|

روش ساده تمیز کردن طلا / کدر شده آب طلا نزن با وسیله ای که فکرشو نمیکنی برقش بنداز

در این مقاله در خصوص روش هایی برای تمیز کردن طلا باهاتون صحبت کردیم تا در صورتی که مایل بودید که طلاهاتون رو برق بندازید ازشون استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دقت کردید همیشه یه نفر تو فامیل هست که خیلی فرزه و کارا رو فشنگی و با سرعت راست و ریس میکنه و همه در تلاش برای این هستن که مثل اون فرد بشن چرا که وقتی نگاهش میکنن احساس میکنن که هیچ خستگی رو حس نمیکنه و متحمل نمیشه که خب آدمای زرنگ برای این که مثل اون افراد بشن در زمینه های مختلف ترفندها رو یاد میگیرن و با پیاده سازی اون ها کارها رو از پیش میبرن در در زمان هم صرف جویی میکنن مثلا تمیز کردن چدن های روی گاز برای خیلی از افراد کار سختیه در حالی که میشه در چند گام ساده و با یه سری از وسایل که تو خونه ی هر کسی پیدا میشه اون ها رو تمیز کرد بدون این که حتی یه خراش روی ناخن بیفته!

شاید حتی راز افراد فرز دقیقا به کارگیری ترفندا باشه ولی خب راز کارشون رو لو نمیدن. در واقع این ترفندها علاوه بر این که میتونن برای شما زمان رو سیو کنن همچنین اعصاب و روانتون رو هم راحت تر میکنن حالا شاید براتون عجیب باشه و با خودتون بگید که چطور؟ خب یه مثال بزنیم برای خیلی از افراد از بین بردن موی کله پاچه یکی از کارهای سخت هست که علاوه بر زحمت و دردسری که داره بعضی از اوقات پیش میاد که اونطور که باید باید و شاید موها حذف نمیشن و خب این موضوع میره رو اعصاب آدم در حالی که با یه سری از مواد و ترفندها که راجبه اون ها در مقالات قبلیمون صحبت کردیم شما میتونید خیلی راحت این موها رو از بین ببرید و از کلپچ خوشمزه تون لذت ببرید. حالا در این مقاله هم میخواهیم در خصوص یکی دیگه از ترفندهای کاری و به درد بخور براتون صحبت کنیم و اون تمیز کردن طلا هست اون هم تو خونه تا در صورت کدر شدن اون گذرتون پیش طلاساز نیفته، پس در ادامه با ما همراه باشید. 

تمیز کردن طلا

تمیز کردن طلا در خانه با خمیر دندان

خمیر دندون اسمش روشه ولی خب تنها برای دندون ها استفاده نمیشه و شما میتونید از این ماده به عنوان یکی از بهترین تمیز کننده های طلا و جواهرات به خصوص دوده هایی که توی شیارها جمع میشن استفاده کنید البته که باید به این موضوع دقت کنید که توی ترکیبات خمیر دندون شما از ذرات سخت استفاده نشده باشه چون این مواد ممکن هست که به سطح طلای شما آسیب برسونن. به عنوان مثال شما نباید از خمیر دندون هایی که جرم گیری و سفید کنندگی بالایی دارن استفاده کنید. برای تمیزکاری طلا با این وسیله هم باید مراحل زیر رو طی کنید:

  • به اندازه ی یه بند انگشت خمیر دندون رو داخل یه ظرف بریزید.
  • دو تا سه قاشق روی اون آب بریزید.
  • ترکیب به دست اومده رو هم بزنید تا خمیرتون یه دست و نرم بشه.
  • بعد یه مسواک نرم انتخاب کنید و با استفاده از اون خمیر رو به آرومی روی طلا بمالید.
  • بعد با استفاده از آب روان طلا رو به خوبی شستشو بدید.
  • در انتها هم به کمک یه حوله نرم و در معرض هوای آزاد طلا رو خشک کنید و از درخشندگی بالای اون حسابی لذت ببرید.

تمیز کردن طلا

تمیز کردن طلا با تاید

یکی از رایج ترین و صد البته دم دست ترین راه ها برای تمیز کردن طلا استفاده از تاید هست که میتونه یه درخشندگی خاص و زیبا به طلای شما بده طوری که با هر بار دیدنش دلتون قنج بره. البته که در این بین باید از این موضوع که پودرتون دستی و بدون مواد اضافه و آنزیم هست مطمئن بشید و بهتره که برای طلاهای نگین دار به جای تاید از آب و مایع ظرفشویی استفاده کنید.

پس برای استفاده از این روش یه مقدار تاید از نوع دستی و بدون آنزیم اون رو تو یه ظرف همراه با آب ولرم میریزید و به خوبی همش میزنید بعد طلا رو داخل محلول آب و کف برای چندین دقیقه قرارش میدید و بعد یه مسواک نرم رو خیلی آروم روی اون میکشید و در انتها با آب ولرم آبکشیش کرده و با پارچه ی نرم خشکش میکنید.

تمیز کردن طلا

به جای هر کار اضافه ای محلول شستشوی طلا بخرید و تو خونه داشته باشید

در پاسخ به این سوال که طلا رو چطور تمیز کنیم راه های مختلفی وجود داره که باید بگیم در صورتی که در بین اون ها به دنبال یه راه نوین برای تمیز کردن طلای خودتون هستید میتونید به عنوان جایگزینه هر روشی به سراغ استفاده از محلول مخصوص شستشوی طلا برید که به راحتی میشه اون رو از کارگاه های تولید طلا و جواهر تهیه کرده و از مشاهده ی درخشندگی طلاتون حسابی غرق لدت بشید. برای تمیزکاری با این محلول هم کافیه که یه مقداری از اون رو با آب ترکیب کنید و بعد طلا رو در این محلول برای چند دقیقه بغلتونید و در انتها با یه پارچه ی نرم تمیزش کنید.

تمیز کردن طلا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی