|

فصل بهاره و وقتشه کوکوی کنگر بپزی / طرز تهیه یه کوکوی عالی با طعم و مزه متفاوت

فصل بهار با اومدن کنگر همراهه. با این سبزی کوهی میشه چندتا غذای خوشمزه درست کرد که در این مقاله طرز تهیه کوکوی کنگر رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزی با سبزیجات و مواد غذایی مخصوص هر فصل جذابیت خاصی برای عاشقان آشپزی داره! اینکه به بازار میوه و تره بار سری بزنی و نوبرانه ها رو بخری و با خودت به خونه بیاری و برای درست کردن چیزهای خوشمزه فکر کنی و نقشه بکشی، خیلی لذت بخشه! بهار، فصل تره بار و سبزیجات عالی و بی نظیره! کنگر یکی از این سبزیجات کوهی و فوق العاده ست که میشه باهاش خورش کنگر درست کرد که حسابی خوشمزه ست. کوکوی کنگر هم یکی دیگه از غذاهای عالیه که میتونیم با کنگر تازه درست کنیم. در این مقاله طرز تهیه یه کوکوی عالی با کنگر و سیب زمینی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kuku-kangar5

مواد لازم برای تهیه کوکوی کنگر

کنگر خرد شده یک لیوان

سیب زمینی متوسط یک عدد

تخم مرغ 2 عدد

پیاز سرخ شده 2 قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

نمک یک قاشق چایخوری

زردچوبه و فلفل سیاه هر کدام نصف قاشق چایخوری

روغن به میزان دلخواه

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون کوکوی کنگر درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

kuku-kangar2

طرز تهیه کوکوی کنگر

مرحله اول

سیب زمینی رو پوست بگیرید و رنده کنید. آب اضافه اون رو بگیرید و سپس سیب زمینی رنده شده رو همراه کنگر خرد شده داخل یک کاسه بریزید.

مرحله دوم

تخم مرغ ها رو شکسته و به مخلوط سیب زمینی و کنگر اضافه کنید و با چنگال یا همزن دستی کاملا مخلوط کنید تا مواد یکدست بشه.

مرحله سوم

نمک، فلفل و زردچوبه رو اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.

kuku-kangar3

مرحله چهارم

زعفران و پیاز سرخ شده رو هم به مایه کوکوی کنگر اضافه کرده و خوب هم بزنید تا تمام مواد کاملا مخلوط و یکدست بشن.

مرحله پنجم

روغن مخصوص سرخ کردنی رو داخل یک ماهیتابه مناسب بریزید و روی حرارت بذارید. وقتی روغن داغ شد مایه کوکو رو به یکباره داخل ماهیتابه بریزید و سریع با پشت قاشق مواد رو داخل ماهیتابه پخش و سطح کوکوی کنگر رو صاف کنید.

مرحله ششم

اطراف کوکو که سرخ و طلایی شد، کوکو رو برگردونید و اجازه بدید سمت دیگه کوکو هم سرخ بشه. اگر تمایل دارید میتونید کوکوی کنگر رو به صورت قالبی و با قاشق هم درست کنید.

وقتی دو طرف کوکو سرخ شد، اون رو داخل ظرف مورد نظرمون می چینیم و می تونیم اون رو با گوجه و خیارشور و هرچیزی که دوست داریم تزئین کنیم. نوش جان.

kuku-kangar4

در این مقاله طرز تهیه یک کوکوی عالی به نام کوکوی کنگر رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزانتون لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمند هستید، می تونید اینجا انواع دستور پخت غذاها و شیرینی ها رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی