|

اصول فریز کردن مواد غذایی / از گوشت و مرغ تا سبزیجات و میوه همرو اشتباه فریز میکردیم

اگر خود را کدبانویی همه چیز بلد میدونید، پس حتما با این مطلب همراه بشید تا اصول فیرز کردن موا غذایی رو هم از بشید و فریزر رو متفاوت بچینید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از مهمترین قسمت های هر خونه ای آشپزخونش هستش که کلی خدمات و بریز و بپاش به اعضای اون خونه تحویل میده. از طرفی هم این فضا به دلیل لوازمی که داره و کارهایی که درش انجام میشه هستش که اهمیت پیدا میکنه و ارزشمنده. مثل پخش و پز غذا و یا نگهداری مواد غذایی و شستشو و خیلی آیتم های دیگر. یخچال و فریزر هر دو وسیله هایی به شدت مهم و ضروری تو هر خونه محسوب میشن به طوری که اگر اتفاقی برای هر کدومشون بیفته اون زندگی به شکل کامل لنگ میمون. چرا چون ما در این دو وسیله مواد غذایی رو نگهداری می کنیم و به خصوص تو این شرایط اقتصادی اگر خدشه ای به مواد غذایی وارد بشه خب باید دوباره بریم بخریم و این بده!

خیلی از افراد هستن که فقط به یخچال بیشتر اهمیت میدن در حالی که فریزر و نحو نگهداری خوردنی ها داخل فریزر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخورداره. بسیاری از بانوان بر این فکرند که اگه مواد غذایی رو داخل ظرف های پلاستیک قرار بدن و بذارن داخل فریزر، خب همه چی تکمیل و حله! در حالی که اینچنین نیست و این موضوع نیز روش های خاص خودش رو میطلبه که بسیاری از بانوان نکات مهم در این رابطه رو نمیدونن. اگر شما بانویی هستید که دلتون میخواد تا این کار رو به شکل کاملا درست و اصولی انجام بدید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید و یک قدم از دیگر بانوان جلو بیفتید.

اصول فریز کردن مواد غذایی

گوشت و غذای دریایی

نکته مهمی که در رابطه با این دست از خوراکی ها وجود داره اینه که باید به محض آوردن به خونه به فریزر منتقل شون کنید. گوشت خام رو نباید سه روز داخل یخچال قرار بدید و بعد تازه بزارید داخل فریزر! یادتون نره که گوشت رو حتما از داخل ظرف پلاستیکی در بیارید و بسته بندی کنید. گوشت چرخ کرده رو پیش از اینکه فریز کنید به میزانی که مصرفی دارید حتما تقسیم بندی کنید. 

اصول فریز کردن مواد غذایی

اگر میخواین طول عمر نگهداری از گوشتتون افزایش پیدا کنه، پس از روش دولایه استفاده کنید. یعنی دو لایه کیسه فریزر یا یک لایه زیپ کیپ و یک لایه کیسه فریزر! اینجوری طول عمرشون بیشتر میشه و از سوختگی فریزری هم جلوگیری خواهد شد.

گوشت و غذاهای دریایی رو به مدت دو تا سه ماه تو سردترین قسمت فریزر، یعنی دورترین نقطه از در قرار بدید. قبل از پخت، گوشت رو حتما چند ساعت مثلا یه شب تا صبح، درون یخچال قرار داده تا یخش ه شکل کامل ذوب بشه.

اصول فریز کردن مواد غذایی

میوه و سبزیجات رو این شکلی فریز کن

از بهترین روش های فریز کردن سبزیجات بلانچ کردن اونهاست. بلانچ کردن یا همون نیم پز کردن سبزیجات میتونه ایده ای عالی باشه. در اینجا مثلا اگر بروکلی دارید میتونید از قسمت چتری شکلش به قسمتهای کوچیک برش بزنید و یا هویج رو پوست بکنید و به قطعه های کوچیک بسته بندی کنید. از طرفی هم مثلا فلفل دلمه ای رو به شکل های باریک بریده و فریز نمایید. 

اصول فریز کردن مواد غذایی

حالا سبزیجاتی که دارید بعد از برش زدن دو سه دقیقه ای داخل آب بجوشانید و سپس سریع بزارید داخل آب سرد تا پختشون متوقف بشه. بعد بزارید کامل خشک بشن چرا که سبزیجات مرطوب تو فریزر دارای یخ ریز میشن. سبزیجات رو روی سینی فلزی ریخته و بعد داخل فریزر قرار بدید تا یخ بزنن و سپس داخل ظرف یا کیسه قرار بدید و تمام. فراموش نکنید که روش فریز کردن میوه ها هم به همین شکله.

اصول فریز کردن مواد غذایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی