|

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند / اندازه نخودم نور نمیفته خونت کلا تاریکه اینا خوبن

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند رو بهتون معرفی کردیم تا با وجود اونا فضای خونتون رو در صورت نورگیر نبودن زیبا کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا با آپارتمانی شدن خونه ها خیلی ها علاقمند هستن که گل و گیاه توی خونه داشته بلشن چرا که دیگه خبری از حیاط های با صفا با گلدون های زیبا و رنگارنگ که آدم نمیدونست کدومشون رو نگاه کنه نیست و خب خونه ها در حد قوطی کبریت هستن ولی مردم هنوز که هنوزه عشقشون به گل دو گیاه رو از دست ندادن و همچنان به این سبزرویان زیبا علاقمند هستن و به سراغ انواع متنوع اون ها برای تزیین خونه هاشون میرن از گیاهان آپارتمانی پهن برگ بگیر تا گیاهان آپارتمانی قدبلند و... که در این بین اصلا فرقی نداره که کدومشون رو انتخاب کنید چون هر گلی برای خودش زیبایی خاص و منحصر به فردی داره و میشه با استفاده از اون دکور رو ارتقا داد.

البته که در این بین شما باید به این که آیا شرایط نگهداری گیاه با شرایط شما همخونی داره یا نه توجه داشته باشید مثلا در صورتی که یه فرد مبتدی هستید نباید به سراغ یه گیاه سخت برید که پرورش اون نیازمنده سابقه و تجربه هست بلکه شما باید به سراغ گیاهان آپارتمانی برای افراد مبتدی برید که راحت تر رشد میکنن و ناز کمتری دارن و هر کسی از پس پرورش اون ها برمیاد و همچنین باید شرایط خونه و فضایی که میخواهید گیاه رو در اون پرورش بدید رو هم مدنظر قرار بدید مثلا ممکن هست که خونه ی شما نورگیر خوبی نداشته باشه که در این حالت بایستی به سراغ گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند برید و اقدام به نگهداری از اون ها کنید تا گیاهتون زیر دستتون و به علت شرایط نامساعد نمیره! که حالا در این مقاله چندتا از این مدل از گل ها رو بهتون معرفی میکنیم که در صورت داشتن شرایط اینطوری میتونید داشته باشیدشون، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

کالانکوئه از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

امکان نداره که شما این گیاه زیبا رو ببینید و عاشق اون نشید چرا که این زیبارو با برگ ها و گل های جذاب و خاصی که داره هر بیننده ای رو شیفته ی خودش میکنه. شما میتونید گل های ریز و زیبای اون رو در رنگ های متنوع مثل قرمز، صورتی، سفید و یا زرد مشاهده کنید از دیدن زیباییشون غرق لذت بشید. شرایط نگهداری از این گیاه بسیار راحته و شما به عنوان یه فرد مبتدی هم حتی میتونید از پسش بربیایید. اما یکی از ویژگی های بسیار خاص و فوق العاده ای که کالانکوئه داره این هست که در مقابل نور کم و آبیاری کم بسیار مقاومه برای همین برای محیط هایی که در اون ها نور کم هست و بیشتر سایه دارن و تاریک اند مناسبه و میتونه در این فضاها به راحتی هر چه تمام تر به رشد خودش ادامه بده.

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

دراسنا پرچمی از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

یکی دیگه از گیاهانی گه برای رشد نیاز به نور آنچنانی نداره و بیشتر در مناطق کم نور رشد میکنه دراسنا هست که از انواع متنوعی برخورداره که البته خیلی از اون ها در نور زیاد رشد خیلی بهتری دارن ولی یه سری های دیگه هم مثل دراسنای پرچمی میتونن توی نور متوسط و کم هم دووم بیارن و رشد کنن. این گیاه همچنین یکی از بهترین ها در زمینه ی تصفیه هوا هستش و میتونه سموم موجود در اون رو فیلتر کنه.

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

دیفن باخیا از گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

یه گیاه زیبای دیگه که در بیشتر دکوراسیون ها یافت میشه و میتونه هر فضایی رو که در اون قرار داره به زیبایی هر چه تمام تر تزیین کنه دیفن باخیا هست که در همین اول کار باید در خصوص اون یه نکته ای رو ذکر کنیم و اون این هست که دیفن باخیا برگ های سمی داره که در صورت خورده شدن و یا جویده شدن اون ها توسط حیوانات خونگی و یا بچه های کوچک ممکن هست که ایجاد حساسیت کنه پس باید دور از دسترس اون ها قرارش بدید و همچنین شما باید مراقب باشید که موقع تمیز کردن برگ هاش از دستکش استفاده کنید چون ممکن هست که در صورت ریختن شیره ی موجود در اون ها روی پوستتون دچار خارش بشید.

اما شاید با این تفاسیر بیخیال نگهداری از این زیبارو در خونتون بشید در حالی که که باید بگیم دیفن بخیا هم زیبایی منحصر به فردی داره و هم میتونه توی نور بسیار کم هم رشد کنه که با این حساب در صورتی که شما یه گیاه زیبا و خاص میخواستید که با شرایط بی نور بودن خونتون سازگار باشه بهترین انتخاب میتونه دیفن باخیا باشه.

گیاهان آپارتمانی که نور نمیخواهند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی