|

سه همسر مظفرالدین شاه / دختران شیک و پیک کرده عهد قجر با فیگورای شاهزاده ای

دوره قجر و زنانی که در خود داشت زبان زد خص و عام در تارخ می باشد که در این مطلب قراره با همسران و دختران مظفرالدین شاه آشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برخی هستن که از پایه و اساس شیفته تاریخن و خب میرن دنبالش و علمش رو هم پیدا می کنند. اما یکسری از افراد هستن که به واسطه دیدن فیلم و سریال های تاریخی به مانند "جیران" یه چیزایی یاد میگیرن که این به این دلیله که چون با تصویر و فیلم دیدن بیشتر و بهتر به یادشون میمونه و ارتباط میگیرن. البته که خیلی از سریال ها به مانند جیران تغییر یافته و تحریف شده هستن واقعیت موضوع چیز دیگه ای بوده و هست. مثلا یادتون میاد که در جیران بانوان اون دوران رو به چه زیبایی نشون دادن و با بزک دوزک های امروزی تولد مخاطب رو جلب کردند؟ سوال اینجاست که آیا واقعیت هم اینچنین بوده؟ که خب باید بگیم خیر! مثلا در اینجا تصویری از زنان مظفرالدین شاه می بینید که همراه با نوه هایشان نشسته و چهره هایی متفاوت از اونچه که ما دیده بودیم دارند. 

دختران و همسران مظفرالدین شاه

شما در این عکس از راست مهین الدوله ، مهین السلطنه و شرف الدوله رو مشاهده می کنید. مظفرالدین‌شاه قاجار از سال 1375 تا 1385 شد پنجمین شاه دودمان قاجار در ایران زمین. مظفرالدن شاه 40 سالی انتظار کشید تا سرانجام بعد از کشته شدن پدرش ناصرالدین شاه، به پادشاهی رسید و از تبریز به تهران اومد. ناصرالدین شاه به داشتن تعداد زیادی زن عقدی و صیغه ای مشهور بود در حالی که در دوره مظفرالدین شاه حرمسرا نسبت به شاه قبلی محدود تر شد. اما با این حال همچنان مظفر خان چند زن عقدی و چندین زن صیغه ای داشت. تصاویری که در ادامه مشاهده می کنید دختران مظفرالدین شاه قاجار هستند که چهره هایی متناسب با اون دوره دارند.

دختران و همسران مظفرالدین شاه

دختران و همسران مظفرالدین شاه
نفر وسط عزت‌ الدوله دختر مظفرالدین‌ شاه
دختران و همسران مظفرالدین شاه
اشرف الملوک فخرالدوله دختر مظفرالدین‌ شاه

 

دختران و همسران مظفرالدین شاه
نورالسلطنه دختر مظفرالدین شاه و همسرش میرزا محمد کاظم سید امامی
دختران و همسران مظفرالدین شاه
اقدس‌السلطنه دختر مظفرالدین شاه به همراه فرزندان خواهرش نورالسلطنه
دختران و همسران مظفرالدین شاه
نورالسلطنه دختر مظفرالدین شاه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • Dina ارسالی در

    چرا همشون چاق بودن انقد 😐

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی