششم

بعد از حدود 40 دقیقه پلو دم کشیده و مرغ سرخ شده. قابلمه رو داخل یک ظرف مناسب برمی گردونیم. ته انداز مرغ خوشمزه ما حاضره و می تونیم با زرشک سرخ شده و خلال پسته تزئین کنیم. نوش جان.

tah-andaz2

در این مقاله طرز تهیه یک پلو مخلوط عالی به نام ته انداز مرغ رو بهتون آموزش دادیم. امیدواریم بپزید و از خوردنش لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا می تونید دستور پخت انواع غذاها رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی