|

ترفندای خونگی برای پاک کردن لکه جوهر از روی لباس / بشمار سه لباست رو تمیز کن!

شاید فکر کنید که تمیز کردن لکه جوهر از روی لباس ممکن نیست اما باید بگیم که با روش های ساده ای در منزل می تونید از شر این لکه ها خلاص بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پارچه و لباس ها در معرض لکه شدن با انواع مواد غذایی و شیمیایی هستن و بهتره ترفندهای تمیز کردن این لکه ها رو بدونیم تا بتونیم اونها رو مجددا قابل استفاده کنیم. تمیز کردن لکه روغن، تمیز کردن کفش و کیف سفید، تمیز کردن رنگ مو و... مطالبی هستن که قبلا در مورد اونها صحبت کردیم. یکی دیگه از لکه های سرسخت که اتفاقا هم خیلی ممکنه پیش بیاد، افتادن لکه جوهر روی لباس و سطوح پارچه ایه! شاید فکر کنید که تمیز کردن لکه جوهر از روی لباس ممکن نیست اما باید بگیم که با روش های ساده ای در منزل می تونید از شر این لکه ها خلاص بشید. تا پایان همراه ما باشید تا بگیم برای تمیز کردن لکه جوهر از روی لباس چیکار کنید.

lake-johar4

بلافاصله اقدام کنید!

وقتی لباس به جوهر آغشته شد، باید بلافاصله برای تمیز کردن اون اقدام کنید. هرچه زمان بگذره، پاک کردن لکه سخت تر میشه. اگر میزان جوهر روی لباس یا هر سطح پارچه ای دیگه زیاد نباشه، احتمالا بتونید با مایع لباسشویی هم اون رو تمیز کنید. پس مهمه که سرعت عمل داشته باشید.

lake-johar1

از الکل کمک بگیرید

یکی از مهم ترین حلال های جوهر، الکله. الکل میتونه لکه جوهر رو از روی لباس و پارچه تمیز کنه. باید به این صورت عمل کنید: یک پارچه تمیز و خشک رو زیر قسمت لک دار لباس قرار بدید، پارچه تمیز دیگه ای رو به الکل آغشته کرده و روی لکه بکشید. سعی کنید لکه رو روی قسمت های تمیز لباس پخش نکنید.

وقتی لکه جوهر کم رنگ شد، لباس رو با مواد شوینده بشویید و در هوای آزاد خشک کنید.

lake-johar5

با استون لکه جوهر رو تمیز کنید

استون هم مانند الکل، تمیز کننده لکه جوهره. برای تمیز کردن لباس های رنگی که لکه جوهر روشون افتاده می تونید از الکل و استون استفاده کنید.

روش تمیز کردن لکه جوهر با استون مثل الکل هست و پیشنهاد میشه از این دو ماده در فضای باز استفاده کنید تا بوی اونها شما رو اذیت نکنه.

lake-johar3

شیر؛ پاک کننده لکه جوهر

شاید تعجب کنید اما شیر ماده دیگه ای هست که می تونه به شما در پاک کردن لکه جوهر کمک کنه. لباسی که با جوهر لکه شده رو چند ساعت در شیر گرم خیس کرده و وقتی لکه کم رنگ شد اون رو با شوینده های معمولی لباس بشویید و خشک کنید.

lake-johar6

با آب لیمو به جنگ لکه جوهر برید

آب لیمو هم با خاصیت اسیدی خودش، می تونه لکه جوهر رو از روی لباس پاک کنه. برای این کار یه تیکه پارچه پشمی رو به آب لیمو ترش آغشته کرده و روی لکه بکشید. این کار رو اونقدر ادامه بدید تا لکه کمرنگ شده و از بین بره. سپس لباس رو با شوینده های معمولی لباس بشویید و خشک کنید.

lake-johar7

جوهر خیس رو با نمک تمیز کنید

وقتی هنوز لکه جوهر تازه و خیسه، نمک یکی از بهترین راه حل هاست. به این صورت که روی محل لکه رو با نمک بپوشونید و با کمک یک حوله کاغذی مرطوب، نمک ها رو روی لکه فشار بدید. بعد از مدت زمان کوتاهی، دونه های نمک، خیسی جوهر و رنگ اون رو به خودشون جذب می کنن. نمک های رنگی شده رو با برس از روی لباس بردارید. این کار رو تکرار کنید تا لکه جوهر به طور کامل از روی لباس پاک بشه.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی