|

ترفندهای برق انداختن ظروف استیل / کتری استیل سوخته رو خیلی سریع برق بنداز

در این مقاله ترفندهای تمیز کردن و برق انداختن ظروف و سطوح استیل رو آموزش میدیم تا اونها رو مثل روز اول تحویل بگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برای خیلی از خانومای خونه مهمه که خونه شون از تمیزی برق بزنه. به خاطر همین برنامه منظمی برای تمیز کردن جاهای مختلف خونه دارن. یکی از مکان های هر خونه ای که تمیز بودنش مهمه و بیشتر به چشم میاد، آشپزخونه ست. براق کردن سینک، تمیز کردن یخچال، ضد عفونی کردن لباسشویی و جرم گیری از وسایلی مثل هود و مایکروفر از مهم ترین کارهای آشپزخونه به حساب میاد.

توی خیلی از آشپزخونه ها، ظروف استیل زیادی مثل کتری استیل، قابلمه های استیل، قاشق و چنگال استیل و... وجود داره که بعد از مدتی استفاده، کدر میشن و ظاهر بدی پیدا میکنن. ولی خب جای نگرانی نیست. با به کار گرفتن ترفندهایی میشه اونا رو تمیز کرد و برق انداخت. توی این مقاله این ترفندها رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

stainles1

سرکه سفید؛ براق کننده ظروف استیل

یکی از بهترین موادی که برای براق کردن ظروف استیل مناسبه، سرکه سفیده. یک دستمال تمیز از جنس مایکروفایبر رو به سرکه سفید آغشته کرده و روی سطوح استیل بکشید. حدود 10 دقیقه زمان بدید تا سرکه روی ظروف یا سطوح استیل اثر کنه و لکه ها رو از بین ببره، سپس اون رو آبکشی کنید.

stainles6

جوش شیرین یک لایه بردار قوی

ماده شگفت انگیز بعدی که میتونه ظروف و سطوح استیل رو تمیز و براق کنه، جوش شیرینه. جوش شیرین خاصیت سایندگی و سفید کنندگی قوی داره و می تونید برای از بین بردن جرم از روی ظروف و سطوح استیل از اون استفاده کنید.

از مقداری جوش شیرین و آب خمیر رقیقی درست کنید و روی ظروف استیل بکشید. حدود 15 دقیقه زمان بدید و سپس با یک دستمال زبر، روی لکه ها بکشید. وقتی تمام جرم ها تمیز شد، ظروف و یا سطوح رو آبکشی کنید.

stainles5

براق کردن ظروف استیل با روزنامه

اگر ظروف و یا سطوح از جنس استیل شما کدر شده، برای براق کردن اونها می تونید از روزنامه خشک مچاله شده استفاده کنید. روزنامه رو مچاله کرده و محکم روی قابلمه های استیل و یا کتری استیل خودتون بکشید. خواهید دید که براق و تمیز میشن. سپس اونها رو آبکشی و خشک کنید.

روغن زیتون؛ براق کننده ظروف استیل

اگر ظروف و یا سطوح استیل منزل شما، آثار از سوختگی و جرم های سرسخت ندارن، می تونید اونها رو با روغن زیتون برق بندازید. ابتدا ظروف استیل رو با مایع ظرفشویی بشویید و خشک کنید، سپس با یک دستمال خشک و تمیز که به روغن زیتون آغشته کردید روی اونها بکشید. بعد از اینکه براق شدن، با یک دستمال خشک و تمیز روی ظروف استیل بکشید تا حسابی شفاف و تمیز بشن.

stainles8

با خمیر دندون ظروف استیل رو براق کنید

شاید عجیب باشه ولی یکی دیگه از مواد براق کننده ظروف استیل خمیر دندونه! جالبه بدونید اگر این ظروف و یا سطوح از جنس استیل شما، خط و خش دارن هم با استفاده از خمیر دندون می تونید اونها رو از بین ببرید.

مقداری خمیر دندون حاوی سیلیس رو روی ظرف های استیل خودتون بمالید و بعد از چند دقیقه با یک دستمال خشک روی اونها بکشید سپس اونها رو آبکشی کنید.

stainles2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی